Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider > Bryllup
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 27-05-2008, 22:13   #1
Seniormedlem

Ferskenbeinet sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Stavanger
Meldinger: 1,505
MP Rating: 0% (0)
Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.
Hvilke salmer skal dere ha?

Noen som skal ha noen andre en gjengangerne kjærlighet fra gud og å leva det er å elska?

Har lyst på noen som går mer på kjærlighet en bare gud og jesus.

vi giftet oss 14.06.08 på vår 11 års dag
Ferskenbeinet er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-05-2008, 09:47   #2
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Hvilke salmer skal dere ha?

Sitat:
Opprinnelig postet av Ferskenbeinet Vis post
Noen som skal ha noen andre en gjengangerne kjærlighet fra gud og å leva det er å elska?

Har lyst på noen som går mer på kjærlighet en bare gud og jesus.
Vi skal ha "alltid freidig". Den betyr mye for meg, for vi sang den i begravelsen for faren min i samme kirke, for 12 år siden.

Vi skal også ha å leva det er å elska. Når jeg ser på teksten, så synes jeg ikke den er så veldig "gudelig". Det første verset handler mye om å strekke seg etter å gjøre det beste ut av seg selv for å kunne leve fullt og helt. Det andre verset ser jeg som det å lete etter "meningen med livet" og være ærlig og sann. Det tredje verset handler om å kunne tilgi og være tolerant overfor andre. Og at det du gir til andre av positivitet og kjærlighet, det får du tilbake i mangfold. Se på teksten, da! Den er jo så fornuftig og fin...

Å leva det er å elska
det beste di sjel fekk nå,
å leva det er i arbeid
mot rikare mål å trå.

Å leva det er i livet
å finna det største verd,
å leva det er å vinna
til sanning i all si ferd.

Å leva det er å leggja
all urett og lygn i grav,
å leva det er som havet
å spegla Guds himmel av.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-05-2008, 09:51   #3
Tidl. bruker
Gjest

(Salmer i kirken)http://forum.nybaktmamma.com/showthread.php?t=577160&highlight=salmer

(Hvilke sanger skal dere ha i kirka?)http://forum.nybaktmamma.com/showthread.php?t=578768&highlight=salmer

(Passende salme i kirken?)http://forum.nybaktmamma.com/showthread.php?t=530438&highlight=salmer

Her er noen tråder fra tidligere....håper de kan være til hjelp.....

Sjekk ut følgende salme: Det er så yndig......(ikke mye gud og jesus i den)
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-05-2008, 10:08   #4
Seniormedlem

Ellie74 sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Tromsø
Meldinger: 1,540
Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.

Vurderer å bytte ut Kjærlighet fra Gud med Gje meg handa di. Må bare få klarsignal fra presten. Aner ikke hvordan melodien er, men teksten er fin:

Gje meg handa di, ven, når det kveldar
Det blir mørkt og me treng ei hand
La dei ljose og benlege tankar
fylgje oss inn i draumars land

Refr
Lat varmen frå ein som er glad i deg
Tenne stjerner i mørkaste natt
Gje meg handa vi, ven, når det kveldar
Det blir mørkt og me treng ei hand

Varme tankar og hender som trøystar
Er som sol over frosen jord
Kjenne varmen frå ein som er nær deg
Gjev langt meire enn store ord

Refr

Ellie74 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-05-2008, 08:20   #5
Seniormedlem

Ferskenbeinet sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Stavanger
Meldinger: 1,505
Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.

takk for svar! presten fikk for seg at vi burde ha 3 salmer i tillegg til solistinnslag siden vi var siste par den dagen og da hadde så god tid!

Tror jeg ordner det med å ha to solist innslag å to salmer jeg altså...

Lurer på å ha måne og sol siden alle inkludert barn kan den, så skal jeg på det andre som foreslås her.

Ja Tetra, teksten på Å leva det er å elska er fin, er ikke det jeg mener, men her jeg bor føler jeg at den og kjærlighet fra gud er i hvert bidige bryllup. Derfor ønsker jeg noe annet!

vi giftet oss 14.06.08 på vår 11 års dag
Ferskenbeinet er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-05-2008, 09:33   #6
Tidl. bruker
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Ferskenbeinet Vis post
Ja Tetra, teksten på Å leva det er å elska er fin, er ikke det jeg mener, men her jeg bor føler jeg at den og kjærlighet fra gud er i hvert bidige bryllup. Derfor ønsker jeg noe annet!
Åja sånn, ja! Jeg tenker sånn, at uansett hvilke salmer/sanger man velger i kirka, bør det være melodier og tekster som er kjent for folk. Det er litt ekkelt når nesten ingen synger fordi de ikke kan sangen.
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:17.