Nå er det lenge siden vi giftet oss da, i juli -94, men jeg regner med at fremgangsmåten er den samme.
Først av alt: gratulerer med bryllupsplaner
Vi ønsket heller ikke et stort kirkebryllup med familie, venner osv til stede. I vårt tilfelle var det mye pga mamma og svigermor absolutt IKKE går overens (ganske travelt når mannen min og jeg har vært sammen i 16 år og fått 4 barn sammen), vi ønsket ikke all kranglingen det kom til å bli om absolutt alle detaljer rundt bryllupet, så vi reiste til Spania og giftet oss i sjømannskirka på Solgården (Alicante). Vi hadde et helt topp bryllup, bare mannen og jeg, ingen venner eller ingen familie var med oss nedover. Vi giftet oss i kirka, presten kjørte oss tilbake til hotellet, så ringte vi hjem og fortalte at vi var gift

.
Vi tok kontakt med Sjømannsmisjonen og fikk forskjellige alternativer over kirker vi kunne gifte oss i, en viktig ting er jo at papirene er i orden og at ekteskapet er gyldig i Norge etterpå. Vi kontaktet den lokale kirka vår for å få vite hvilke attester og papirer som krevdes at vi fylte ut og hadde med oss nedover.
En kjempebra side du kan få mange tips på er:
www.bryllupsweb.no/bryllup_utlandet.html
Håper du finner gode tips der, og at bryllupet blir akkurat så perfekt som dere ønsker det.