Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider > Bryllup
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 27-05-2008, 08:49   #1
Medlem

ChiChi sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 496
MP Rating: 0% (0)
ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.
lei_seg fant drømmekjolen

en skulle tro jeg er lykkelig av den grunn, men nei.
fant drømmekjolen!
satt perfekt!
trengte bare å få sydde den opp litt siden den var litt for lang.
fikk hengt av den og måtte betale "bare" 2000kr i forhåndsbetaling.

trodde det ville ordne seg men ser ikke ut som om vi har 2000kr akkurat nå..
det finnes bare en av kjolen og er ikke en de får inn igjen pga det er fjoråretsmodell.
jeg er jo også litt større så fikk ikke prøvd så mange andre kjoler, men denne var liksom "it"!

sukk, kjenner jeg er nedfor og bare går å bjeffer til mannen....
ikke orker jeg å fortelle han hvorfor heller for han vil ikke forstå...
foreldrene mine forstår heller ikke... mamma mente det var for tidlig å kjøpe kjole nå.
ikke er hun spesielt gira for at jeg skal gifte meg heller.
når hun snakka med noen kollegaer om at bryllupet så hade hun sagt "vi skal kanskje til bryllup neste år"

altså, kanskje?!?!
hvorfor kanskje?!?

huff, kjenner at hele dette bryllupsgreia blir mer og mer en nedtur enn hva jeg trodde....
jeg trodde mamman min vill bli kjempeglad når dattra hennes skulle gifte seg jeg, men har ikke fåt noe av det.
og om jeg begynner å prate om bryllupet til henne (detaljer,middag,pynt ect ect) så er hun bare negativ til alt og kommenterer at det og det og det høres veeeeldig dyrt ut...

har flere av dere det sånn eller er det bare meg?

kjenner at dette med kjolen kommer til å plage meg lenge...

Aug, 2005

"Strength of my life" 2007

25.07.2009

ChiChi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-05-2008, 08:56   #2
Supermedlem

Kizza85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 1,046
Kizza85 har en strålende fremtid.Kizza85 har en strålende fremtid.Kizza85 har en strålende fremtid.Kizza85 har en strålende fremtid.Kizza85 har en strålende fremtid.Kizza85 har en strålende fremtid.Kizza85 har en strålende fremtid.Kizza85 har en strålende fremtid.Kizza85 har en strålende fremtid.Kizza85 har en strålende fremtid.Kizza85 har en strålende fremtid.
Sv: fant drømmekjolen

huff da ikke kjekt når det skal være slik as,når moren din virker negativ, hun burde joh være glad på dine vegne og glede seg over den store dagen! Du får ikke låne peng av forlover el en god venninne da te kjolen ?? En som vil hjelpe deg, som du heller kan betale tilbake senere!???
Gammel 27-05-2008, 09:57   #3
Medlem

Enfalmawen sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: Kristiansand
Meldinger: 140
Enfalmawen har mye å være stolt av.Enfalmawen har mye å være stolt av.Enfalmawen har mye å være stolt av.Enfalmawen har mye å være stolt av.Enfalmawen har mye å være stolt av.Enfalmawen har mye å være stolt av.Enfalmawen har mye å være stolt av.Enfalmawen har mye å være stolt av.Enfalmawen har mye å være stolt av.Enfalmawen har mye å være stolt av.Enfalmawen har mye å være stolt av.

Jeg vet hvordan du har det, har hatt det på samme måten med pappa.
Det er to år siden vi satte en dato for bryllupet, fordi vi måtte utsette det da jeg ble gravid. Og han har vist nesten ingen interesse for bryllupet. Og da jeg begynte å skulle skrive gjesteliste syns han det var helt idiotisk at jeg ville be alle kusiner og fettere med familie, som om de skulle orke å komme i mitt bryllup når det er langt å reise. Tilogmed tanter og onkler syns han det var dumt at jeg ba. Det har vært andre ting også som han ikke har likt. Og har ihvertfall to ganger vurdert å avlyse hele bryllupet, det er så tungt når det er sånn. Men nå blir det bryllup da, om under 2 måneder. Og det begynner faktisk å virke som om han gleder seg, han har faktisk sagt ja til å følge meg opp kirkegulvet.
Det jeg vil anbefale deg er å ikke snakke så mye med din mor om bryllupet, for da kan det hende hun er negativ og så ødelegger hun hele ditt humør. Kos deg med planleggingen sammen med andre viktige personer i livet ditt. Hun kommer nok til å bli mer entusiastisk senere når det nærmer seg.

