Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider > Bryllup
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 29-11-2006, 15:00   #1
Seniormedlem

Morskjærlighet sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Ramnes
Meldinger: 2,245
MP Rating: 0% (0)
Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.
hyper Håkonmamma trenger tips til lav-pris bryllup

JEPP! Jeg skal gifte meg,men takk og lov ikke før i juni 2008hu:
Trenger tid til å spare litt pæng!!
Og jenter,det viktigste for oss er ikke smashing weddingcakes eller top of the-pops menu,men det at vi faktisk blir gift og har de nærmeste med oss. SÅ KOM MED DERES TIPS TIL Å HA DET BILLIG!
Så langt har jeg kommet:
* lokale blir trolig et nybygget klubbhus til 1500 kr for en helg
* bestisen min skal lage kirkeprogram,bordkort og invitasjoner (kom gjerne med forslag her)
* kusina mi som er utdannet kokk baker THE cake (bryllupskaken altså)...om hun vil....
* familie baker kaffe-kakene
* koldtbord,noe for alle og enhver
* vi holder drikke til mat, resten tar gjestene med ( og da har vi tenkt å ta noen turer over grensa for å handle slik at vi slipper å ta en stor utgiftspost der....og bli tatt for smugling )
* se etter salg på kjoler og dresser

noen siom har andre tips?????

har DU hatt et lav-budsjett bryllup så fortell meg gjerne om det!
Gammel 29-11-2006, 20:50   #2
IOA
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 755
IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.
Sv: Håkonmamma trenger tips til lav-pris bryllup

Gratulerer så mye! Vi skal også gifte oss, men i august 2007. Vi var på ferie i utlandet nå (den Dominikanske republikk), og kjøpte ringer og klær der. Det ble billig! Ringer til ca 1540 kr, og da tok vi de vi ville ha. De billigste hadde kommet på ca 300 kr. Mannen kjøpte også en forlovelsesring til meg, jeg måtte være med for å prøve størrelsen. 400 kr, og den er nydelig!

Kjolen min ble kjøpt på salg, men her valgte jeg også den fineste, uavhengig av pris. Ca 740 kr betalte jeg. Skoene fant jeg også på salg, til rett under hundrelappen. Kjole til Snuppa kjøpte vi også, 120 kr. Mannen har dress fra før, så da bruker vi den, ellers hadde vi kjøpt det også.

Dette ble mye skryt av mine bryllupskupp, men poenget er i hvert fall at det kan lønne seg å kjøpe ting i utlandet, hvis man skal dit. Vi kjøpte forresten også full kvote av alkohol, som vi skal spare deler av til bryllupet.

Ellers tenkte vi å ha koldtbord/tapas, med mye hjemmelaget mat. Lokalene har vi gratis (hjemme hos mamma og pappa, de har stor plass), og kakene baker venner og familie. Tiara og smykker tenkte jeg å kjøpe på www.ariela.no, og invitasjonene lager jeg selv. Vi skal ha markblomster på bordene, og en venninne av mamma ordner brudebuketten til en OK pris.

Lenger har jeg ikke tenkt enda, men så er det bare 3 uker siden vi satt datoen. Jeg tar også gjerne imot tips!

IOA er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-11-2006, 23:32   #3
Seniormedlem

Jannike_79 sin avatar

Medlem siden: May 2004
Sted: Telemark
Meldinger: 2,203
Jannike_79 har en strålende fremtid.Jannike_79 har en strålende fremtid.Jannike_79 har en strålende fremtid.Jannike_79 har en strålende fremtid.Jannike_79 har en strålende fremtid.Jannike_79 har en strålende fremtid.Jannike_79 har en strålende fremtid.Jannike_79 har en strålende fremtid.Jannike_79 har en strålende fremtid.Jannike_79 har en strålende fremtid.Jannike_79 har en strålende fremtid.

Gratulerer snuppa!!

Vi gjør mange av de tingene du skriver over her.. Vi benytter oss av alle vi kjenner som kan noe vi trenger.. Som at mamma tar håret mitt, vennina mi sminken, onkelen min blomstene.. Også har venninene mine i klubben sagt de vil servere(er koldtbord da, men drikke og fylle på fat osv) og bake kaker.. Så vi er heldige sånn.. Lykke til med planlegginga og bryllupet!!
Gammel 01-12-2006, 20:36   #4
VIP-Medlem

