|
|
09-06-2008, 22:53
|
|
Juniormedlem
Medlem siden: Jun 2004
Sted: sandefjord
Meldinger: 36
|
Noen tips til oppsett av tale som skal holdes av to personer?
|
|
|
|
10-06-2008, 08:08
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2004
Sted: Stavanger
Meldinger: 1,505
|
Sv: Noen tips til oppsett av tale som skal holdes av to personer?
|
|
*Henger meg på*
jeg trenger og tips til en kort velkomsttale som holdes av brudeparet før velkommensang...
|
|
|
10-06-2008, 08:24
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,207
|
|
|
det hadde vært nyttig med litt flere opplysninger. hva slags anledning, grunn til at to skal holde talen, hva konkret du ønsker hjelp til.
Ferskenbeinet:
Siden dere har velkommensang, ville jeg syns det var naturlig med en helt kort velkommen-til-bords-greie.
- ønsker alle velkommen til bords
-takk for at så mange hadde anledning til å komme og dele den stor dagen med dere (evt. særlig til... hvis det er en som har reist usedvanlig langt, eller som dere ikke visste sikkert kunne komme pga helsen "særlig til min venninne Anna som kommer helt fra Tel Aviv")
-hyggelig å være samlet med så mange dere er glade i
- håper alle får en fin kveld sammen med dere, med god mat og drikke, taler og sang.
-presentere kveldens toastmaster, som vil lede dere gjennom kvelden, de som vil ha ordet bes om å ta kontakt med vedkommende (hvis dere har)
- ber alle reise glasset til en skål sammen med dere (dette er bare for å hilse gjestene. men man skåler ikke for seg selv eller for et helt selskap.)
|
|
|
10-06-2008, 08:53
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 1,392
|
|
|
Jeg var i et bryllup hvor to onkler av bruden holdt tale sammen. Den var som en krangel i mellom de to. Begynte med at den ene onkelen reiste seg, og sa "Jeg er onkel Tom, Lines favoritt onkel." Da reiste neste onkel seg og sa" Nei Nei nei, det er JEG som er favoritt onkelen til Line, og jeg heter Magnus". Sånn holdt de på, stod på hver sine plasser, og "avbrøt" hverandre, kjempe morsomt, og skikkelig underholdende. Kos, morsomt og sikkert veldig vanskelig å få til!
er tenåring.
|
|
|
10-06-2008, 22:40
|
|
Juniormedlem
Medlem siden: Jun 2004
Sted: sandefjord
Meldinger: 36
|
|
|
ja.. litt mer info
Jeg er da brudens forlover (livredd for å holde tale) og den jeg eventuelt skulle holdt tale sammen med er mannen min (som er bestevenn med brudgom men ikke forlover til)
Jeg har kjente bruden siden barneskolen, og mannen min har kjent brudgommen siden bleiestadiet.
Vi var allerede sammen da de ble det... var vel vi som presenterte dem for hverandre
Det jeg er veldig usikker på er oppsettet. Hadde vært morsomt om vi sa litt hver og så flette det sammen... vanskelig forklart. Men hele poenget faller bort hvis vi står hver for oss å holder en tale om hver vår...
På forhånd:tusen takk for all hjelp
Sist endret av Mizzie81; 10-06-2008 kl 22:53.
|
|
|
11-06-2008, 09:48
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,207
|
|
|
dere kan jo ta en vri ala onkel-opplegget over, bygd opp rundt brudeparet og hvordan dette vil gå.
Jeg er "Mizzie" og bestevenninna til "brura" og dette går nok bra for hun er den snilleste jeg vet om. Mannen din spretter opp nei, "brudgommen" er den snilleste!
jo, men hun er flinkere til å vise omsorg, for hun lager så fine kort og gaver til vennene sine. Nei HAN er flinkest til å vise omsorg, for han hjelper til hvis du skal ha satt opp en hylle eller spanderer en øl hvis du er blakk.... osv. og konkludere med at de er så flotte begge to at de fortjener hverandre og et fantastisk liv sammen, og at dere vil bli bedt riktig ofte...
kan også ta utgangspunkt i alfabetet, og si en egenskap på den bokstaven for hver av dem, annenhver gang.
A er fo ansvarlig for det er alltid "brura",
B er for...
kan evt si noe åndfullt om alfabetet som begynnelsen og enden (alfa & omega)
|
|
|
11-06-2008, 21:38
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2004
Sted: Stavanger
Meldinger: 1,505
|
|
|
tusen takk Charlie!
|
|
|
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 19:02.
|