Jeg kjenner to par som har tatt med seg alle brylllupsgjestene og reist bort en helg for å feire. Disse har da arrangert bryllup på hoteller til fjells der det er lavsesong om sommeren. Gjestene har fått overnatting lørdag-søndag i hytter eller på hotellrom. Det har vært full oppdekking og servering som i et vanlig bryllup, og hotellet har stått for mat og organisering. Kaker har man ordnet med selv, og drikkevarer kunne medbringes.
Summen av en slik feiring har ikke blitt høyere enn om de skulle ha leid lokale og fått ordnet alt i byen, selv om gjestene påspanderes overnatting.
Det høres jo bare helt herlig ut: bare reise bort et sted, feire og kose seg sammen med gjestene uten å tenke på oppdekking, pynting og rydding. Dagen etter bryllupet blir det felles frokost for gjestene. Det er liksom bare å slappe helt av for alle, og så pakke sammen bryllupsgavene og reise hjem dagen etter. Brudeparet kan jo faktisk innta hotellet på fredag hvis de vil ha en avslappende dag før bryllupet. Aberet er bare at det kanskje blir mer begrenset med frisør, brudepynting, bukett og fotograf på det stedet man skal feire.
Er det noen andre som har prøvd noe sånt? Og er det noen som har et fint hotell til fjells eller et annet litt øde sted å anbefale? Må jo helst være kirke i nærheten da.
Vet ikke helt når det blir bryllup på oss... sommeren 2007 eller 2008, tenker jeg.

Men jeg koser meg med å tenke ut litt planer allerede.