Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider > Bryllup
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-06-2006, 17:34   #1
VIP-Medlem

anjus sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 6,003
MP Rating: 0% (0)
anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.anjus har et ubeskrivelig bra rykte.
Koldtbord i bryllup

Noen som har hatt det? Syntes dere det var en fin forandring fra de vanlige tre-retters middagene? og hva kom det på? antall personer?

Jeg var i mitt søskenbarns bryllup, og de hadde koldtbord.
Det var utrolig godt, og inneholdt alt fra havets delikatesser til lekre kjøttretter. Jeg følte også at denne maten kunne man sitte lenger og kose seg med enn de vanlige tre-rettene.
Gammel 23-06-2006, 20:54   #2
VIP-Medlem

Trollmor sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 6,233
Trollmor har et ubeskrivelig bra rykte.Trollmor har et ubeskrivelig bra rykte.Trollmor har et ubeskrivelig bra rykte.Trollmor har et ubeskrivelig bra rykte.Trollmor har et ubeskrivelig bra rykte.Trollmor har et ubeskrivelig bra rykte.Trollmor har et ubeskrivelig bra rykte.Trollmor har et ubeskrivelig bra rykte.Trollmor har et ubeskrivelig bra rykte.Trollmor har et ubeskrivelig bra rykte.Trollmor har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Koldtbord i bryllup

Vi hadde dåp/bryllp og valgte koldtbord den dagen . Vi var 43 stk ca og hadde MASSE mat igjen . Kostet ca 2.500- 3.00 (litt usikker ) Billig som bare det

Tarzan -93 , Turbo 03 og Prinsessen -05 .
Jeg er sikker på at hvis vi smilte mer til hverandre, ville det bli lettere å mestre hverdagen.
Du vet du er populær når folk du absolutt ikke kjenner hater deg ....; ))
Trollmor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-06-2006, 23:43   #3
VIP-Medlem

Fadese sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Meldinger: 5,026
Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.Fadese har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi hadde koldtbord i bryllupet vårt.
Dersom pengene hadde brent på kontoen hadde jeg heller gått for en deilig 3-retters, men vi var ikke villige til å bruke nesten alle sparepengene våre for én dag.
Det har vi rett og slett ikke råd til.

Så vi laget koldtbord sjøl. Noe ble kjøpt ferdig, noe laget vi og noe bisto familie med.
Det var et par hektiske dager før bryllupet, men det hele var veldig lystbetont og det gikk veldig greit.
Likevel hadde det jo vært deilig å komme til dekket bord, også.

Det som passet godt for vår del, var at vi ønsket en uformell atmosfære, og det blir det jo automatisk med denne type mat. Vi hadde nok valgt det samme om vi skulle valgt på nytt.
Det ble ikke så veldig dyrt, ca 4000 kroner for mat til 30 personer (+++ - det ble MYE til overs!)
Fadese er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-06-2006, 21:49   #4
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 2,353
saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi er inne på tanken om koldtbord, ja.

Men hvordan løser dere det praktiske med å servere koldtbord, dere som har hatt det?

Altså, jeg vet jo at gjestene forsyner seg selv, men hvordan bordsetting har dere hatt?

Hvor mange har dere vært?

Hvordan har dere gjort det med drikke? Alkohol eller alkoholfritt?

Og har dere hatt serveringshjelp som rydder ut/tar oppvasken etterhvert?

Har dere hatt dessert, eller har kakene vært nok?

Anjus, så kjekt at du likte det. Og at du lagde denne tråden. Håper flere her inne vil dele sine erfaringer med oss.

Jeg vil heller smile på en sykkel, enn gråte i en limousin
saxpia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-06-2006, 19:52   #5
Seniormedlem

Nikonius sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Meldinger: 1,687
MP Rating: 100% (1)
Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av anjus
Noen som har hatt det? Syntes dere det var en fin forandring fra de vanlige tre-retters middagene? og hva kom det på? antall personer?

Jeg var i mitt søskenbarns bryllup, og de hadde koldtbord.
Det var utrolig godt, og inneholdt alt fra havets delikatesser til lekre kjøttretter. Jeg følte også at denne maten kunne man sitte lenger og kose seg med enn de vanlige tre-rettene.
Svogeren min hadde det i sitt bryllup, det var helt topp synes jeg!
Der var det mat for alle ganer
og så ble det ikke så forferdelig stivt, men allikevel høytidelig
og flott middag
Har tenkt litt på det selv..........

15.08.08
Nikonius er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-07-2006, 22:27   #6
Supermedlem

vårmor sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: stavanger
Meldinger: 830
vårmor har mye å være stolt av.vårmor har mye å være stolt av.vårmor har mye å være stolt av.vårmor har mye å være stolt av.vårmor har mye å være stolt av.vårmor har mye å være stolt av.vårmor har mye å være stolt av.vårmor har mye å være stolt av.vårmor har mye å være stolt av.vårmor har mye å være stolt av.vårmor har mye å være stolt av.

Vi hadde todagers bryllupsfeiring. Den andre kvelden hadde vi vennefest med ca 70 gjester - da hadde vi koldtbord. Synes det var veldig bra fordi stemningen ble lett og ledig, folk kunne strekke på seg, slå av en prat med de som satt helt andre steder, stort utvalg av mat, noe for enhver smak osv.

