I vårt bryllup i fjor, var vi ganske innstilte på at vi ikke hadde lyst på noen sånne velkommen til bords, takk for maten osv sanger. Sånne som dere heller ikke vil ha. De få som ønsket å skrive en sang selv, fikk lov til det, men jeg hadde ingen sang til min mann, og han hadde ingen sang til meg.
Min far hadde laget en sang, istedenfor å holde tale. Så hadde søsteren min og brødrene mine slått seg sammen og laget en sang og mine svigerforeldre. Ellers kan jeg ikke komme på noen sanger. Det var ei av våre bekjente som mente vi MÅTTE ha masse sånne sanger, ala takk for maten osv... Men vi fikk da heldigvis trumfet gjennom at det var vårt bryllup og vi som bestemte hva som skulle få lov å være der av sanger og hva vi helst ville slippe.
Det som er det viktigste i saken, er at det er dere som til syvende og sist bestemmer, og ingen kan tvinge dere til å ha sanger i bryllupet som dere ikke har lyst til selv. Det er deres dag, og det er viktig at dagen blir som dere ønsker selv! Hvis det da betyr at dere helst ikke vil ha sånne sanger, ja da får folk respektere det!
Vi er veldig fornøyd med det vi fikk av sanger, og at det ikke ble så mange. Man skal faktisk komme gjennom de sangene som er laget også, og da er det greit at det ikke er for mange, hvis man da ikke har tenkt å sitte til bords i 4-5 timer og bare synge!

Vi hadde små barn til bords også, og ønsket dermed ikke å trekke det ut noe lenger enn nødvendig med måltidet.