Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider > Bryllup
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Vis resultat: Svart kjole i bryllup?
Ja 43 57.33%
Nei 32 42.67%
Velgere: 75. Du kan ikke stemme i denne spørreundersøkelsen

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-07-2006, 00:57   #1
VIP-Medlem

Sannemor sin avatar

Medlem siden: May 2003
Meldinger: 7,001
MP Rating: 100% (4)
Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.
Svart kjole i bryllup?

Jeg skal i bryllup og har kjøpt meg en svart kjole. Kan jeg bruke den? Eller er svart fortsatt fyfy i bryllup?

Kjolen ser forøvrig sånn ut:

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Gammel 07-07-2006, 01:43   #2
VIP-Medlem

tinwin sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 8,639
MP Rating: 100% (2)
tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Svart kjole i bryllup?

Jeg vet virkelig ikke
Kjolen er kjempefin.. uten tvil! (har allerede tittet på den jeg også nå)
Det er tror... Hvis du 'stæsjer' den litt opp... litt mer farge på sko.. ett sjal ol og veske som matcher... kanskje noe i håret... Et eller annet som gjør den litt mer 'fargerik'.. så kan du bruke den i bryllup!
Som den er nå.. enkel og elegant... da ville jeg kviet meg for å bruke den i ett bryllup... men jeg er litt gammeldags av meg da
Gammel 07-07-2006, 07:26   #3
Veteranmedlem

*Ariel* sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Ski
Meldinger: 4,465
MP Rating: 0% (0)
*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.

Svart er egentlig nei-nei i bryllupfortstat tror jeg. Men det kommer jo også ann på hvor "tradisjonell" bruden er da. Jeg hadde ikke brydd meg om noen kom i svart i mitt bryllup (hvitt derimot hadde jeg syns var litt teit.)

Det beste å gjøre (hvis man vet man er på kanten og ikke vil tråkke over) er å spørre brudeparet hva de synes....enkelt og greit.Vi kan gjette - de gir deg fasiten!
Gammel 07-07-2006, 07:30   #4
Medlem

Arrat sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 444
Arrat er som en lysfontene.Arrat er som en lysfontene.Arrat er som en lysfontene.Arrat er som en lysfontene.Arrat er som en lysfontene.Arrat er som en lysfontene.Arrat er som en lysfontene.Arrat er som en lysfontene.Arrat er som en lysfontene.Arrat er som en lysfontene.Arrat er som en lysfontene.

Jeg synes du kan ha på deg den sorte kjolen jeg. Har vært i mange bryllup de siste årene, og det er mange som bruker svart. Hvis det er noen som kommer til å reagere, så er det nok den eldre garde. Men det hadde vært mye verre å komme i hvitt. Forøvrig så var kjolen lekker!
Gammel 07-07-2006, 07:37   #5
Supermedlem

Lizzie sin avatar

Medlem siden: May 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 777
MP Rating: 100% (6)
Lizzie har mye å være stolt av.Lizzie har mye å være stolt av.Lizzie har mye å være stolt av.Lizzie har mye å være stolt av.Lizzie har mye å være stolt av.Lizzie har mye å være stolt av.Lizzie har mye å være stolt av.Lizzie har mye å være stolt av.Lizzie har mye å være stolt av.Lizzie har mye å være stolt av.Lizzie har mye å være stolt av.

Det kommer vel veldig an på hva slags bryllup det er. Hvis brudeparet har valgt en veldig tradisjonell feiring, så syns jeg at de gamle "reglene" bør gjelde. Det har også med å gjøre at i kirkesammenheng forbindes sort med gravferd og død. Fargesymbolikken er sterk i kirken.

Sitat:
Tradisjon og funksjon
Det er en svært gammel tradisjon å variere fargene i liturgien. Den er nedarvet fra den katolske kirke på 1200-tallet og regnes i dag som en alminnelig felleskirkelig praksis i hele den vestlige kirke. Den katolske kirke ser på de liturgiske lovene som universelle. I det første årtusen ble det lagt lite vekt på ensartet bruk av liturgiske farger. Hvit var sentral og dominerte fram til 1100-tallet. Fra ca 1200 ble det vanlig med fire liturgiske farger da pave Innocent III (1198-1216) analyserte hver av fargene for å ”finne Guds mening med dem”; hvit, purpur, hyasintblå og karmonsinrød. Senere i tradisjonen har andre farger kommet til og fått sin liturgiske betydning og funksjon. I de lutherske kirkene begynte man først mot slutten av 1800-tallet å markere kirkeårets budskap med ulike farger. Sort har alltid, også som liturgisk farge, symbolisert sorg og død.

Lizzie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-07-2006, 07:42   #6
VIP-Medlem

Marianne sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Sted: Polarsirkelbyen
Meldinger: 5,975
MP Rating: 100% (1)
Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.Marianne har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Lizzie
Det kommer vel veldig an på hva slags bryllup det er. Hvis brudeparet har valgt en veldig tradisjonell feiring, så syns jeg at de gamle "reglene" bør gjelde. Det har også med å gjøre at i kirkesammenheng forbindes sort med gravferd og død. Fargesymbolikken er sterk i kirken.

Enig. Om det er eks gammelt tradisonell bunads bryllups for eks så ville jeg ikke brukt den.

Men kjolen var veldig fin.
Om du eks har et lyst sjal eller noe til så blir det jo mykere inntrykk.

Jeg svarte nei på un dersøkelsen, skulle kanskje ha svart ja

Tror ikke jeg har brydd meg om, vist noen har kommet i mitt bryllups med en sånn svart kjole, men vi skal ha helt enkele-enkele greier
Gammel 07-07-2006, 07:46   #7
Tidligere bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Syntes kanskje det blir litt dystert til et sommerbryllup. Men den var kjempefin.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-07-2006, 08:08   #8
Veteranmedlem

TrailerE sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 3,362
TrailerE har et ubeskrivelig bra rykte.TrailerE har et ubeskrivelig bra rykte.TrailerE har et ubeskrivelig bra rykte.TrailerE har et ubeskrivelig bra rykte.TrailerE har et ubeskrivelig bra rykte.TrailerE har et ubeskrivelig bra rykte.TrailerE har et ubeskrivelig bra rykte.TrailerE har et ubeskrivelig bra rykte.TrailerE har et ubeskrivelig bra rykte.TrailerE har et ubeskrivelig bra rykte.TrailerE har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Lizzie
Dette er jeg også enig i, men kjolen var lekker
Gammel 07-07-2006, 08:51   #9
Seniormedlem

Medlem siden: Oct 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 2,324
MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.MokkMokk har en strålende fremtid.

Kjolen var DRITLEKKER - men jeg stemte likevel nei. Ville ikke brukt sort i bryllup. Til julebord derimot!

MokkMokk er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-07-2006, 08:54   #10
VIP-Medlem

Sannemor sin avatar

Medlem siden: May 2003
Meldinger: 7,001
Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.

Valget står mellom den og en i off-white Kan jeg ha den da?
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 13:36.