Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider > Bryllup
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Vis resultat: Skal du ta mannens etternavn når dere er gift?
Nei jeg skal beholde mitt eget 9 22.50%
ja, jeg skal bytte til bare mannen sitt 13 32.50%
Ja, jeg skal hete begges navn 18 45.00%
Velgere: 40. Du kan ikke stemme i denne spørreundersøkelsen

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 01-12-2006, 13:16   #1
Supermedlem

mamma_80 sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: ute i havgapet
Meldinger: 502
MP Rating: 100% (5)
mamma_80 har mye å være stolt av.mamma_80 har mye å være stolt av.mamma_80 har mye å være stolt av.mamma_80 har mye å være stolt av.mamma_80 har mye å være stolt av.mamma_80 har mye å være stolt av.mamma_80 har mye å være stolt av.mamma_80 har mye å være stolt av.mamma_80 har mye å være stolt av.mamma_80 har mye å være stolt av.mamma_80 har mye å være stolt av.
Skal dere bytte etternavn?

Hvorfor/hvor for ikke.

Jeg har tenkt å bytte. Av to grunner:
1. Jeg liker ikke mitt noe særlig. Hans er finere
2. Synes det er mest praktisk..eks når vi skal skrive navnene, får brev etc.

Men forstår at ikke alle vil bytte. .
Hadde heller ikke byttet til hva som helst navn

Mamma til to kjempesøte prinsesser og en liten babygutt
mamma_80 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-12-2006, 13:21   #2
Supermedlem

maiken82 sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: Vestby
Meldinger: 1,497
MP Rating: 0% (0)
maiken82 har en strålende fremtid.maiken82 har en strålende fremtid.maiken82 har en strålende fremtid.maiken82 har en strålende fremtid.maiken82 har en strålende fremtid.maiken82 har en strålende fremtid.maiken82 har en strålende fremtid.maiken82 har en strålende fremtid.maiken82 har en strålende fremtid.maiken82 har en strålende fremtid.maiken82 har en strålende fremtid.
Sv: Skal dere bytte etternavn?

skal ikke bytte,men føye på et
mitt er supersjeldent,og hans ganske vanlig. så han tar mitt som etternavn,og sitt som mellomnavn. og jeg tar hans som mellomnavn. så da heter alle 4 i familien det samme
Gammel 01-12-2006, 14:55   #3
IOA
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 755
IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.

Jeg har to etternavn, men bytter ut det siste med hans. Det første etternavnet mitt er mye finere og skjeldnere enn det andre, derfor gjør vi det sånn.

Min kjære er utenlandsk, og i spanske navnetradisjoner bytter man vanligvis ikke navn. Man har to etternavn, farens først og moras etterpå, også bruker man det første mest. Jeg skal ta farens etternavn, og det er det etternavnet Snuppa har også.

Det riktige (i følge spansk navnetradisjon) ville vært å ta hans navn etter mine, med "de" mellom. Feks:
Anne Hansen Olsen de Gonzales. Men det ble litt for komplisert gitt.

IOA er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-12-2006, 15:16   #4
Tidligere bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Jeg skal ta vekk det ene mitt og ta hans.
Han kommer til å ta mitt som mellomnavn, da heter vi det samme alle sammen
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-12-2006, 23:48   #5
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 2,353
saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi har ikke helt kommet i mål med de navne-greiene ennå. Ingen av oss vil gi opp navnet sitt, men begge vil gjerne at hele familien skal hete det samme. Skal ikke være lett.

Nå har jentene mitt navn som mellomnavn og han sitt som etternavn. Det er jo et alternativ for oss også, men jeg er mer for det å sette bindestrek mellom navnene, slik at begge navnene blir gjort om til ett etternavn. Men klarer ikke helt å bestemme meg for om den kombinasjonen blir for tung og lang...

Jeg vil heller smile på en sykkel, enn gråte i en limousin
saxpia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-12-2006, 19:24   #6
Medlem

Medlem siden: Sep 2005
Sted: mandal
Meldinger: 327
arleen23 er et navn alle kjenner.arleen23 er et navn alle kjenner.arleen23 er et navn alle kjenner.arleen23 er et navn alle kjenner.arleen23 er et navn alle kjenner.arleen23 er et navn alle kjenner.arleen23 er et navn alle kjenner.arleen23 er et navn alle kjenner.arleen23 er et navn alle kjenner.arleen23 er et navn alle kjenner.arleen23 er et navn alle kjenner.

vi er heller ikke helt enige. han vil ikke ta mitt navn i tillegg til sitt sånn som lille snuppa har det, men jeg vil veldig gjerne at vi gjør det slik sånn at vi får samme navn alle sammen.
arleen23 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-12-2006, 09:53   #7
Medlem

Pringe sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: Rett ved parken
Meldinger: 388
Pringe har en strålende fremtid.Pringe har en strålende fremtid.Pringe har en strålende fremtid.Pringe har en strålende fremtid.Pringe har en strålende fremtid.Pringe har en strålende fremtid.Pringe har en strålende fremtid.Pringe har en strålende fremtid.Pringe har en strålende fremtid.Pringe har en strålende fremtid.Pringe har en strålende fremtid.

Her har ungene mitt etternavn, så hvis noen skal bytte så må det bli mannen

Storebror født 26.12.2003 Lillesøster født 17.01.2006
Pringe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-12-2006, 22:34   #8
VIP-Medlem

Mini sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Sted: Gjemmer meg...
Meldinger: 7,908
MP Rating: 100% (1)
Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.

Vesla har mitt etternavn nå, så vi skal bytte sammen.
På den måten blir hun og "dratt inn i" bryllupet.
Er litt følelsesladet for meg at jenta mi og jeg gjør dette sammen.

Jeg regner med at vi bare tar sitt etternavn, men det er ikke bare bare å gi slipp på etternavnet mitt, merker jeg...

Det er jo det jeg deler med mine foreldre. Og som jeg har hatt hele livet.
Blir nok uvant, men...
Disse tankene kommer og går, men stort sett lander jeg på at jeg vil ha etternavnet hans.
For det 1. er jeg veldig gammeldags på dette området, for det 2. er det mer sjeldent og fint.
Gammel 05-12-2006, 23:02   #9
VIP-Medlem

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 7,156
LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.LilleLeo har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg bytter aldri. Mitt etternavn er det ca 200 i Norge som har,
i motsetning til hans, som er veldig mye brukt.
Gammel 06-12-2006, 11:37   #10
Veteranmedlem

*Ariel* sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Ski
Meldinger: 4,465
*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har alltid hatet mitt etternavn. Jeg må alltid stave det og selvom jeg staver blir det feil....enda det bare er 5 bokstaver Har alltid ønsket meg et -sen navn som jeg kan mumle også skjønner folk det likevel....

Men så har jeg funnet meg en m nesten like sjeldent navn som megselv. Likevel er hans enklere og penere syns jeg og barna våre har kun hans navn.

Jeg skal likevel ikke droppe mitt da bare 13 i Norge heter det men jeg skal heller ikke bruke det annet enn når jeg signerer ting etc.

Hvis jeg nå da heter: Kari Vilhanyttnavn
Blir jeg etter bryllupet: Kari V. Normann
Og kommer til å bruke :Kari Normann
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 20:24.