Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider > Bryllup
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-01-2008, 14:49   #1
Seniormedlem

Ferskenbeinet sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Stavanger
Meldinger: 1,505
MP Rating: 0% (0)
Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.
Rekkefølge på taler og sanger...

Noen som har den?

vi giftet oss 14.06.08 på vår 11 års dag
Ferskenbeinet er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-01-2008, 17:50   #2
Supermedlem

Bittemor sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Sted: HORDALAND
Meldinger: 559
Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.
Sv: Rekkefølge på taler og sanger...

TALENES REKKEFØLGE

Velkomsttale. Etter god gammel skikk holdes den av verten, brudens far, som skal ønske gjestene velkommen til bords. Han skal introdusere toastmasteren, som fra nå av har ansvar for kjøreplanen. Men velkomsttalen kan naturligvis også gjerne holdes av brudens mor, brudgommen far eller et annet familiemedlem.

Bruden fars tale (hovedtalen). Talen er rettet mot brudeparet, men med hovedvekt på bruden. Se eks.

Brudgommens tale. Brudgommen skal takke for bruden.
Brudens tale (kun hvis hun ønsker). Hun sier noen ord til og om sin kjære.

Brudens forlovers tale/eller sang.

Brudgommens forlovers tale/eller sang.

Brudgommens fars tale. Han skal tale for brudeparet, men med hovedvekt på brudgommen denne gangen.

Ordet er fritt. Men toastmaster skal ha beskjed.

Takk for maten. Til slutt skal brudgommens far eller vertinnens bordkavaler eller andre takke for maten og utbringe en skål til ære for vertskapet.

KJØREREGLER FOR TALERE
Vær godt forberedt (skriv ned talen, øv på den og prøv og lær den utenat).

Ikke for lang tale (max. 5 minutter)

Manus/stikkordsliste

Snakk høyt og tydelig

Unngå pauseord (eh, øh, ah, åh...)

Hold deg i ro

Naturlig øyekontakt

Humor

TALENS INNHOLD I TALER RETTET MOT BRUD OG/ELLER BRUDGOM

Start med en morsom og fengende innledning.

Ta med episoder fra din tid sammen med bruden/brudgommen fra barndommen, ungdomsårene og i den senere tid.

Ta med viktige hendelser i brudens/brudgommens tid som vennskap, karriere, drømmer og interesser.

Hoveddelen bør inneholde stoff om både brud og brudgom, når og hvordan de møttes. Ta gjerne med et sitat.

Avslutning: Ønske om en lykkelig fremtid for brudeparet, noen gode råd og en skål for dem og fremtiden. For forlovere: Om hvor mye vennskapet betyr og æren over å bli valgt som forlover.

Fant den på bryllupsweb.no

Vi giftet oss 12.juli 2008 bryllupsrapport

Bittemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-01-2008, 17:51   #3
Supermedlem

Bittemor sin avatar

Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.Bittemor har mye å være stolt av.

Forslag til tale:

BRUDENS FARS TALE

Kjære Marit,

Ja nå er øyeblikket kommet da jeg skal si noen mer eller mindre velvalgte ord til deg som jeg etter beste evne har prøvd å sette ned på papiret.

Uten noen forkleinelse for Roar og Unni, så har du alltid vært pappas jente. Jeg husker godt da du ble født og at mamma og jeg delte på å stå opp om natten for å skifte bleier på deg og gi deg flaske. Jeg tror jeg ble ganske brukbar til det etter hvert, eller så var du utrolig tålmodig.

I juni 78 så flyttet vi fra Molde til Drammen. Da mamma og jeg skilte lag, og jeg flyttet til Drøbak så ble det en veldig vanskelig periode for deg, Marit, men du ønsket å være der jeg var og å bo hos meg. Du kom også gjerne til meg for å søke trøst, råd og veiledning. Det var ikke for at du var mere glad i meg enn mamma eller ”valgte side” som det heter, men det var bare naturlig for deg å gjøre det slik.

Du har alltid hatt noen veldig fine og gode egenskaper som både mamma og jeg alltid har satt stor pris på. Du er usedvanlig godhjertet, bunn erlig, hjelpsom, viljesterk og rettferdig, dette er utrolig fine egenskaper som du aldri må glemme, noe jeg vet at du ikke kommer til å gjøre.

