Ikke at det har noen betydning, for vi tror det er dette vi virkelig vil- men morsomt å høre deres meninger alikevel!
Vi har altså sett for oss følgende bryllup:
Kirkebryllup, hvor "alle" bes. Etter selve vielsen vil vi ta med oss foreldre og søsken m/fam. til et hotell el. for en "bedre middag". Muligens fikser vi sånn at alle overnatter også.
Feks. helga etter, vil vi så be våre venner til en "fest". Pent antrekk, men likevel mer uformelt enn en vanlig bryllupsfest. Spekemat, eller kanskje grillfest. Altså, god mat og drikke.
På denne måten mener vi da, at alle blir fornøyde. Familien ønsker jo gjerne det å få være tilstede, og middag, taler ol. er som regel mer viktig for dem enn selve festen. For venner derimot, er kanskje festen vel så viktig som middagen med taler de kanskje synes blir mer langtekkelige og kjedelige, og masse "familie greier". Jeg ønsker at middagen skal være en koslig og lite stressende stund med våre nærmeste, god mat og god drikke. Men, jeg ønsker også å feire anledningen med våre venner.
Dette blir i tillegg et noe mindre kostbart opplegg enn et "tradisjonelt" bryllup- noe som selvfølgelig er et pluss, men ikke grunnen i seg selv.
Hva synes dere? Ville dere syntes det var rart? Eller har dere forståelse for våre ønsker? Vi har god kontakt med alle vi ser for oss å be, slik at de alle vil vite grunnen for våre valg, så jeg tror nok de vil ha forståelse for det. Og ikke tror jeg de kommer til å "savne" middagen heller! De skal jo også få mat!
Og, hva skriver amn evt. i en slik invitasjon?
Gleder meg til å høre deres meninger!