Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider > Bryllup
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 20-11-2007, 08:45   #1
Seniormedlem

Ellie74 sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Tromsø
Meldinger: 1,540
MP Rating: 0% (0)
Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.
Forlover - vondt tema...

Jeg har skikkelig vondt i magen når det gjelder valg av forlover. Leser i flere bryllupsfora at det største problemet mange har, er at de ikke vet hvem de skal velge fordi de har så mange - i mitt tillfelle er det motsatt

Jeg har ikke spesielt god kontakt med mine barndomsvenninner. Har begynt å få litt kontakt det siste året, men ikke annet enn et-par fester i ny og ne. Ingen av de kjenner sambo eller mitt liv sammen med han noe særlig.

Så har jeg noen få venninner (som er partnerne til sambos kompiser) som jeg/vi treffes med jevne/ujevne mellomrom. Disse jentene har blitt mine venninner og vi treffes av og til. En av disse har jeg hatt mer kontakt med enn de andre de siste 9 årene, men etter at vi fikk barn, ses vi heller sjelden og ringes ikke så ofte som før. Det er alltid jeg som må ta initiativet når vi skal treffes og det er akkurat derfor jeg får litt vondt i magen når det gjelder dette med forlover. Det er kun henne jeg ser for meg som forlover, men jeg tør rett og slett ikke spørre henne... ( hun sa nei til å være fadder på barnet vårt fordi hun ikke kunne stå for det i ettertid - det å love å oppdra barne i den kristne tro osv...) Men det å være forlover er jo ikke akkurat det samme, er det vel??? Tenk om hun sier nei??? Da har jeg ingen andre jeg kan spørre...

Huff, dette er forferdelig tungt og gjør litt vondt for meg. Har gledet meg til denne dagen så lenge, også må en sånn ting "ødelegge" litt.

HUff, dette ble litt langt. til deg om du fortsatt leser...

Ellie74 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-11-2007, 09:11   #2
Seniormedlem

benja2 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 1,615
MP Rating: 100% (2)
benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Forlover - vondt tema...

Sitat:
Opprinnelig postet av Ellie74
Jeg har skikkelig vondt i magen når det gjelder valg av forlover. Leser i flere bryllupsfora at det største problemet mange har, er at de ikke vet hvem de skal velge fordi de har så mange - i mitt tillfelle er det motsatt

Jeg har ikke spesielt god kontakt med mine barndomsvenninner. Har begynt å få litt kontakt det siste året, men ikke annet enn et-par fester i ny og ne. Ingen av de kjenner sambo eller mitt liv sammen med han noe særlig.

Så har jeg noen få venninner (som er partnerne til sambos kompiser) som jeg/vi treffes med jevne/ujevne mellomrom. Disse jentene har blitt mine venninner og vi treffes av og til. En av disse har jeg hatt mer kontakt med enn de andre de siste 9 årene, men etter at vi fikk barn, ses vi heller sjelden og ringes ikke så ofte som før. Det er alltid jeg som må ta initiativet når vi skal treffes og det er akkurat derfor jeg får litt vondt i magen når det gjelder dette med forlover. Det er kun henne jeg ser for meg som forlover, men jeg tør rett og slett ikke spørre henne... ( hun sa nei til å være fadder på barnet vårt fordi hun ikke kunne stå for det i ettertid - det å love å oppdra barne i den kristne tro osv...) Men det å være forlover er jo ikke akkurat det samme, er det vel??? Tenk om hun sier nei??? Da har jeg ingen andre jeg kan spørre...

Huff, dette er forferdelig tungt og gjør litt vondt for meg. Har gledet meg til denne dagen så lenge, også må en sånn ting "ødelegge" litt.

Huff, dette høres trasig ut å måtte gå rundt å tenke på. Men jeg tror du blir nødt til å snakke med henne, spørre om hun kan tenke seg å være din forlover. Å være forlover er vel strengt tatt ikke mer enn å være ditt vitne på at du ikke har vært gift før, samt stille opp i kirka bryllupsdagen. Ikke så mye man skal stå for i ettertid om man ikke er i mot ekteskap da.
Hadde det væt jeg som fikk et sp om å være forlvoer hadde jeg nok følt meg beæret, er jo til tross for bare vitnefunksjonen forsåvidt en stor ting.....
LYkke til......
Gammel 20-11-2007, 09:17   #3
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 19,098
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:

Skjønner at dette må være vanskelig, ja.