Jeg glemmer aldri første gangen du ”oppdaget” nyttårsaften du var vel en ca 2år, vi kjørte til byen, (det var jo ganske tidlig på kvelden), i håp om at dere ungene skulle få se noen raketter. Jeg husker du satt med store forventningsfulle øyne, vi hadde jo pratet endel om raketter og nyttårsaften uten at jeg tror du skjønte så mye av det, men plutselig utbrøt du ”dæken pappa så du karaketten” om det var det du så eller om det var innbildning det vet jeg ikke, men det er sånne små episoder som jeg husker med glede, og dem har det vært en masse av.

*

Du var ca 14 år da du begynte med idrett. Og ikke hvilken som helst idrett. Ut i fra kroppsstørrelsen så hadde det kanskje vært naturlig for deg å slått inn på turn eller rytmisk sportsgymnastikk. Men nei da, du begynte med boksing, av alle ting.

Etter hvert som vekta di økte så gikk du opp i vektklasser. Du likte ikke å trene, men å konkurrere det var tingen.

Jeg husker den gangen du brakk nesen i en sykkelulykke. Men nå hadde det seg slik at du skulle være med på et boksestevne dagen etter. Ja ja tenkte jeg, der gikk den konkuranse, men det medte tydeligvis ikke du. Du troppet nemlig opp på stevnet og det resulterte i at nesen grodde så skjevt at du måtte på sykehuset for å bryte den opp igjen slik at de kunne sette riktig på plass.

*

Du og Steeve giftet dere jo i Amerika i fjor, og dette som vi nå er med på er en gjentakelse. Ja det er et flott par jeg nå skuer bort på. Men et lite råd til deg kjære svigersønn hvis det kommer til noen diskusjoner mellom deg og Marit, noe det helt sikkert kommer til å gjøre, så gi deg litt før du engentlig har tenkt å gi deg. Jeg har nemlig sett når kona di har fått inn et rett venstre. Det er ikke noe behagelig, det skal jeg love deg. Men fra spøk til alvår

Husk: den er bedre den kvisten som bøyes en den som brister, det gjelder nok for alle av oss.

*

Så har vi Mikael, deg må jeg selvfølgelig ikke glemme. Hadde alle unger vært som deg så hadde det ikke vært farlig. Høflig, blid og flink på skolen.

Like etter bryllupet skal dere flytte til Frankrike, og typisk nok, så vil Marit og Steeve at jeg også skal følge med (Jeg har en mistanke om at kanskje Marit har dyttet litt ekstra på). Nå skal jeg ikke gjøre meg bedre enn jeg er og si at jeg ikke har lyst fordi jeg vet at det finnes noen fantastiske fine golfbaner der nede, men det tar jeg som en bonus så valget ble egentlig ikke så vanskelig.

Får håpe at dere ikke kommer til å angre på dette da. Men da er det jo bare å sende meg hjem igjen.

*

Jeg har ikke tenkt å stå her i hele kveld, så jeg får vel tenke på å begynne å runde av.

En person som heter Vance Packard har en gang sagt følgende:

Reklame er kunsten å sikte på hodet og treffe lommeboka. Og det er jo veldig godt sakt, men når det gjelder dere to så vil jeg si det på en annen måte:

Opptakten til et langt og godt ekteskap er å sikte på hjertet og treffe hjertet.

Jeg ønsker dere all lykke: Hvis man tar ordet kjærlighet og fjerner de to første bokstavene, så står man igjen med ordet ærlighet.

Husk på og lev etter det Marit og Steeve

Pappa

Bittemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-01-2008, 18:55   #4
Seniormedlem

Ferskenbeinet sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Stavanger
Meldinger: 1,505
Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.Ferskenbeinet har en strålende fremtid.

takk for oversikten! Talen skal jeg nok klare å ordne på egenhånd!

vi giftet oss 14.06.08 på vår 11 års dag
Ferskenbeinet er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-01-2008, 20:38   #5
Supermedlem

Bittemor sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Ferskenbeinet Vis post
takk for oversikten! Talen skal jeg nok klare å ordne på egenhånd!
ja det regnet jeg med, men den lå der så jeg bare kopierte den også

Gammel 08-01-2008, 21:26   #6
Medlem

Amantes sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Sted: Ålesund
Meldinger: 484
Amantes har mye å være stolt av.Amantes har mye å være stolt av.Amantes har mye å være stolt av.Amantes har mye å være stolt av.Amantes har mye å være stolt av.Amantes har mye å være stolt av.Amantes har mye å være stolt av.Amantes har mye å være stolt av.Amantes har mye å være stolt av.Amantes har mye å være stolt av.Amantes har mye å være stolt av.

Hva med sanger da ? Hvor kommer de inn i programmet mellom talene og maten ?

"
Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better."
Samuel Beckett

Amantes er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:31.