Og å kjøpe kjole nå syns jeg er litt tidlig, men så bestilte jeg jo ikke min før for 3 uker siden. Har slanket meg noen kilo det siste året, så ville vente med kjolen så lenge som mulig så jeg skulle slippe å sy den inn. Men hvis det er den rette kjolen så er det det.

Enfalmawen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-05-2008, 10:01   #4
Mex
Supermedlem

Mex sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Hedmark
Meldinger: 1,208
Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.

Vet du, hvis du har funnet en kjole du virkelig har falt for. Så syns jeg du skal prøve å finne penger til depositumet på denne. Ingen du kan låne litt penger av? Jeg syns ikke det er for tidlig å finne seg kjole. Jeg fant min et år før bryllupet også.

Hvis du føler at du bare får negativ tilbakemelding fra familien, hva med å droppe tradisjonelt bryllup da? Dra utenlands..? Gifte dere på en ambasade, sjømannskirke, cruise i caribien eller en strand på fiji ... ?
Jeg syns en slik begivenhet skal være positiv for alle involverte og er det da noen som ikke klarer å være positiv til det, så hadde jeg styrt unna.
Gammel 27-05-2008, 10:06   #5
Supermedlem

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 1,212
lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.

Huff, kjedelig med negative foreldre til bryllupet- er det kanskje fordi de må betale eller tror de må betale?

Kan jo ikke garantere deg at du finner en like fin kjole, men det er faktisk en sjanse for at du finner en enda finere kjole også Har du forresten sjekket om de har den på f.eks ebay?
Gammel 27-05-2008, 11:05   #6
Max
Seniormedlem

Max sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,593
MP Rating: 100% (6)
Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg forstår ikke hvordan de aller nærmeste kan være negative til at en de elsker har funnet kjærligheten og vil vise det ved å gifte seg . Jeg hadde blåst til henne og sagt at hun bør ikke komme, så latt være å snakke om vielsen noe mer. Kanskje hun tar opp tråden til slutt?

Ang kjolen, kan du ikke forsøke å google navnet på den og se hva som dukker opp? Du har jo prøvd den og vet vilken størrelse du må ha. Lykke til iallefall.

Nygift
Max er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-05-2008, 12:05   #7
Veteranmedlem

*Ariel* sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Ski
Meldinger: 4,465
*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.

Du har kanskje sjekket rundt - men det er ikke automatisk sånn at fordi kjolen ikke er av nyeste modell er den håpløs å få tak i.

Min var 2004 modell (jeg giftet meg i 2007) og den er det få av (sammenliknet med andre fra samme designer) men jeg fant min i butikk og det har og ligget 2-3 stk på finn.
Jeg kjøpte selv kjole 14 mnd før bryllupet....det var MIN kjole og jeg angret ikke 1 sekund
Gammel 27-05-2008, 12:51   #8
Medlem

ChiChi sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 496
ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.

hei hei.
jeg snakket med pappa i går kveld for å prøve å spørre om å låne penger, men turte ikke.
men tror han merka jeg var nedfor.
jeg spurte han jo om han syntes det var greit jeg gifta meg...

uansett så ringte mamma meg idag og skulle sette over 2000kr til kjolen.
jeg sa at jeg var ikke sikker om hun gledet seg sjø, men da sa hun at hun gledet seg masse og at grunnen til hun kanskje hadde vært litt negativ til kjolen var fordi hun var redd den kunne bli for sto/liten til dagen...

men det ordnet seg iallefall a.
tuuuuuusen takk for gode ord alle sammen!
og ja, jeg prøvde å finne kjolen men fant den ikke på finn eller på ebay...

Aug, 2005

"Strength of my life" 2007

25.07.2009

ChiChi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-05-2008, 12:55   #9
VIP-Medlem

~Lykke~ sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 6,571
~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.

SÅ bra det ordnet seg

Gi blod!
~Lykke~ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-05-2008, 12:59   #10
Mex
Supermedlem

Mex sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Hedmark
Meldinger: 1,208
Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av ~Lykke~ Vis post
SÅ bra det ordnet seg

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:06.