Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider > Bryllup
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 01-11-2006, 17:23   #1
Juniormedlem

Søgnemamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Sørlandet
Meldinger: 25
MP Rating: 0% (0)
Søgnemamma har slått av rykte
Hvor dyrt..??

Vi har snakket mye om bryllup her i huset,men så er det disse pengene da... Har jo lyst til å gjøre det skikkelig når det først skal gjøres.
Hvor mye tror dere alt vil komme på med klær,blomster,fotograf,mat,kaker og ja.. alt. Blir vel litt i underkant av 70 gjester tenker jeg. Og 3 små som vi gjerne vil ha med som brudebarn.
Gammel 01-11-2006, 17:30   #2
Veteranmedlem

Muggi sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Akershus
Meldinger: 4,851
Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvor dyrt..??

Det er så mange måter å gifte seg på. Vi skulle prøve å få det rimelig, men har slått til på noe. Kjøpt ny kjole og dress til tilsammen ca 18000. Vi hadde åpen bar og alkohol er skikkelig dyrt. Hatt koldtbord med egne cateringdamer. Dette sparer enn mye på. Ellers så blir noen hundrelapper her og der til veldig mange penger tilslutt. Å få ett bryllup med middag og alt som hører til til under 50-60 tusen tror jeg kanskje er vanskelig. Så det må dere nok iallefall regne med å bruke.

Lykke til!

1.januar ventes ett nytt IVF-mirakel
Simone venter spent på Bertine!!

Hvil i fred, lille vakre Minstemann!
Muggi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-11-2006, 09:43   #3
Seniormedlem

MillaGTI sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,706
MillaGTI har en strålende fremtid.MillaGTI har en strålende fremtid.MillaGTI har en strålende fremtid.MillaGTI har en strålende fremtid.MillaGTI har en strålende fremtid.MillaGTI har en strålende fremtid.MillaGTI har en strålende fremtid.MillaGTI har en strålende fremtid.MillaGTI har en strålende fremtid.MillaGTI har en strålende fremtid.MillaGTI har en strålende fremtid.

Jeg har ikke gifta meg, men var ganske med på et bryllup i sommer...
De hadde 68 gjester til 3-retters, pluss noen ekstra til kaffen, og betalte 40tusen for herligheten.
De satt bort kakebakinga til bekjente, unntatt bryllupskaka.
Men de fikk veldig billige antrekk via en bekjent som jobber i brudesalong.
Trur antrekkene til begge, pluss brudepiker kom på ca 4000...
Koldtbord kan jo bli billigere, hvertfall hvis du kjenner noen som er flinke på å tilberede det...
Da vi hadde koldtbord i den ene dåpen, kosta det oss 6000,- til 35 stk mener jeg å huske, og da bestilte vi ferdig dandert noe av maten, og kjøpte råvarer til resten selv som min veldig flinke mor ordna!

Så alt ettersom hvordan du vil ha det, og legger opp ting selv.
Det bryllupet vi var i, slapp de å låne noe til, for de begynte innkjøp av klær og betale lokale osv litt på hver lønn frem til dagen.

Lykke til med planlegging!
Gammel 02-11-2006, 09:57   #4
VIP-Medlem

Marianne sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Sted: Polarsirkelbyen
Meldinger: 5,975
MP Rating: 100% (1)
Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi hadde lavbudsjett bryllup, men det beste bryllupet mange hadde vært i
Brudekjolen min fant jeg et kupp på nettet til 1500 kr ny
Mann sin dress kostet 400 kr på dressmann Hihi. Kjøpte den nesten 1 år før. Men han trengte ny dress uansett. Så hadde jeg ikke kommet over den måtte vi ha kjøpt en dyr en hehe.
Middagen fredag betalte svigers, å de betalte for en del av maten på koldbordet lørdag.
Vi handlet drikkevarer for 3000 kr tror jeg og så fotograf til 4000 kr. Fotograf kan man dra rundt å høre hvor det er billigst på sånn som man vil ha bildene

Fredag den dagen vi giftet oss:
Middag sto svigers for, hjortesteik kjøpt i sverige meg grønnsakper og sånt, Blomkålsuppe til forrett og multekrem til desert.
Vi var kun nærmeste til middag, foreldre, forlovere,turbo,vi og mann sine 4 besteforeldre.

Så hadde vi kaffe med resten av familien. Var vel ca 70 stykker.
Kaker hadde forskjeige i familien laget.

Det er bare å spørre tanter og sånt om de kan bake den og den kaken

Bryllups kakene, en langpannesjokolade kake og en langpanne marsipan kake hadde min konditor venninne laget

Hadde conjak[jah skrives ikke sånn hehe] og likør til kaffen.

