Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider > Bryllup
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 04-01-2007, 17:57   #1
Ferskna
Gjest

Meldinger: n/a
Question Tips til bryllupsreise?

Vi har mer eller mindre bestemt oss for at vi ønsker et enkelt bryllupsselskap, og heller legge pengene i en bryllupsreise vi skal få av min familie. Da er planen at alle blir invitert til et selskap og så blir de nærmeste invitert til å bli med oss noen dager eller ei uke på ferie.
Vi skal da selv på ca 1 ukes bryllupsreise. Med Belle Sprell som kommer til å være ca 20 mnder.

Men vi vet ikke hva slags reise vi ønsker oss.
Middelhavscruise, landsbytur til Italia, Øyhopping i Hellas, Storbyferie i Paris...

Jeg vet rett og slett ikke.. Men jeg er ganske bestemt på at det blir i Europa.

Er det noen av dere damer som har et bra forslag evt gode erfaringer fra noe?

(Vi gifter oss 7 juli og skal dra etter det. evt mandag 9 juli.)

Sist endret av Ferskna; 05-01-2007 kl 00:28.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-01-2007, 21:23   #2
Veteranmedlem

Tjorven75 sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 4,557
MP Rating: 0% (0)
Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Tips til bryllupsreise?

Skal det være med eller uten barn?

Hvis det er med barn, så synes jeg cruise høres alldeles supert ut. Hvis det er bare dere to, så ville jeg gått for storbyferie (selv om det kan bli VELDIG varmt i juli). Jeg har aldri vært i Paris, men innbiller meg at det er veldig romantisk.

Vi giftet oss i New York, så for meg kommer det til å være den mest romantiske byen i verden. Men det er jo ikke i Europa.
Gammel 04-01-2007, 21:25   #3
Seniormedlem

gurgle sin avatar

Medlem siden: May 2005
Meldinger: 1,854
MP Rating: 100% (1)
gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.gurgle har en strålende fremtid.

Har ikke så stor reiseerfaring i Europa, men jeg kan jo si hva jeg syns om de stedene jeg har vært:

Amsterdam, Stockholm og København: Kjempefine byer med masser å se, men ikke helt bryllupsreisedrømmen kanskje?
London: Super shopping og natteliv, men heller ikke som bryllupsreise?
Praha: Flott by, mye fint å se, mye billig og god mat og drikke! Absolutt aktuelt, hvis du velger byferie.
Paris: Alltid aktuell!

(Byferie egner seg best på høsten/våren, jeg syns det blir altfor varmt om sommeren)

Kroatia: Dubrovnik, og så øyhopping utenfor Spilt! Utrolig nyyydelig! Krystallklart vann, masse fint å se, spennende steder, mye god mat og drikke til en billig penge. Hyggelig folk stort sett. På noen av stedene var dte mye turster, men ingen skadinaver, mest italienere og sånn. Men vi var der før det ble charter dit fra Norge da...

Portugal: Varmt! Lisboa og sørkysten. Deilig sted å slappe av på, hvis du drar litt off-track på sørkysten (Algarvekysten) så kan du være heldig å finne fine og bortgjemte strender. Var også et par fine småbyer utenfor Lisboa som er verdt et besøk. Generelt sure folk, traff en hyggelig servitør, han var fra Brasil.

Kanariøyene: IKKE bryllupsreisemateriale...syns jeg.

Lykke til med planlegginge!!!

Sist endret av gurgle; 04-01-2007 kl 21:28.
gurgle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-01-2007, 23:35   #4
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2003
Sted: AKERSHUS
Meldinger: 1,213
heidina har en strålende fremtid.heidina har en strålende fremtid.heidina har en strålende fremtid.heidina har en strålende fremtid.heidina har en strålende fremtid.heidina har en strålende fremtid.heidina har en strålende fremtid.heidina har en strålende fremtid.heidina har en strålende fremtid.heidina har en strålende fremtid.heidina har en strålende fremtid.