Jeg forstår forresten godt grunnene venninnen din oppgir for å si nei til å være fadder, men jeg ikke kan se noen grunn til at hun skulle si nei til å være forlover. Det blir noe helt annet. Forloveren din trenger jo ikke være en venninne. Det kan like gjerne være et familiemedlem eller en kamerat.
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-11-2007, 09:56   #4
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Huff, jeg forstår at dette er vanskelig for deg. Men jeg synes du skal spørre hun du tenker på. Legg vekt på at det ikke er mye jobb for henne, men mer en tillitserklæring. Det er tross alt "bare" å rette på slepet, holde buketten mens du svarer ja og lage en sang eller en tale. Så kan hun velge selv om hun vil ta lett på det eller engasjere seg mer.

Nå som du ikke har så mange som du føler er dine nære venner, så kan det hende at hun du spør om å være forlover vil bli din nære venn nettopp fordi du spør henne.

Og du: spør henne fort, så slipper du å slite med disse ekle følelsene.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-11-2007, 13:35   #5
Seniormedlem

Ferskenbeinet sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Stavanger
Meldinger: 1,505
Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.

Det må være vanskelig å tenke på! Du har ikke noen søsken du kan spørre feks? Det ville jeg gjort om jeg ikke hadde noen nære venner. Men spør henne først å se hva hun sier sånn du slipper å tenke på det så lenger!

vi giftet oss 14.06.08 på vår 11 års dag
Ferskenbeinet er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-11-2007, 14:02   #6
Seniormedlem

Ellie74 sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Tromsø
Meldinger: 1,540
Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Ferskenbeinet
Det må være vanskelig å tenke på! Du har ikke noen søsken du kan spørre feks? Det ville jeg gjort om jeg ikke hadde noen nære venner. Men spør henne først å se hva hun sier sånn du slipper å tenke på det så lenger!
Har en lillesøster, men hun er 13 år yngre enn meg og vi er så langt ifra hverandre, sånn aldersmessig, at jeg syns det blir feil... Tror jeg må spørre henne snart, så slipper jeg å bekymre meg mere .
Takk alle sammen

Ellie74 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-11-2007, 16:12   #7
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Sitat:
Tror jeg må spørre henne snart, så slipper jeg å bekymre meg mere .
Takk alle sammen
Få høre hvordan det gikk, da.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-11-2007, 16:15   #8
VIP-Medlem

tinwin sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 8,639
MP Rating: 100% (2)
tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Har en lillesøster, men hun er 13 år yngre enn meg og vi er så langt ifra hverandre, sånn aldersmessig, at jeg syns det blir feil... Tror jeg må spørre henne snart, så slipper jeg å bekymre meg mere .
Takk alle sammen
Lykke til
Gammel 20-11-2007, 17:45   #9
Seniormedlem

karianne_80 sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Meldinger: 1,740
karianne_80 har en strålende fremtid.karianne_80 har en strålende fremtid.karianne_80 har en strålende fremtid.karianne_80 har en strålende fremtid.karianne_80 har en strålende fremtid.karianne_80 har en strålende fremtid.karianne_80 har en strålende fremtid.karianne_80 har en strålende fremtid.karianne_80 har en strålende fremtid.karianne_80 har en strålende fremtid.karianne_80 har en strålende fremtid.

Det er ikke lett nei,,vet hvordan du har det,,

Ingen kusine eller noe da?

Om du spør henne..masse lykke til..
Gammel 23-11-2007, 13:56   #10
Seniormedlem

Polkadot sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: Ulverum
Meldinger: 1,873
Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.Polkadot har en strålende fremtid.

Min situasjon ligner litt på din. Jeg er ikke nær med noen, så jeg valgte å spørre den venninnen jeg har hatt mest med å gjøre det siste året (nyinnflyttet for 2,5 år siden), og den venninnen jeg så for meg at jeg ønsket å komme nærmere. Innbildte meg at hvis hun sa ja til å være forlover, ville det være et tegn på at vi begge ønsket at vennskapet skulle vare.

Jeg tror jeg tok feil. Hun sa ja, men plutselig har hun trukket seg unna meg, og siste mnd har vi ikke hatt kontakt i det hele tatt.

Jeg kommer til å sparke henne som forlover, og velger å stå uten. Jeg skal gifte meg borgelig, så tinghuset kan stille med vitne for meg. Ingen big deal, men selvfølgelig veldig sårt.

Skal ikke gjøre denne tråden til min, men det var nesten litt godt å se at andre har det litt som meg, og som faktisk tør å si det. Og du er ikke alene

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:48.