Lørdag hadde vi alle vennene våre på bryllups fest med middag og drikke til.
Hadde koldbord. Og masse godt drikke til. Hihi

Og alle sa at det var den beste bryllups festen de hadde vært på. Ingen gammle sure tanter hihi

Lykke til

Håper dere finne ut hvordan DERE vil ha det. Å ikke hvordan andre vil ha det hehe. Det er deres dag
Gammel 02-11-2006, 11:48   #5
Tidligere bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Vi snakker 100 000 kr klassen
Men så har vi gjort det litt spesielt og da.
Vi skulle egentlig ha et billigbrylllup, men det balte bare på seg, så pass på
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-11-2006, 12:01   #6
Supermedlem

maiken82 sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: Vestby
Meldinger: 1,497
maiken82 har en strålende fremtid.maiken82 har en strålende fremtid.maiken82 har en strålende fremtid.maiken82 har en strålende fremtid.maiken82 har en strålende fremtid.maiken82 har en strålende fremtid.maiken82 har en strålende fremtid.maiken82 har en strålende fremtid.maiken82 har en strålende fremtid.maiken82 har en strålende fremtid.maiken82 har en strålende fremtid.

har ikke satt noe max pris enda,men gjetter det kommer på rundt 60 store. mat og drikke skal vi stå for selv,servitører og bartender er bekjente,gubben har dress (jeg jobber på dressmann.er vel ikke noe gæli det vel,Marianne? hihi ). er tre ting jeg kommer til å "sløse" på; kjolen min (om jeg ikke finner Den billig&brukt da),litt finurlig stæsj mtp invitasjoner,program etc++, fotograf!
Gammel 08-11-2006, 16:46   #7
Seniormedlem

Jannike_79 sin avatar

Medlem siden: May 2004
Sted: Telemark
Meldinger: 2,203
Jannike_79 har en strålende fremtid.Jannike_79 har en strålende fremtid.Jannike_79 har en strålende fremtid.Jannike_79 har en strålende fremtid.Jannike_79 har en strålende fremtid.Jannike_79 har en strålende fremtid.Jannike_79 har en strålende fremtid.Jannike_79 har en strålende fremtid.Jannike_79 har en strålende fremtid.Jannike_79 har en strålende fremtid.Jannike_79 har en strålende fremtid.

Vi regner med å komme oss under 30000.. Uansett så har vi fordelt utgiftene litt utover, for vi fikk kjøpt helt antrekk til gubben på høstsalg i en brudebutikk for 2900,- helt ned til mansjettknapper var det med.. Brudepikekjolen kostet 350,- , skoene mine 200,- osv.. Så vær på utkikk etter kupp, så kan du spare endel penger..

Vi har leid ett lokale, har koldtbord (mest av praktiske årsaker (mange kresne folk)), pappa står for drikke.. Osv.. Jeg lager innbydelsene selv, enkelt og flott.. Og ikke så veldig dyrt faktisk.. Jeg slår ut håret og bestiller servietter med trykk da.. Noen bekjente stiller opp som servitører og bartendere, pluss at de tilbød seg å bake kaker også.. Vi bestiller bare bryllupskaka..

Det som gjenstår er å prøve å finne en litt rimelig kjole da.. Også har vi valgt å bruke litt penger på fotograf da..
Gammel 08-11-2006, 19:11   #8
Medlem

Gizmo sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Sted: Lørenskog
Meldinger: 128
Gizmo er som en lysfontene.Gizmo er som en lysfontene.Gizmo er som en lysfontene.Gizmo er som en lysfontene.Gizmo er som en lysfontene.Gizmo er som en lysfontene.Gizmo er som en lysfontene.Gizmo er som en lysfontene.Gizmo er som en lysfontene.Gizmo er som en lysfontene.Gizmo er som en lysfontene.

Vårt bryllup koster rundt ca 70.000,-

Vi hadde full pakke....leide brudekjole, fotograf, buketter og blomster...
Hadde fest på et utleiested hvor man betaler kuvertpris m/ 3 retters middag.
Vi hadde ca 70 stk til middag og en ca 10 kaffe/fest gjester. Vi hadde fri bar.

Men nå må det jo sies også at hele summen skal jo ikke betales i en skvulp liksom

et par tusen den mnd og et par tusen den mnd osv

Man får kjøpt mange fine "bryllupsplanleggere" og de er ganske detaljerte med huskelister og budsjett. Det var en slik vi brukte, og det er ganske moro og sette seg ned med sin utkårede, bryllupsplanleggeren og en flaske vin....ganske så romantisk
Gammel 13-11-2006, 09:27   #9
Veteranmedlem

saki78 sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 3,207
saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi begynte med budsjett på 100 000, men det sprekker.. Vi blir ca 70, skal ha det på et lokale hvor de ordner alt, og drikke er inkludert, så middagen er da ca 70 000.
Kjolen kostet 9700, sitt utstyr kostet 2500, fotograf:ca 10000, brudebukett 3000, blomster til og pappa:300, overnatting på hotell:3500, frisør/sminke: 3100, kirken 2000 osv så det baller på seg..

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:02.