Det lurer jammen vi på også... Vi skal på Reiselivsmessa i morgen, håper vi finner ut hva og hvor vi vil da
Vi har endelig muligheten til å reise et sted uten barn, bare vi to , så da vil vi til et litt eksotisk sted

Har vært innom cruise i Karibien, Maldivene, nå for et par dager siden, nevnte sambo Malaysia. Hmm...blir spennende.

Mange fine steder i Europa også, da....Skulle vi ha lagt turen til Europa, så hadde det kanskje blitt Paris eller Italia et eller annet sted (har vært rundt omkring i hele Italia nesten, og det er maaange utrolig flotte steder der).

Kroatia er også flott. Utrolig vennlige og serviceinnstilte folk

Men som ble nevnt over her; Sør Europa er veeeldig varmt i juli/august!!

23 juni 2007
heidina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-01-2007, 15:25   #5
Ferskna
Gjest

Meldinger: n/a

Flere tips?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-01-2007, 08:37   #6
VIP-Medlem

Lina og nurket sin avatar

Medlem siden: Jun 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 5,061
Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi hadde vår bryllupsreise til London, bodde ved Bayswater 2 undergrunns stopp fra OXf.street. Og det lå rett ved kensington park.

Praha, nydelig by. Riga aldri vært der, men vil gjerne dit.

Dubai: Var der i 10 dager i august 2001. Bodde på Crowne plaza, ett hotell med eget spa, butikk, basseng, resturant skyttelbusser til stranden og shopping:
Sommer: Juli og august ellers varmt (norsk sommer..).
Hotellet vi bodde på var kjempe fint, og servicen var velig god.
http://www.dubaihotels.crowneplaza.c...74839566265611

God tur
Gammel 25-01-2007, 11:29   #7
Medlem

Medlem siden: May 2006
Sted: Østlandet
Meldinger: 418
Sofus-mor har mye å være stolt av.Sofus-mor har mye å være stolt av.Sofus-mor har mye å være stolt av.Sofus-mor har mye å være stolt av.Sofus-mor har mye å være stolt av.Sofus-mor har mye å være stolt av.Sofus-mor har mye å være stolt av.Sofus-mor har mye å være stolt av.Sofus-mor har mye å være stolt av.Sofus-mor har mye å være stolt av.Sofus-mor har mye å være stolt av.

Hva med å leie et hus i syd-Frankrike eller i Italia? Ved Gardasjøen eller Positano (usikker på stavingen) eller lignende? Broren min hadde veldig god erfaring med å leie hus ikke så langt unna Nice i frankrike i alle fall. De var et par familier som reiste med barn. Hadde eget baseng og kunne grille der. Og så leide bil og fartet rundt og koste seg.

Kommer jo an på budsjettet da.
Gammel 26-01-2007, 22:24   #8
Supermedlem

Boogie sin avatar

Medlem siden: May 2004
Sted: Tønsberg
Meldinger: 825
Boogie er som en lysfontene.Boogie er som en lysfontene.Boogie er som en lysfontene.Boogie er som en lysfontene.Boogie er som en lysfontene.Boogie er som en lysfontene.Boogie er som en lysfontene.Boogie er som en lysfontene.Boogie er som en lysfontene.Boogie er som en lysfontene.Boogie er som en lysfontene.

Er veldig glad i de greske øyene jeg da...

Finner alltids et lite hotell med en romantiske stemning!!!

Billig er det også!!

Vi var selv på den greske øya Skiathos på bryllupsreise, da uten barn!

Den vil jeg ikke anbefale for barn pga dårlig med fortau.

Zakynthos tror jeg vil falle i smak for både store og små!

Der er det fine veier, fortau(iallefall i den byen vi var i), masse leker for barna på kvelden i gatene! Fine strender og fine hoteller.

Lykke til med letingen

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 15:26.