Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider > Bryllup
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 09-01-2008, 23:36   #1
Medlem

Spirrevipp sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Trondheim
Meldinger: 484
MP Rating: 100% (1)
Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.
Prislapp på bryllup??

Dere som driver og planlegger bryllup eller har gifta dere,, hvor mye regner dere med at bryllupet koster..?? Aner egentlig ikke helt, men vet det kommer til å koste en del... Vi skal ha Ca 60-70 gjester og et enkelt og greit bryllup..

Hva kommer til å være de største utgiftene??
Gammel 10-01-2008, 08:33   #2
Seniormedlem

Ferskenbeinet sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Stavanger
Meldinger: 1,505
MP Rating: 0% (0)
Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.
Sv: Prislapp på bryllup??

Vi regner med at det kommer på litt over 150 000 kr. Da inviterer vi ca 100 gjester. Grunnen til at det blir så dyrt er at vi skal ha det på hotell, så delen med mat og drikke til maten blir på 1000 kr pr pers... I den prisen er da brudesuite, blomster til bord, dekking og rydding også med.

Utenom det er det jo
Klær/sko - 20 000
Blomster - 5 000
Fotograf - 10 000
Musikk - 12 000
Kirke - 4 500

Så kommer det jo ting som innbydelser, sanghefter og sikekrt et hav av ting jeg ikke kommer på her og nå!

Klær og blomster har jeg egentlig ikke oversikten over enda, så de ble grovt regnet...

vi giftet oss 14.06.08 på vår 11 års dag
Ferskenbeinet er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-01-2008, 09:09   #3
Supermedlem

Kavring sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 1,288
Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi hadde 76 gjester (alle til middag) og det kom på rundt 110 000,-
Vil vel si at maten ble det dyreste.
Og drikke kanskje, men vi hadde leid lokalet og hadde med all drikke selv.
Kjøpte all vin på Vinmonopolet, mens brennvin ble kjøpt på TaxFree, for vi reiser en del.

Lykke til med bryllupsplanlegging. Det er litt stress, men veldig moro.
Gammel 10-01-2008, 09:12   #4
Seniormedlem

Morskjærlighet sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Ramnes
Meldinger: 2,245
Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi har et budsjett på ca 40tusen. Altså et meget enkelt bryllup.
Vi skal ha 55 gjester sånn ca og serverer tapas og lasagne til middag og lager et gigantisk kake/dessertbord etterpå.
Tar i bruk ferdigheter i familien som til f.eks fotografering,ei venninne lager invitasjoner og bordkort, kjøper blomster og lager bukett selv,leid billig lokale /samfunnshus så folk kan ta med drikke til festen),står for drikke til mat og kaker,men resten ordner gjestene selv.
Kjøpte kjole på salg og gubben skal ut å kjøpe dress på salg nå.

Man må være litt kreativ så får man til for en rimelig penge også. Tenk over hva DU syns er viktig på denne dagen,ikke hva andre gjør...
Gammel 10-01-2008, 09:20   #5
Veteranmedlem

Tini 2 sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 4,210
Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi brukte ca 100 000 på bryllupet vårt for 5 år siden.
Det det gikk mest penger på var vel mat\drikke samt klær og leie av band hele kvelden\natta.
Vi brukte 10 mnd på planleggingen av bryllupet, dermd så ble også disse utgiftene delt over såpass mange mnd. Det som ble betalt samtidig med bryllupet var maten, blomster, musikken og siste rest av drikke.
Vi sparte endel på å ta oss noen harryturer til sverige for å handle på systembolaget der, samt at vi kjøpte litt på hver lønning ellers.
bestilte og betalte bordkort tidlig, kjøpte kjolen 6 mnd før osv.

Vi hadde "operahuset" her i byen og ca 100 stk tilsammen, var 60 til middag, fri bar for alle, treretters samt nattmat, kun ferdig kaker osv.

