Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider > Bryllup
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-08-2008, 14:41   #1
Supermedlem
 
tigi sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Nesodden
Meldinger: 669
MP Rating: 0% (0)
tigi har en strålende fremtid.tigi har en strålende fremtid.tigi har en strålende fremtid.tigi har en strålende fremtid.tigi har en strålende fremtid.tigi har en strålende fremtid.tigi har en strålende fremtid.tigi har en strålende fremtid.tigi har en strålende fremtid.tigi har en strålende fremtid.tigi har en strålende fremtid.
Litt gammeldags bryllup..trenger hjelp :)

Vi har ENDELIG satt dato 6 juni-09 min kjære er fra Kragerø,så vi har bestemt oss for å gifte oss på jomfruland vi har leid et stort hus fra 1906 og det står at taket er 100 år gammelt og henger prismelysekroner i taket samt at resten er i gammel stil,vi skal selvfølgelig ut å kikke nærmere nå,men det var det eneste stedet som var stort nok pluss overnatting for folk,så da er det et naturlig valg,er første gården som kom på jomfruland også
Så pga dette så har jeg lyst til å bevare den gamle stilen over resten.
Dette er litt av mine tanker

-ha slike 5 armet lysestaker,noen på gulvet og noen på border rundt omkring
-vanlige lysestaker i sølv\gull..må jo bare se fargene der inne først
-hvit duk med blondeduk i lys brun eller grå aktig over
-håndplukkede blomster overalt i små og store kurver
-hun jeg var forlover for hadde store firkantede "vaser" med grener oppi,låne de og putte grener med blader i og ha på hver side av døren på vei inn i huset
-slike lysholdere til kubbelys-telys som man kan henge rundt omkring ute (vi håper jo været skal være såpass bra at vi kan sitte ute stort sett
-grille
-serviett holdere kan vi tvinne av strå og feste på enten lik blomst fra buketten eller hvitveis (jomfruland er kjent for sine store plener med hvitveis) eller liljekonval hvis vi finner det)
-innbydelsene skal gå ihop med buketten og fargene på blomstene på bordet skal matche de igjen,det blir farger som rosa,lysrosa(gammelrosa),hvit og kanskje lys lilla men der er jeg ikke helt sikker..eller så blir buketten helt hvit

Hva syns dere om tankene mine? forslag til andre ting og flere ting?
aner ikke hvordan blomster jeg vil ha på bordet,men vil ikke ha oppsatser.. der er jeg aller mest i tvil egentlig..

Hihi.. jeg skal gifte meg GLEDER MEG
__________________
Julian f. 09.09.05

Leon f. 27.05.o7

er underveis

oss 06.06.09

Sist endret av tigi; 13-08-2008 kl 20:01.
tigi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-08-2008, 15:05   #2
Moderator
 
frk.X. sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Sted: Oppland
Meldinger: 3,592
MP Rating: 100% (1)
frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Litt gammeldags bryllup..trenger hjelp :)

Høres kjempe koselig ut, Og jomfruland er jo så nydelig
Håper dere får kjempe fint vær den dagen, det vil jo virkelig være prikken over i'en.

Til pynt på bordet ville eg ha brukt vill eføyog lagt undt digre kubbelys og lagt rundt onkring på bordene.
Ellers så høres det jo ut som om du har fullstendig kontroll
__________________
Frk.x. med tripptrapp sept 01 feb 04 og feb 07
frk.X. er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-08-2008, 15:23   #3
Medlem
 
Melita sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Meldinger: 81
MP Rating: 0% (0)
Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.
Sv: Litt gammeldags bryllup..trenger hjelp :)

Hva med å la hodene av roser (den gammeldagse litt romantiske typen roser) flyte i fat/boller med vann

Ellers så høres det jo ut som et fantastisk sted å ha festen og du har virkelig kommet langt i planleggingen allerede Når det gjelder å plukke blomster selv så bare pass på at dere ikke sliter dere ut rett før bryllupet. Markblomster holder vanligivs ikke så lenge så jeg ville prøvd å få hjelp til å ordne det (evntuelt vurdert å bestille blomster i litt samme stil)

Ønsker deg masse lykke til med planleggingen
__________________
Vår lille prinsesse kom 14.oktober
Melita er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-08-2008, 16:55   #4
Supermedlem
 
tigi sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Nesodden
Meldinger: 669
MP Rating: 0% (0)
tigi har en strålende fremtid.tigi har en strålende fremtid.tigi har en strålende fremtid.tigi har en strålende fremtid.tigi har en strålende fremtid.tigi har en strålende fremtid.tigi har en strålende fremtid.tigi har en strålende fremtid.tigi har en strålende fremtid.tigi har en strålende fremtid.tigi har en strålende fremtid.
Sv: Litt gammeldags bryllup..trenger hjelp :)

Sitat:
Opprinnelig postet av Melita Vis post
Hva med å la hodene av roser (den gammeldagse litt romantiske typen roser) flyte i fat/boller med vann

