Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider > Bryllup

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-07-2008, 20:46   #1
Medlem

mammaen'til'lillegutt sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 82
MP Rating: 0% (0)
mammaen'til'lillegutt er som en lysfontene.mammaen'til'lillegutt er som en lysfontene.mammaen'til'lillegutt er som en lysfontene.mammaen'til'lillegutt er som en lysfontene.mammaen'til'lillegutt er som en lysfontene.mammaen'til'lillegutt er som en lysfontene.mammaen'til'lillegutt er som en lysfontene.mammaen'til'lillegutt er som en lysfontene.mammaen'til'lillegutt er som en lysfontene.mammaen'til'lillegutt er som en lysfontene.mammaen'til'lillegutt er som en lysfontene.
Noen som er flinke til å dikte??

Vil gjerne skrive en sang/tale til gubben,men er ikke så flink å dikte/rime jeg..hehe =)
noen som vil hjelpe meg...?
Gammel 08-07-2008, 22:48   #2
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 2,292
saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Noen som er flinke til å dikte??

Hvis du ikke er flink til å rime, så hold deg unna rim, for det ender som regel opp med å bli pinlig dårlig.

Kutt ut sangen, hold en vanlig tale, da kan du si akkurat det du vil si, med gode følelser i hvert ord, uten å tenke på at du må hente fram den store dikteren i deg

Jeg vil heller smile på en sykkel, enn gråte i en limousin
saxpia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-07-2008, 10:54   #3
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Jeg er ganske flink til å få til dikt og vers. Men det beste er jo om du koker sammen noe selv, blir mer personlig da.

Det finnes også bøker med tips til dikt/taler i alle anledninger. Der kan du finne mye inspirasjon. Spør på biblioteket!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-07-2008, 11:42   #4
Supermedlem

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 894
Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg skriver en del sanger på bestilling. Dessverre strekker ikke tida til for å ta på et slikt oppdrag nå (har akkurat levert 2 bryllupssanger), men litt hjelp kan jeg kansje gi? Noen tips ev.

Signerer Saxpia ang. dårlig riming.
Gammel 09-07-2008, 13:44   #5
Veteranmedlem

Christinamor sin avatar

Medlem siden: May 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 3,305
Christinamor har en strålende fremtid.Christinamor har en strålende fremtid.Christinamor har en strålende fremtid.Christinamor har en strålende fremtid.Christinamor har en strålende fremtid.Christinamor har en strålende fremtid.Christinamor har en strålende fremtid.Christinamor har en strålende fremtid.Christinamor har en strålende fremtid.Christinamor har en strålende fremtid.Christinamor har en strålende fremtid.

Jeg har også skrevet sanger på bestilling, og syns sånt er så moro. Send gjerne en PM.

Fødselsrapport
Christinamor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-07-2008, 23:24   #6
Medlem

mammaen'til'lillegutt sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 82
mammaen'til'lillegutt er som en lysfontene.mammaen'til'lillegutt er som en lysfontene.mammaen'til'lillegutt er som en lysfontene.mammaen'til'lillegutt er som en lysfontene.mammaen'til'lillegutt er som en lysfontene.mammaen'til'lillegutt er som en lysfontene.mammaen'til'lillegutt er som en lysfontene.mammaen'til'lillegutt er som en lysfontene.mammaen'til'lillegutt er som en lysfontene.mammaen'til'lillegutt er som en lysfontene.mammaen'til'lillegutt er som en lysfontene.

nå skal vi jo ikke gifte oss før om 3mnd (imorgen!!!) så har jo en god stund, er kanskje ikke fult så dårlig på rm som jeg skrev øverst,hehe,men aner ikke hvordan en tale skal skrives,altså hvordan man skal bygge opp en tale..aldri skrevet tale før..er mer essay/kåseri person jeg,hehe =))

men tar gjerne imot tips til hvordan det bør/skal være og hva som bør/skal være i en tale =))
bare å sende pm om dere ikke vil si det her =))

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:37.