Lykke til med planleggingen av bryllup, det er ei herlig tid

-98
Tini 2 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-01-2008, 09:35   #6
Seniormedlem

benja2 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 1,615
MP Rating: 100% (2)
benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.

huff også jeg om vil gifte meg. Men akk så dyrt
Gammel 10-01-2008, 09:48   #7
Veteranmedlem

PlutseligBaby sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 3,558
PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Morskjærlighet Vis post
Vi har et budsjett på ca 40tusen. Altså et meget enkelt bryllup.
Vi skal ha 55 gjester sånn ca og serverer tapas og lasagne til middag og lager et gigantisk kake/dessertbord etterpå.
Tar i bruk ferdigheter i familien som til f.eks fotografering,ei venninne lager invitasjoner og bordkort, kjøper blomster og lager bukett selv,leid billig lokale /samfunnshus så folk kan ta med drikke til festen),står for drikke til mat og kaker,men resten ordner gjestene selv.
Kjøpte kjole på salg og gubben skal ut å kjøpe dress på salg nå.

Man må være litt kreativ så får man til for en rimelig penge også. Tenk over hva DU syns er viktig på denne dagen,ikke hva andre gjør...

Gammel 10-01-2008, 09:57   #8
Veteranmedlem

PlutseligBaby sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 3,558
PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi har ikke klart å bestemt oss på alle punkt enda, feks om vi skal ha d i et lokale der vi må ha restriksjoner på alkoholen, eller om vi skal ha samfunnshus med litt mer friere tøyler i baren fordi vi kan holde d selv. Men jeg tenker noe alla dette:

Kjole: max 5000
Barn og mann klær:
Kirke: 700
Fotograf: en veninne, usikker på om hun tar betalt - mulig d kan være gaven fra henne også kan hun få litt attåt.
blomster: gratis (svigers har blomsterforretning).
Middag: 250 kr pr kuvert på samfunnshus/ 375 på lokale
Vin, øl m.m.: jeg har lyst å si max 15000.
pynt og stæsj: det enkle er ofte d beste Masse blomster fra svigers.
invitasjoner m.m.: kommer til å lage selv på et vis. Å bestille til 16 kr pr stk og sånn er uaktuelt, uansett om jeg var stinn av penger.
Musikk: Vi får se, men gidder ikke bruke mange lapper på d - kansje en dj holder.
Servitører: hvis vi har det på samfunnshuset må vi ha servitører til kaffien. Men min kjære mener at klubben til mora hans har en gjensidig tjenesteyting seg i mellom der så han mener vi kan booke dem for en veldig symbolsk sum/gave - så kan jeg heller hjelpe dem ved en annen anledning

Jeg er student og har aldri vært sånn bryllupsengasjert og har derfor ikke så mange formeninger om hvordan det skal være. Jeg tenker litt etter lommeboka. Dagens høydepunkt for meg er å bli kona hans så regner jeg med at gjestene blir fornøyde selv om vi gjør det litt på budsjett
Gammel 10-01-2008, 10:25   #9
Seniormedlem

Morskjærlighet sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Ramnes
Meldinger: 2,245
Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.

jeg kan sette opp budsjettet vårt...ca-budsjett

kjole,slør og underskjørt: 9600 men det var på salg. Man kan leie også og da blir det nok litt rimeligere.

dress gubben: max 1500 (har sett man kan få det til på Dressmann)

barna: 1000 kr tilsammen (Hennes er en fin butikk)

blomster: 300

kirke: usikker grunnet vi ikke tilhører kirken vi skal gifte oss i

lokale: 1500

Servitører: brors venninner for 1500-2000 totalt

kaker: bakes av familie

BRYLLUPSkaken: kusine som baker,vi betaler ingredienser

Fotografering: kusine tar bilder vi betaler for fremkalling og en liten gave

drikke: 2000

Mat: 5000

invitasjoner og bordkort: bestisen min lager dette gratis...

Så utover dette dukker stadig opp litt som pynt etc. Dette kjøper jeg i billig-sjapper og på IKEA. Skal jo bare brukes en gang...

Det viktigste er å ha alle vi er glad i der denne dagen enn kun noen få til fancy middag. Ikke vår stil...
Gammel 10-01-2008, 10:36   #10
Medlem

Spirrevipp sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Trondheim
Meldinger: 484
Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av PlutseligBaby Vis post
Jeg tenker litt etter lommeboka. Dagens høydepunkt for meg er å bli kona hans så regner jeg med at gjestene blir fornøyde selv om vi gjør det litt på budsjett
Helt enig med deg..
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:16.