Ellers så høres det jo ut som et fantastisk sted å ha festen og du har virkelig kommet langt i planleggingen allerede Når det gjelder å plukke blomster selv så bare pass på at dere ikke sliter dere ut rett før bryllupet. Markblomster holder vanligivs ikke så lenge så jeg ville prøvd å få hjelp til å ordne det (evntuelt vurdert å bestille blomster i litt samme stil)

Ønsker deg masse lykke til med planleggingen

Takk
Ja,markblomstene må tas den morgenen. forloveren min og jeg står opp litt før og går å plukker litt og koser oss og så skal søstrene til mannen passe alle ungene og jeg tenkte å spørre de om de vil ta med guttene og plukke mer for oss

takk for tipsene begge to,sitter å tenker på forskjellige måter nå med tipsene.
Er så moro
__________________
Julian f. 09.09.05

Leon f. 27.05.o7

er underveis

oss 06.06.09
tigi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-08-2008, 18:12   #5
Supermedlem
 
Rutletutt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 911
MP Rating: 0% (0)
Rutletutt har en strålende fremtid.Rutletutt har en strålende fremtid.Rutletutt har en strålende fremtid.Rutletutt har en strålende fremtid.Rutletutt har en strålende fremtid.Rutletutt har en strålende fremtid.Rutletutt har en strålende fremtid.Rutletutt har en strålende fremtid.Rutletutt har en strålende fremtid.Rutletutt har en strålende fremtid.Rutletutt har en strålende fremtid.
Sv: Litt gammeldags bryllup..trenger hjelp :)

Det høres jo kjemperomantisk ut
Jeg forbinder "gammeldags" med gammelrosa litt store roser - så jeg er veldig enig i det tipste med rose-hodet i boller med vann Ellers høres det ut som om du har full kontroll - blir veldig bra!
__________________
TOBIAS 2004 MILLA 2007


Bryllupstråd
Rutletutt er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-08-2008, 18:46   #6
Supermedlem
 
wims sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Sted: oslo
Meldinger: 1,162
Blogginnlegg: 2
MP Rating: 0% (0)
wims har en strålende fremtid.wims har en strålende fremtid.wims har en strålende fremtid.wims har en strålende fremtid.wims har en strålende fremtid.wims har en strålende fremtid.wims har en strålende fremtid.wims har en strålende fremtid.wims har en strålende fremtid.wims har en strålende fremtid.wims har en strålende fremtid.
Sv: Litt gammeldags bryllup..trenger hjelp :)

det blir helt sikkert nydelig!

jeg elsker stearinlys (og kandelabre) selv, men en ting det kan være verdt å ha i minne er at 3- og 5-armede kandelabre er ganske vanskelige å se "gjennom". alternativt kan du ha enkle høye staker en og en, eller så kan du sette flere sammen som kan flyttes litt på ved behov.

jomfruland er deilig og det kommer til å bli så flott!
__________________
wims er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-08-2008, 20:01   #7
Supermedlem
 
tigi sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Nesodden
Meldinger: 669
MP Rating: 0% (0)
tigi har en strålende fremtid.tigi har en strålende fremtid.tigi har en strålende fremtid.tigi har en strålende fremtid.tigi har en strålende fremtid.tigi har en strålende fremtid.tigi har en strålende fremtid.tigi har en strålende fremtid.tigi har en strålende fremtid.tigi har en strålende fremtid.tigi har en strålende fremtid.
Sv: Litt gammeldags bryllup..trenger hjelp :)

Sitat:
Opprinnelig postet av wims Vis post
det blir helt sikkert nydelig!

jeg elsker stearinlys (og kandelabre) selv, men en ting det kan være verdt å ha i minne er at 3- og 5-armede kandelabre er ganske vanskelige å se "gjennom". alternativt kan du ha enkle høye staker en og en, eller så kan du sette flere sammen som kan flyttes litt på ved behov.

jomfruland er deilig og det kommer til å bli så flott!

jeg tenkte at kandelabrene skulle stå litt forskjellige steder rundt i rommet,ikke akkurat på bordene vi sitter ved og så ha enkle staker på bordene,så vi tenker det samme der

takk
__________________
Julian f. 09.09.05

Leon f. 27.05.o7

er underveis

oss 06.06.09
tigi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-08-2008, 11:06   #8
Supermedlem
 
wims sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Sted: oslo
Meldinger: 1,162
Blogginnlegg: 2
MP Rating: 0% (0)
wims har en strålende fremtid.wims har en strålende fremtid.wims har en strålende fremtid.wims har en strålende fremtid.wims har en strålende fremtid.wims har en strålende fremtid.wims har en strålende fremtid.wims har en strålende fremtid.wims har en strålende fremtid.wims har en strålende fremtid.wims har en strålende fremtid.
Sv: Litt gammeldags bryllup..trenger hjelp :)

Sitat:
Opprinnelig postet av tigi Vis post
jeg tenkte at kandelabrene skulle stå litt forskjellige steder rundt i rommet,ikke akkurat på bordene vi sitter ved og så ha enkle staker på bordene,så vi tenker det samme der

takk
nå så jeg at jeg hadde lest feil - beklager
men så tenker vi vel likt, og vakkert blir det!
__________________
wims er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:20.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com