Jaja, da var det overstått, og jeg har gått inn i "fru - rekka"...hjelp, høres så gammel ut
Dagen var så utrolig fin, værgudene var på vår side, og ingenting kunne vært bedre (bortsett fra tempraturen som var noe vell høy

...luksus problem).
Mollyana (fra nov - klubben), som var min forlover, og jeg var og stelte hår og sminket oss sammen, og hadde det veldig koselig.
Farfaren min kom og hentet oss i en Nash fra 1934 (skikkelig gangster bil), og kjørte oss til kirken.
Der ventet morfar (min far) og jentene som var likt kledd i nydelige "sesse-kjoler". Hedda syns hun var så fin og svevde nesten. Hedda trillet Hedvig i dukkevognen sin, som jeg hadde pyntet med restestoff fra brudekjolen og tyll, og festet sele i, selvfølgelig
De var så søte
Innmarsjen gikk til Medelssohns brudemarsj, og vi hadde sagt at Hedda ikke måtte springe...så kun gjorde jo ikke det, men sneglet seg fremover
Bra hun hører på mamma!
Får jeg gikk inn i kirken måtte vi vente noen minutter fordi vi ventet på stefaren til Lurve-mannen, fordi gubben hadde glemt noe...jeg fikk høre at han hadde glemt knapphullsblomstene til seg, fedre og forlover... Han hadde jo det,men han hadde glemt ringene også,

klisje...så for meg "Fire bryllup og en gravferd" med engang og innsamling av ringer og den STORE blomstrete ringen de hadde der

...men alt ordnet seg!
Vielsen var fin og presten var kjempe flink og hadde en flott tale (var et par mobiltlf som ringte under vielsen

...
Vi var og tok bilder ute på plasser som ga et mer urbant tema, ble stilige bilder (for vi fikk se litt vi også

)
Deretter var det mottagelse med Asti og masse skåling, mens vi ventet på middag.
Dagens meny var:
RØKT HVALKJØTT
på en seng av salat
med urtekrem
OKSE INDREFILET
med ristet sopp, glaserte gulrøtter og brokkoli
med kremt peppersaus og fløtegratinerte poteter
VANILJE PARFAIT
med friske norske jordbær
Kaffe og avec
Og som dere sikkert skjønner, det ble SUKSESS, namnam...det var så deilig, og det er så synd at man ikke orker mer.
På plassen min ventet en liten gave, det var en gullmedaljong fra jentene med bilder av dem inni og gravert "Til verdens beste mamma" bak, det var en utrolig flott og rørende overraskelse.
Det var mange flotte taler, og TAKK Mollyana for talen din, den var utolig flott og rørende.
Jeg holdt også tale, og den ble vel lang...ca 10min...men det gikk utrolig bra, mange lo, og jeg var ikke særlig nervøs heller
Etter noen timer ved bordet

var det tid for bryllupskakeskjæring, og det gikk jo bra, men på dette punktet begynte smilemusklene og gå lei

, skikkelig ømt

. Så var det kakespising...mens DJ'en rigget utstyr. Og det var Brudedans som vi kalte det for det var ikke vals. Det ble danset til toner av "Skjønnheten og udyret" fra Disneys tegnefilm ved samme navn. Og det gikk over ALL forventning.
Det ble dans utover i de små timer, og kl 01 måtte det ryddes. Men var venner der som det var lenge siden vi hadde sett så synd og gi seg med det første...

...så vi skulle sette oss i baren eller dra på byen en tur etter at vi hadde satt bagasjen på rommet...
...men når vi fikk se "rommet" fant vi ut at vi kunne bestille masse i baren og ta med opp, for "rommet" var nok på ca 60 - 70 kvm, helt sinnsykt. Var to innganger, to ganger, 7 klesskap, 2 store bad, soverom med stor seng (soverommet var som et vanlig hotellrom), stue med DIGGERT skrivebord, STOR treseters sofa, 2 ørelappstoler, tre andre stoler, stor sjenk med 8 store skuffer, hjørneskap med tv, peis etc...
Så da ble det nachspill på stua med gamle venner, kjempe koselig (vi var bare 6stk da), ca kl 4 dro de, og det var bare oss igjen...
Da var vi ganske trøtte, men enige om at det hadde vært en SUPER dag, og det ble tenning av telys osv...
Neste morgen ble vi vekket av at det banket på døra...HJELP, kl var 11.30...kan ike huske sist! Det var frokosten som kom...det var så deilig, vi tok på oss hver vår hotellbadekåpe og spiste en nydelig bryllupsfrokost. Egg og bacon, ost, skinke, flere typer syltetøy, rekesalat, frukt, brød, loff og rundstykker, melk, juice, kaffe og te.
Vi gav hverandre morgengaver, jeg fikk et NYDELIG halskjede formet som et hjerte i diamanter 0,21ct w. si (het visst de diamantene), Gubben fikk barbermaskin cool-skin (som han har ønsket seg leeenge) og en Storm klokke (som kan brukes til pent) som jeg graverte "Lurven min" bak.
Etter en stund kom farmor og Stebbe med Hedda, de hjalp oss med bære ut gaver og ville hjelpe med og frakte dem hjem.
Hadde det utrolig fint, gøy og SUPERT!!! Bare synd det er over så fort...