Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider > Bryllup
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-11-2007, 11:19   #1
Seniormedlem

Ellie74 sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Tromsø
Meldinger: 1,540
MP Rating: 0% (0)
Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.
Skal dere synge?

Både jeg eller min kjære syns det å synge lange kjedelige sanger, ala velkommen til bords, takk for maten osv, er forferdelig langtrekkelig og ja, rett og slett kjedelig.... Personlige sanger er noe helt annet, men håper likevel det ikke blir for mange av det heller. Tenkte selv å få laget en sang til svigers/foreldrene mine.

Skal dere synge/ha sanger i bryllupet deres?

Ellie74 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-11-2007, 12:01   #2
Medlem

LeneG sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Stjørdal
Meldinger: 261
LeneG har mye å være stolt av.LeneG har mye å være stolt av.LeneG har mye å være stolt av.LeneG har mye å være stolt av.LeneG har mye å være stolt av.LeneG har mye å være stolt av.LeneG har mye å være stolt av.LeneG har mye å være stolt av.LeneG har mye å være stolt av.LeneG har mye å være stolt av.LeneG har mye å være stolt av.
Sv: Skal dere synge?

Det er deres dag og dere som bestemmer alt sånnt. Vi var i et bryllup i fjor der brudeparet valgte at det ikke skulle være noen sanger ved matbordet.
Jeg personlig synes nå det er koslig med sang til bruden/brudgommen fra sin kjære, foreldre, søsken...
Gammel 08-11-2007, 12:21   #3
Seniormedlem

Ellie74 sin avatar

Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.Ellie74 har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av LeneG
Det er deres dag og dere som bestemmer alt sånnt. Vi var i et bryllup i fjor der brudeparet valgte at det ikke skulle være noen sanger ved matbordet.
Jeg personlig synes nå det er koslig med sang til bruden/brudgommen fra sin kjære, foreldre, søsken...
De personlige sangene syns jeg er helt greit, det er de andre sangene jeg ikke liker; takk for maten m.m.
Vi kommer også til å kutte ut lesing av telegram. Det er vel litt "ut", er det ikke?

Ellie74 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-11-2007, 12:39   #4
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 19,101
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi hadde bordvers, men ellers var det vårt ønske å få slippe sånne teite bordsanger, og ikke minst selvskrevne, haltende, halvrimende sanger...

Vi fikk det som vi ønsket.
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-11-2007, 12:46   #5
Seniormedlem

Ellie74 sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Niobe
Vi hadde bordvers, men ellers var det vårt ønske å få slippe sånne teite bordsanger, og ikke minst selvskrevne, haltende, halvrimende sanger...

Vi fikk det som vi ønsket.
For å si det sånn, vi kommer ikke til å spørre noen om å få lov til å slippe. Dette er vårt bryllup og vi som bestemmer! Dermed basta! Men om det er noen som har laget sanger - dårlige sådanne - så kan vi jo ikke akkurat nekte dem det heller. Koselig det egentlig... Men de teite, ja de styrer vi glatt unna!

Gammel 08-11-2007, 13:27   #6
Supermedlem

Ellonia sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Østfold
Meldinger: 949
Ellonia har en strålende fremtid.Ellonia har en strålende fremtid.Ellonia har en strålende fremtid.Ellonia har en strålende fremtid.Ellonia har en strålende fremtid.Ellonia har en strålende fremtid.Ellonia har en strålende fremtid.Ellonia har en strålende fremtid.Ellonia har en strålende fremtid.Ellonia har en strålende fremtid.Ellonia har en strålende fremtid.

I vårt bryllup i fjor, var vi ganske innstilte på at vi ikke hadde lyst på noen sånne velkommen til bords, takk for maten osv sanger. Sånne som dere heller ikke vil ha. De få som ønsket å skrive en sang selv, fikk lov til det, men jeg hadde ingen sang til min mann, og han hadde ingen sang til meg.

Min far hadde laget en sang, istedenfor å holde tale. Så hadde søsteren min og brødrene mine slått seg sammen og laget en sang og mine svigerforeldre. Ellers kan jeg ikke komme på noen sanger. Det var ei av våre bekjente som mente vi MÅTTE ha masse sånne sanger, ala takk for maten osv... Men vi fikk da heldigvis trumfet gjennom at det var vårt bryllup og vi som bestemte hva som skulle få lov å være der av sanger og hva vi helst ville slippe.

Det som er det viktigste i saken, er at det er dere som til syvende og sist bestemmer, og ingen kan tvinge dere til å ha sanger i bryllupet som dere ikke har lyst til selv. Det er deres dag, og det er viktig at dagen blir som dere ønsker selv! Hvis det da betyr at dere helst ikke vil ha sånne sanger, ja da får folk respektere det!

Vi er veldig fornøyd med det vi fikk av sanger, og at det ikke ble så mange. Man skal faktisk komme gjennom de sangene som er laget også, og da er det greit at det ikke er for mange, hvis man da ikke har tenkt å sitte til bords i 4-5 timer og bare synge! Vi hadde små barn til bords også, og ønsket dermed ikke å trekke det ut noe lenger enn nødvendig med måltidet.
Ellonia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-11-2007, 13:27   #7
Seniormedlem

roxette sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Jørpeland- Rogaland
Meldinger: 2,605
MP Rating: 100% (14)
roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi hadde noe, men ikke mye i bryllupet vårt, for det kan raskt bli kjedelig ja.

roxette er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-11-2007, 14:59   #8
Medlem

Amantes sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Sted: Ålesund
Meldinger: 484
Amantes har mye å være stolt av.Amantes har mye å være stolt av.Amantes har mye å være stolt av.Amantes har mye å være stolt av.Amantes har mye å være stolt av.Amantes har mye å være stolt av.Amantes har mye å være stolt av.Amantes har mye å være stolt av.Amantes har mye å være stolt av.Amantes har mye å være stolt av.Amantes har mye å være stolt av.

Vi kommer til å ha sanger vi! Har funnet frem til to sanger som har litt humor i seg og de føyer seg inn i festprogrammet sammen med taler og personlige sanger (Det blir den nette sum av 4 sanger til sammen, en velkomst og en takk for maten og to personlige.) Om noen av gjestene syns det skulle være kjedlig så synd for dem.. som sagt : det er vår dag og vi bestemmer..

"
Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better."
Samuel Beckett

Amantes er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-11-2007, 15:03   #9
Supermedlem

edlih sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Stavanger
Meldinger: 1,060
MP Rating: 100% (3)
edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Amantes
Vi kommer til å ha sanger vi! Om noen av gjestene syns det skulle være kjedlig så synd for dem.. som sagt : det er vår dag og vi bestemmer..
signerer

edlih er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-11-2007, 15:08   #10
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Vi planlegger ikke noe sanghefte med sanger av typen

"Velkommen, sett deg kjære gjest.
Nå skal vi jammen ha en fest"

og

"Nå en liten dram vi får
før vi oss på låret slår"

Men selv har jeg planlagt å lese opp et eventyr som handler om gubben og meg, og hvis noen har hjemmelagede personlige sanger skal vi selvsagt synge dem.

Sist endret av Tidl. bruker; 08-11-2007 kl 15:11.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 15:21.