Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider > Bryllup
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-06-2008, 09:06   #1
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a
hm Jeg er så usikker på dette med drikkevarer....er dette nok?

Vi blir rett i underkant av 100 stykker til bryllupet og har handlet inn følgende:

Boblevann til velkomst 15 flasker
15 kasser øl
50 Flasker rødvin til middagen
8 flasker hvitvin dersom noen ikke drikker rød og vil ha hvit
dessertvin 10 flasker - dette serveres i likørglass
12 dunker med rødvin
8 dunker med hvitvin

I tillegg har vi kjøpt likør og cognac til kaffen.

ER DETTE NOK???
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-06-2008, 10:05   #2
Supermedlem

Sommerfugl25 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Sted: skien
Meldinger: 1,342
MP Rating: 0% (0)
Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.
Sv: Jeg er så usikker på dette med drikkevarer....er dette nok?

jeg syns det ser meeeer enn nok ut jeg.... sinnsykt mye vin da!! vi blir ca 62 stk og skal ikke ha på langt nær så masse...men jeg er enig,litt vanskelig å beregne....

Sommerfugl25 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-06-2008, 10:10   #3
Supermedlem

kristi sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Sted: I hus på landet
Meldinger: 1,066
MP Rating: 100% (1)
kristi har en strålende fremtid.kristi har en strålende fremtid.kristi har en strålende fremtid.kristi har en strålende fremtid.kristi har en strålende fremtid.kristi har en strålende fremtid.kristi har en strålende fremtid.kristi har en strålende fremtid.kristi har en strålende fremtid.kristi har en strålende fremtid.kristi har en strålende fremtid.

Skal dere ha 3 retters middag? (da blir vel 50 flasker litt lite? kanskje? Hør med de på polet de kan dette og er veldig behjlepelig også)
Da regner man hvertfall
1 glass til forrett
1/2 flaske til hovedrett
1 likørglass til dessert (såg du skulle ha dessertvin)

Så kommer du jo an på hvor mange som drikker alkohol av de nesten 100 gjestene også da

Jeg tror nok du har nok altså.
Gammel 06-06-2008, 17:41   #4
Supermedlem

Kavring sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 1,288
Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg tror du har mer enn nok vin og øl!

Vi giftet oss i fjor og hadde omtrent det samme som dere, og hadde masse igjen! Og vi har gjester som er glad i vin/øl.
Vi fikk lever tilbake øl/brus til butikken, men ikke på Polet.
De sa det var av sikkehetsmessige grunner.

Men da har dere utover høsten vettu.
Gammel 06-06-2008, 20:03   #5
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

hos polet får vi returnere alt som ikke er åpent og øl kan vi returnere hele kasser

Tipper 85 stk drikker alkohol. Vet om 13 som ikke kommer til å drikke.

Jeg fikk høre på polet at man regnet 5-6 glass pr flaske. Da tok jeg 5 glass for å være sikker. tenker å servere vin en gang til forrett, to ganger til middag og en gang til desserten (dessertvin). dvs. 3 glass pr pers. Vi har rødvin til ca 250 glass / 3 = 83,3 gjester + 40 glass hvitvin / 3 = 13,3 gjester.

Noen drikker jo kun øl til middagen og.

Det jeg er mest redd for er etter middagen....vi skal ikke servere vodka, kun øl og vin utover kvelden. Holder det med 20 kartonger vin? Og det som er igjen av øl etter middagen?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-06-2008, 20:27   #6
Supermedlem

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 641
Julibaby har en strålende fremtid.Julibaby har en strålende fremtid.Julibaby har en strålende fremtid.Julibaby har en strålende fremtid.Julibaby har en strålende fremtid.Julibaby har en strålende fremtid.Julibaby har en strålende fremtid.Julibaby har en strålende fremtid.Julibaby har en strålende fremtid.Julibaby har en strålende fremtid.Julibaby har en strålende fremtid.

Vi var på polet i dag. Damen der sa at vi burde regne en halv flaske vin pr person til middag. Regnet i tillegg et par glass til hver etter middag. Det er noen som ikke drikker alkohol.

Vi har bestilt 36 flasker rødvin, 12 flasker hvitvin, 3 flasker alkoholfri hvitvin, 3 flasker alkoholfri rødvin og 7 flasker champagne. Har beregnet at ca 40-50 drikker alkohol.

Vi får levere tilbake det som ikke blir brukt. Kun brennevin de ikke tar i retur.

I tillegg har vi en del flasker vodka, whisky, gin, likør osv.

Øl og brus har vi ikke kjøpt ennå. Aner ikke hvor mye vi skal ha... Skal ha øl både med og uten alkohol. Og alkoholfri velkomstdrikk (sikkert mozell eller lignende).

28.11.08
Julibaby er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:09.