Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider > Bryllup
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 11-01-2008, 15:38   #1
Medlem

Medlem siden: Aug 2004
Meldinger: 227
MP Rating: 0% (0)
Ping1 er fantastisk mot andre.Ping1 er fantastisk mot andre.Ping1 er fantastisk mot andre.Ping1 er fantastisk mot andre.Ping1 er fantastisk mot andre.Ping1 er fantastisk mot andre.Ping1 er fantastisk mot andre.Ping1 er fantastisk mot andre.Ping1 er fantastisk mot andre.Ping1 er fantastisk mot andre.Ping1 er fantastisk mot andre.
Pris på utenlands bryllup?

Jeg skal ikke gifte neg altså, etter utallige forsøk til å få sambo med på bryllup (forlovet i 12 år til sommeren..noen besdre... ) tenkte jeg at jeg nå skulle sjekk opp til om utenlandsbryllup - da slipper han jo unna tale forran en hel skokk med folk bla
Og da tenkte jeg kanskje noen kunne hjelpe meg med litt priser?
keiser Edvard 19.04.04 og
keiserinne Augusta 25.09.06

Ping1 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-01-2008, 16:42   #2
Veteranmedlem

*Ariel* sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Ski
Meldinger: 4,465
*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Pris på utenlands bryllup?

Vi giftet oss i USA (Florida).
Vi sa at de som ønkset kunne bli m forutsatt at de dekket reise og opphold selv.
Vi ble totalt 15. (Oss 4 og 11 familie/venner)

Jeg husker ikke nøyaktig hva vi betalte (har slettet regnskapet mitt), men jeg tror vi endte opp med i overkant av 50.000kr

Dette var for for:
- seremonien
- limo i 4 timer som kjørte både oss og gjestene våre overalt
- brudebukett til meg, blomst til mannen og Erlend på jakken og blomsterstav til Emma
- bryllupsplanlegger som hjalp til m alt i forkant
- fotograf (Vi fikk 650bilder i god kvalitet på cd + alle bildene i album og noen av demi svarthvitt også)
- champagne etter vielsen
- kake
- blomster og lys på bordet under middagen
- frisør og sminke til meg
- 7 retters middag
- Fri bar fra 18-23 (vi hadde ikke noe fest etter dette og avsluttet hele greia kl 23)

I tillegg kom:
- kjolen min (mormor kjøpte til meg så derfor er denikke "i budsjettet vårt"
- mitt slør, tiara og smykker (jeg følte at dette dillet kunne jeg "betale selv"så det gikk heller ikke av "felleskassa"
- mannen betalte selv leie av klær (850,- Det er billig i USA)
- jeg laget også invitasjoner men husker ikke hva det kom på....

Utenom var selvfølgelig også:
- flybilletter
- hoteller
- lommepenger

Vi var 15 dager i USA og hadde planlagt ferien dit før vi bestemte oss for å "slenge på bryllup" også Derfor har ikke vi lagt "reisebudsjettet" inn i bryllupskostnadene.

Det kan naturligvis gjøres mye billigere enn dette, men det var ikke pga pneger at vi dro - men fordi mannen ikke ønsket noe tradisjonelt bryllup med prest, taler, valsog masse oppmerksomhet og styr.....dette var helt perfekt.

Sist endret av *Ariel*; 11-01-2008 kl 16:44. Begrunnelse: Glemte noe
*Ariel* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-01-2008, 19:30   #3
Medlem

ellemelle sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 95
ellemelle er fantastisk mot andre.ellemelle er fantastisk mot andre.ellemelle er fantastisk mot andre.ellemelle er fantastisk mot andre.ellemelle er fantastisk mot andre.ellemelle er fantastisk mot andre.ellemelle er fantastisk mot andre.ellemelle er fantastisk mot andre.ellemelle er fantastisk mot andre.ellemelle er fantastisk mot andre.ellemelle er fantastisk mot andre.

Sjømannskirkene finner man jo mange steder, og ambassader likeså. Her koster det ikke all verden, og kombinerer man det med en ferie så trenger det ikke bli så gale. Det kommer jo selvsagt an på hvor mange gjester man vil ha med.
vi giftet oss i sjømannskirke, hadde med oss foreldrene våre og de betalte reisen sin selv. Vi spanderte middag med alt på bryllupsdagen, men totalt så kom vi på ca 20 000. Med klær og alt. Reise og opphold ikke tatt med siden vi hadde to uker ferie samtidig.
Gammel 13-01-2008, 20:03   #4
Supermedlem

Amaya sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Houston/s-Troendelag
Meldinger: 1,076
Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.

Naa bodde vi i USA da vi giftet oss paa sjoemannskirken der. Vi hadde selskap med ca 50 gjester og alt inkludert kom paa ca 35 000kr.

Alenemamma til Troy Des. 06

We worry about what a child will become tomorrow, yet we forget that he is someone today. ~Stacia Tauscher
Amaya er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-01-2008, 20:52   #5
Veteranmedlem

*Ariel* sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Ski
Meldinger: 4,465
*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.

Det som dro opp kostandene hos oss var "bryllupspakken" vi kjøpte (lokale,bil,blomster,kake m m) og restauranten (privatrom m 7retter ogåpen bar). Hver av de tingene kom nok på rundt 20.000kr
Så resten var ikke ille.
Og det kan som de andre sier gjøres mye billigere....men det spørs hva du ønsker da....
Gammel 13-01-2008, 21:03   #6
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 2,011
Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.

Vi er gift i Roma.
Totalt kom det på 54.000 for alt. Jeg og mannen var der en uke, 11 andre var der 3 dager. Fly tur/retur, bryllupsmiddag 5 retter + kake, vielse, alt papirarbeidet, blomster og sminke/hår, frakt til og fra flyplass og vielse.
Nå betalte de fleste for sin reise og overnatting. Vi var 13 pers totalt, vi og de som var med hadde en fantastisk opplevelse.
Vi fortalte hva vi skulle og sa at de som vill får være med men må betale selv.
Og det sytes de var greit.
Mannen og jeg er ikke noe glad for taler og sånn veldig midtpunkt så dette passet oss veldig bra.
Men midt punkt ble vi da alike vel, å vandre gjennom Romas gater i hvit brudekjole osv blir lagt merke til, men gud for en opplevlse å få aplaus og gratuasjoner ropt etter seg.

Vill du vite mer eller lese artiklen i vg fra bryluppet mitt så bare send meg en pm.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 20:34.