Marianne sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Sted: Polarsirkelbyen
Meldinger: 5,975
MP Rating: 100% (1)
Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi hadde lavbudsjett bryllup, men det beste bryllupet mange hadde vært i
Brudekjolen min fant jeg et kupp på nettet til 1500 kr ny
Mann sin dress kostet 400 kr på dressmann Hihi. Kjøpte den nesten 1 år før. Men han trengte ny dress uansett. Så hadde jeg ikke kommet over den måtte vi ha kjøpt en dyr en hehe.
Middagen fredag betalte svigers, å de betalte for en del av maten på koldbordet lørdag.
Vi handlet drikkevarer for 3000 kr tror jeg og så fotograf til 4000 kr. Fotograf kan man dra rundt å høre hvor det er billigst på sånn som man vil ha bildene

Fredag den dagen vi giftet oss:
Middag sto svigers for, hjortesteik kjøpt i sverige meg grønnsakper og sånt, Blomkålsuppe til forrett og multekrem til desert.
Vi var kun nærmeste til middag, foreldre, forlovere,turbo,vi og mann sine 4 besteforeldre.

Så hadde vi kaffe med resten av familien. Var vel ca 70 stykker.
Kaker hadde forskjellige i familien laget.

Bryllups kakene, en langpannesjokolade kake og en langpanne marsipan kake hadde min konditor venninne laget

Hadde conjak[jah skrives ikke sånn hehe] og likør til kaffen.

Lørdag hadde vi alle vennene våre på bryllups fest med middag og drikke til.
Hadde koldbord.Hjemmelaget.Masse var kjøpt på tilbud. Hadde gryterett som varm rett. Kald laks. Kalk kylkun kjøpt på tilbud osv
Og masse godt drikke til. Hihi

Lykke til

Skulle ikke ha alkoholservering på lørdag uten om vin og øl til maten men vi fant ut en uke før bryllupet at shit au det ble ikke så dyrt å kjøpe inn litt mere øl og sånten beregnet.
Men hadde ikke sagt noe til gjestene så mange som hadde med seg egen drikke men den rørte de ikke hehe.

Lokalene fikk vi billig igjennom ungdomslaget her vi bor, klubbhuset

Sist endret av Marianne; 01-12-2006 kl 22:09.
Marianne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-12-2006, 20:36   #5
lib
Supermedlem

lib sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 600
lib er et navn alle kjenner.lib er et navn alle kjenner.lib er et navn alle kjenner.lib er et navn alle kjenner.lib er et navn alle kjenner.lib er et navn alle kjenner.lib er et navn alle kjenner.lib er et navn alle kjenner.lib er et navn alle kjenner.lib er et navn alle kjenner.lib er et navn alle kjenner.

Syns du har god kontrol, jeg.
Jeg kjøpte kjolen min hos Lilly.dk i februar(tror jeg), da solgte de fjorårets modell til veeldig lav pris.
Vi brukte familie og venner og vennersvenner til alt vi kunne.
Kjøpte pynten til bordene på Ikea.
Vielsen hadde vi ingen utgifter på da vi brukte http://www.sosialhumanistene.no/vigsel.shtml til å vie oss. Pynten vi brukte der vi viet oss var planter vi lånte av svigermor.
Ei venninne spilte trompet for oss under vielsen.

lib er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-12-2006, 15:23   #6
Medlem

Mammainspe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Råde
Meldinger: 376
Mammainspe har mye å være stolt av.Mammainspe har mye å være stolt av.Mammainspe har mye å være stolt av.Mammainspe har mye å være stolt av.Mammainspe har mye å være stolt av.Mammainspe har mye å være stolt av.Mammainspe har mye å være stolt av.Mammainspe har mye å være stolt av.Mammainspe har mye å være stolt av.Mammainspe har mye å være stolt av.Mammainspe har mye å være stolt av.

Vårt bryllup ble heller ikke så dyrt!
Vi leide et klubbhus lokale til under 1000-lappen (tror jeg..). Maten var koldtbord, og det var svigermor som tok den delen av arbeidet...hun har liksom gjort det før

Jeg selv lagde to kaker, og bestilte bryllupskaken, samt to til, fra ASVO. Dette er et arbeidssted tilrettelagt for mnsk i opplæring til arbeid, "omplassering" (-søren hva heter det....når man lærer seg et nytt yrke?!) etc... Finnes flere slike organisasjoner i norge...google på asvo. Det ble i alle fall langt under halve prisen sammenlignet med vanlige bakere i distriktet, og resultatet var flott!!

Bordet pyntet jeg selv med hvite duker, kubbelys, perlegirljander etc, og ei faglært venninne lagde rimelige blomsteroppsatser til meg. Kanskje tilbyr noen lignende i distriktet? som driver på hobbybasis el.l?

Mammainspe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:12.