Da er min og mannen min sin store dag over, og jeg har blitt fru. Dagen ble mye mer fantastisk, minneverdig og givende enn det jeg hadde ant den kunne bli.
Det ble mange ø
mme blikk mellom meg og mannen gjennom hele dagen. Mange kyss også.
Og mange våte øyekroker, både hos oss to og hos gjestene. Det startet da dørene til kirka åpnet seg, og jeg skred inn, pyntet etter alle kunstens regler, fra topp til tå. Jeg hadde eldstesønnen på 11 år ved min side, og etter ca 10 sekunder var øynene mine blanke, og det glitret i tårevåte øyne hos både den ene og den andre.
Selve vielsen var veldig flott og god. Vi fikk med oss det presten sa, og alt gikk helt fint. Etter kirka dro vi til utefotografering. Den seansen var fylt av moro og latter og tøys og tull, og jeg tror det ble mange gode bilder.
Bryllupsmiddagen ble uforglemmelig. Nydelig mat og drikke, og mange rørende taler. Jeg er stolt over at jeg turte å fremføre min tale til mannen min, og å lese opp et velkommen-vers til gjestene sammen med han. Hans tale til meg var rørende og sterk, og han avsluttet med å si "jeg elsker deg" til meg og kysse meg. Toastmasteren var veldig dyktig og laget en fin ramme rundt alt som skjedde. Barnevakten (for barna våre på 2 og 3 år) var fantastisk flink, og gjorde at vi bare kunne slappe av og nyte bryllupsmiddagen. Hun byttet bleier, fulgte storesøster på do og tok med barna ut når de ble urolige. Kaffe og kaker gikk også unna. Vi hadde 11 kaker, og satt igjen med omtrent 2. Det var akkurat nok til "etter-kaffe" for tilreisende slekt dagen etter.
Så var det dansen. Sambo og jeg klarte bryllupsvalsen med glans, og fikk mye skryt. Dansekurset i fjor høst ga virkelig avkastning. Utover kvelden ble det mange danser med brudgommen, både tette klistredanser med kyss og litt swing og tango.
Gavebordet var jeg rett og slett helt sjokkert over! Vi hadde fått flere gaver fra naboer/venner/kollegaer etc enn fra dem som var invitert i bryllupet. Så jeg forstår at vi minst må doble antall takkekort i forhold til det vi hadde beregnet. Jeg er rørt og glad for at så mange tenkte på oss og ville gi oss oppmerksomhet på bryllupsdagen vår.
Mannen min og jeg holdt ut til siste slutt, og var de to siste som tuslet ut av lokalet. Da gikk veien til et hotell, hvor bryllupsnatten skulle tilbringes. Der ventet champagne, roser, frukt og konfekt på rommet. Morgenen etter fikk vi servert en fantastisk god frokost på rommet. Den smakte spesielt godt for meg, fordi jeg var for glad og oppspilt til å spise noe særlig på bryllupsfesten.
Morgengaven fra mannen var en skjønn ring, nesten akkurat en sånn som jeg hadde sett på uten at han visste det. Han fikk smykke og slipsnål fra meg, og likte dem godt.
Bryllupet ble virkelig en helt utrolig spesiell opplevelse. Mannen og jeg føler oss nyforelska og knyttet sammen på en måte som vi ikke har følt før. Og vi føler at vi har fått verdsatt gode venner og familie ved å gi dem også en fin og minneverdig dag og gode opplevelser.
Dere som venter på å gå til alters kan bare glede dere til en flott opplevelse som gir mange gode minner å se tilbake på. Fremdeles bølger det følelser gjennom kroppen min når jeg tenker på dagen vår. Det er rett og slett helt utrolig....
Jeg liker ikke å legge ut bilder av oss på internett, men her kommer noen. Lov at dere ikke kopierer eller quoter det, da. Jeg kommer sikkert til å fjerne det etter hvert.
Kan heller legge ut flere bilder av bordpynt og slikt.