Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider > Bryllup
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 04-01-2007, 14:47   #1
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Hva koster bryllup på serveringssted?

I utgangspunktet hadde vi tenkt å legge opp til et tradisjonelt bryllup med leid lokale, cateringmat med servitører og egen bar. Men nå fristes jeg mer og mer av en "ferdigpakke", dvs ferdig dekte og pyntede bord på et serveringssted, hvor de tar seg av alt i forbindelse med det og man må kjøpe all drikke der.

Hva koster noe sånt pr. person ca? Tenker da på ca 60 middagsgjester og 90 til kaffe.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-01-2007, 14:54   #2
Supermedlem

Catharina sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Bergens området
Meldinger: 1,430
MP Rating: 0% (0)
Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hva koster bryllup på serveringssted?

Sitat:
Opprinnelig postet av TETRA
I utgangspunktet hadde vi tenkt å legge opp til et tradisjonelt bryllup med leid lokale, cateringmat med servitører og egen bar. Men nå fristes jeg mer og mer av en "ferdigpakke", dvs ferdig dekte og pyntede bord på et serveringssted, hvor de tar seg av alt i forbindelse med det og man må kjøpe all drikke der.

Hva koster noe sånt pr. person ca? Tenker da på ca 60 middagsgjester og 90 til kaffe.

Vi har valgt en pakkeløsning for og si d sånn. Vi skal ha hele bryllupsfesten på et hotell. Nå har vi valg et hotell i Danmark så vet jo ikke helt hvordan prisene er her i forhold.
Vi har valgt buffet og betaler for d 355per pers.
Så pynter de lokale for 50per pers.
Også kaffe og te 25per pers.
Bryllupskake 60per pers.

Og d tror jeg var det. Og da har vi lokalet til ca kl 1. Vi syns denne måten har vært helt kanon siden vi har bryllupet i et annet land også...

Hannah Emilie født 4.desember 2007, 10 dager på overtid.
Catharina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-01-2007, 16:03   #3
Supermedlem

Bellemor sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Sted: Bellebyen
Meldinger: 839
Bellemor er fantastisk mot andre.Bellemor er fantastisk mot andre.Bellemor er fantastisk mot andre.Bellemor er fantastisk mot andre.Bellemor er fantastisk mot andre.Bellemor er fantastisk mot andre.Bellemor er fantastisk mot andre.Bellemor er fantastisk mot andre.Bellemor er fantastisk mot andre.Bellemor er fantastisk mot andre.Bellemor er fantastisk mot andre.

Her koster det fra ca 400 -600,- (avhengig av type mat, antall retter) (på de stedene jeg sjekket) Da kommer alkohol utenom, som må kjøpes på stedet.
Gammel 04-01-2007, 20:31   #4
Seniormedlem

Kosmokula sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim (Ylvingen)
Meldinger: 2,997
MP Rating: 100% (1)
Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi hadde middagen hos Louiselyst Gård når vi giftet oss.
Om du stikker innom linken så ser du hvilke priser de har på sine menyer
http://193.93.248.66/~louisely/?side=1030

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Gammel 04-01-2007, 20:42   #5
Seniormedlem

maja73 sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 1,645
maja73 har en strålende fremtid.maja73 har en strålende fremtid.maja73 har en strålende fremtid.maja73 har en strålende fremtid.maja73 har en strålende fremtid.maja73 har en strålende fremtid.maja73 har en strålende fremtid.maja73 har en strålende fremtid.maja73 har en strålende fremtid.maja73 har en strålende fremtid.maja73 har en strålende fremtid.

Du kommer fort opp i tusen kroner per kuvert for middagsgjestene, hvis du skal kjøre full pakke, dvs:

-aperitiff
-forrett med 1 glass vin
-middag med 2-3 glass vin
-dessert, evt med dessertvin
-kaffe avec
-evt bonger som kan brukes i bar, eller fri bar. Anbefaler bonger med maxbeløp på f.eks 100,- Da får de det aller meste, og du slipper å betale for de som går amok og absolutt skal ha det dyreste. (jobber på hotell- og det er alltid noen som går for den dyreste cognacen. Hos oss er den 400,-..)

-Kaffegjestene koster deg nok ikke så mye Det er vel vanlig å få ta med egne kaker i bryllup. Vi tar 25 pp for så mye kaffe de vil ha.

Lykke til!
Gammel 05-01-2007, 08:18   #6
Tidl. bruker
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Kosmokula
Vi hadde middagen hos Louiselyst Gård når vi giftet oss.
Jeg har tenkt på Louiselyst eller Kvilhaugen gård. Er det fint på Louiselyst? Og husker du hva bar-regninga kom seg på for dere?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-01-2007, 08:34   #7
Seniormedlem

store bølla sin avatar

Meldinger: 2,628
store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:

Med 84 gjester,3 retters middag,( 6-7 som fekk barnemeny),1-2 apertiff,7 glass vin til middagen,og medbrakte kaker kosta det 82 000. Då var og pynting med blomster,suite,garderobe og alt anna inkl.
Vel verdt pengane synes eg. Dette var på sas hotell.
På forhånd fekk vi oppgitt att det kom til å koste mellom 800-1000 kr pr pers.
Gammel 05-01-2007, 09:01   #8
Tidl. bruker
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av store bølla
Med 84 gjester,3 retters middag,( 6-7 som fekk barnemeny),1-2 apertiff,7 glass vin til middagen,og medbrakte kaker kosta det 82 000. Då var og pynting med blomster,suite,garderobe og alt anna inkl.
Vel verdt pengane synes eg. Dette var på sas hotell.
På forhånd fekk vi oppgitt att det kom til å koste mellom 800-1000 kr pr pers.
Wow! Hørtes billig ut, synes jeg. Tror jeg må ringe og sjekke litt med hoteller jeg også. Det har jeg ikke tenkt på.
Gammel 05-01-2007, 10:08   #9
Seniormedlem

store bølla sin avatar

Meldinger: 2,628
store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Wow! Hørtes billig ut, synes jeg. Tror jeg må ringe og sjekke litt med hoteller jeg også. Det har jeg ikke tenkt på.
Det ville eg ha gjort. No er jo sikkert sas hotellet i ugp.eit dyrt hotell kanskje. Men skal du gjere masse sjølv så koster jammen det og,blir jo alltid masse innkjøp av pynt og div som faktisk koster litt. Du slepper jo unna sånn som utg. på leie av lokale og bryl.natt. (Dei er nok pent pakka inn i det du betaler for det andre men men det er i hvertfall ikkje en eigen utg.post )

Lykke til!
Gammel 05-01-2007, 14:13   #10
Seniormedlem

Kosmokula sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim (Ylvingen)
Meldinger: 2,997
Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Jeg har tenkt på Louiselyst eller Kvilhaugen gård. Er det fint på Louiselyst? Og husker du hva bar-regninga kom seg på for dere?
Nei, det husker jeg ikke

Jeg synes det er veldig koselig der!
Hadde også dåpen til sistemann der, og er veldig fornøyd
- maten er bare helt utrolig.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:24.