Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider > Bryllup
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 15-05-2008, 09:47   #1
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Kjærlighetsvisa i kirka?

Jeg havnet borti en nettside fra et bryllup i dag. Der hadde de sunget Kjærlighetsvisa av Halvdan Sivertsen i kirka. Den er jo bare så nydelig!! Det kunne jeg også tenke meg. Men så er det jo banning i visa! Man synger jo ordet "jævlig" i det ene verset, og det passer vel ikke i kirka?

Hva synes dere? Går det an å spørre presten om man kan ta den som allsang under vielsen?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-05-2008, 09:50   #2
Tidl. bruker
Gjest

Sv: Kjærlighetsvisa i kirka?

Det går jo ann å bytte ut det ordet? Skader ikke å spørre, men om den går gjennom er en annen ting. Prøvde meg på å få gjennom noe utradisjonelt i kirka, men måtte bare finne noe annet da presten ikke var enig i valget mitt.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-05-2008, 09:53   #3
Tidl. bruker
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av newmom Vis post
Det går jo ann å bytte ut det ordet? Skader ikke å spørre, men om den går gjennom er en annen ting. Prøvde meg på å få gjennom noe utradisjonelt i kirka, men måtte bare finne noe annet da presten ikke var enig i valget mitt.
Jeg har prøvd å "lufte" litt alternative sanger pr. telefon for vår prest. Men han er av "den gamle skole", så jeg tipper han tviholder på tradisjonelle salmer.
Gammel 15-05-2008, 10:12   #4
Tidl. bruker
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av TETRA Vis post
Jeg har prøvd å "lufte" litt alternative sanger pr. telefon for vår prest. Men han er av "den gamle skole", så jeg tipper han tviholder på tradisjonelle salmer.
Samme her Jeg fant en litt gammel salme som passet for oss.....det er så yndig.....sjekk den ut. Må le litt siden melodien er du grønne glitrende tre og vi har midtsommersbryllup, men men Syntes teksten passet for oss ihvertfall.
Gammel 16-05-2008, 19:57   #5
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 2,353
MP Rating: 0% (0)
saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.

Nå synes ikke jeg at ordet jævlig karakteriseres som banning, da Har dere en skikkelig vanskelig prest, så reagerer han vel på de fire kalde pilsene som ligger nedi vannet også

Men om dere skal ha det som solosang, så kan jo ikke presten akkurat si så mye på det Om dere skal ha det som allsang, har dere forsanger, da? Eller vet dere at gjestene kommer til å synge med? Synes allsang ofte kan bli litt kjipt om det ikke er noen som tar skikkelig styring. Tror nok heller jeg ville ha satsa på soloinnslag

Jeg vil heller smile på en sykkel, enn gråte i en limousin
saxpia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-05-2008, 21:24   #6
Seniormedlem

Alena sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 2,298
Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.

jævlig kan man nok fort skifte ut med ganske.. eller noe annet.. men kanskje litt værre med dei 4 pilsa?

Men nydelig sang!
Gammel 18-05-2008, 09:10   #7
Tidl. bruker
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av MissX Vis post
jævlig kan man nok fort skifte ut med ganske.. eller noe annet.. men kanskje litt værre med dei 4 pilsa?

"Når sommerdagen ligg ut over landet
og æ og du har funne oss ei strand.
Og 4 kalde farris ligg i vannet
og vi e fin og brun og hand i hand."

Ordet jævlig - kommer ikke det av djevelen da? Altså jævlig bra = djevelsk bra?
Gammel 19-05-2008, 17:09   #8
VIP-Medlem

tinwin sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 8,639
MP Rating: 100% (2)
tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av TETRA Vis post

Og 4 kalde farris ligg i vannet

Pleier synge den som nattasang til gutta... og versjonene er "4 kalde brus" til eldstemann og "4 kalde melk" til yngstemann
Fungerer fint det

Så til spørsmålet... det skader jo ikke å spørre.. værste som skjer er at du får 'nei'
Lykke til!
Gammel 19-05-2008, 23:28   #9
Supermedlem

Bittemor sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Sted: HORDALAND
Meldinger: 559
Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.

Jeg sang den når jeg var liten og gikk i gospelkor av alle ting og da sang vi "4 kalde brus"

Vi giftet oss 12.juli 2008 bryllupsrapport

Bittemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-05-2008, 08:30   #10
Tidl. bruker
Gjest

Og 4 kalde hot-shots ligg i vannet
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:03.