Vi hadde kjøpt iskaker til dessert, mamma lagde tårnkaker som vi hadde til. Drikke med og uten alkohol ble kjøpt inn, men folk forskynte seg mye mindre av drikkevarene enn det vi hadde regnet med.

All maten kom ferdig opplagt på serveringsfat. Foreldrene (som selvfølgelig hadde hatt helt fri den første kvelden) og søskenene våre satte dette frem og alle menn over 1.80 ryddet alt ut på kjøkkenet etterpå. Hadde vi skulle gjort det om igjen ville vi nok spurt et par gode venner av våre foreldre om litt assistanse i forbindelse med maten slik at vi hadde litt flere hender!

Alt i alt kan jeg anbefale koldtbord i bryllup dersom det ikke er et poeng at selskapet skal være veldig formelt!
Gammel 02-07-2006, 01:17   #7
VIP-Medlem

Trollmor sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 6,233
Trollmor har et ubeskrivelig bra rykte.Trollmor har et ubeskrivelig bra rykte.Trollmor har et ubeskrivelig bra rykte.Trollmor har et ubeskrivelig bra rykte.Trollmor har et ubeskrivelig bra rykte.Trollmor har et ubeskrivelig bra rykte.Trollmor har et ubeskrivelig bra rykte.Trollmor har et ubeskrivelig bra rykte.Trollmor har et ubeskrivelig bra rykte.Trollmor har et ubeskrivelig bra rykte.Trollmor har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av saxpia
Vi er inne på tanken om koldtbord, ja.

Men hvordan løser dere det praktiske med å servere koldtbord, dere som har hatt det?

Altså, jeg vet jo at gjestene forsyner seg selv, men hvordan bordsetting har dere hatt?

Hvor mange har dere vært?

Hvordan har dere gjort det med drikke? Alkohol eller alkoholfritt?

Og har dere hatt serveringshjelp som rydder ut/tar oppvasken etterhvert?

Har dere hatt dessert, eller har kakene vært nok?

Anjus, så kjekt at du likte det. Og at du lagde denne tråden. Håper flere her inne vil dele sine erfaringer med oss.
Jeg kan svare for meg .
Nå hadde vi det jo som et overraskende byllup under dåpen til nr 2 og derfor ble det alkoholfritt .

Maten ble levert ferdig på fat og mens vi var i kirken så hadde noen som ikke (er så kirkeglad?) var i kirken satt det frem til vi kom tilbake .
Selve maten sto midt på gulvet på bord som sto sammen med en liten forhøyning midt på ..stilig .

Vi var ca 43 gjester og satt i en hestesko.
Drikke hadde vi på et eget bord der det sto glass og brusflasker. ( De havnet jo lags bordet hos noen etterhvert)

Lokalet jeg hadde var der jeg også jobbet som servitør og da halve slekten har vært i det yrket så gikk det raskt med rydding og dekking for kaker og kaffe .
Da sto bordene i grupper og et langbord langs ene veggen ble dekket med kaker og kaffe . Der var masse ulike kaker , iskaker og noen desserter . Greit å ha litt å velge på da det var en del barn der.

Lykke til !

Tarzan -93 , Turbo 03 og Prinsessen -05 .
Jeg er sikker på at hvis vi smilte mer til hverandre, ville det bli lettere å mestre hverdagen.
Du vet du er populær når folk du absolutt ikke kjenner hater deg ....; ))
Trollmor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-07-2006, 07:24   #8
Veteranmedlem

Lissi80 sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Askim
Meldinger: 3,286
MP Rating: 100% (4)
Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.

Å, så bra og høre at det er noen som synes det er ok/topp med koldtbord i bryllup... Vi vurderer nemlig det i vårt bryllup neste år, vi skal ha et lite, enkelt bryllup med kun nærmeste familie og forlovere med følge etter vielsen...Dessuten fikk vi sen fotografering (selvom jeg har ringt 1 år i forveien hadde de bare kl 16.45 igjen).. Synes derfor det ville vært topp med koldtbord!!!

Men så er det jo noen da som liksom ikke synes det hører hjemme i bryllup og da tenker jeg at kanskje noen i vår familie synes det også...Teit og tenke slik egentlig, det er jo vår dag og vi som bestemmer...Men likevel...

Derfor har vi vært inne på og lage forett og dessert selv og få tilkjørt varm middag...

Uff, det er ikke lett og velge...men tror jeg vil gå for koldtbord egentlig... Der kan en jo servere så masse forskjellig!! Og godt er det også

16-8-2008
Lissi80 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-07-2006, 08:19   #9
Supermedlem

Evensmamma sin avatar

Medlem siden: May 2004
Sted: HOLMESTRAND
Meldinger: 678
Evensmamma har mye å være stolt av.Evensmamma har mye å være stolt av.Evensmamma har mye å være stolt av.Evensmamma har mye å være stolt av.Evensmamma har mye å være stolt av.Evensmamma har mye å være stolt av.Evensmamma har mye å være stolt av.Evensmamma har mye å være stolt av.Evensmamma har mye å være stolt av.Evensmamma har mye å være stolt av.Evensmamma har mye å være stolt av.

vi hadde koldtbordmat og det kom 5400 kr..da var det alt rubbel pg bit..av mat og tilbehør..

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:37.