|
 |
31-10-2006, 10:46
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jun 2003
Sted: Trøndelag
Meldinger: 883
|
Er det noen som har giftet seg utendørs eller vært i et utendørs bryllup?
Hva med pynting, hvordan har det blitt gjort?
Vi tenker på å gjøre det, men jeg vet ikke om vi må ha en backup-plan.
Det lokale vi skal ha festen i er ikke egnet til noen vielse.
Glemte å si at vi skal gifte oss gjennom Human-etisk forbund.
|
|
|
31-10-2006, 11:10
|
|
Gjest
|
Det er lurt å ha backup-plan. En utendørs vielse kan bli veldig fin dersom dere får fint vær uten særlig vind.
Det kan skjære seg helt dersom det blåser forferdelig, regner eller er iskaldt.
Slikt kan man dessverre ikke styre og derfor er en backup-plan det tryggeste.
Det letteste er å ha et alternativ innendørs. Telt er det noen som bruker, men telt blir ganske stusselig hvis det regner veldig.
Hvorfor kan ikke festlokalet brukes? Er det ikke mulig å gjøre det litt pent?
En utendørsvielse krever mer enn innendørs for å bli fin synes jeg. I tilfelle mye folk eller vind så er det med lyden en utfordring. Det er ikke morsomt å være i vielse hvis man ikke kan høre det som blir sagt. Lydanlegg utendørs krever helt andre ting enn lydanlegg innendørs. Pynt utendørs krever også litt mer hvis det skal bli synlig. Vind spiller også en rolle der. Mange tenker å bruke lys, men i fullt dagslys blir ikke lys så veldig synlig, og lys kan være vanskelige å få tent dersom man ikke har slike som er skjermet for vind.
Noen bruker bjørkeportaler eller andre oppsatser laget av greiner. Det bør lages samme dag eller senest kvelden i forveien for at de skal holde seg fine.
Det er mye som går an, og det hele kommer an på hvor oppstæsja dere ønsker det.
Lykke til med planlegging!
|
|
|
31-10-2006, 11:23
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jun 2003
Sted: Trøndelag
Meldinger: 883
|
Takk for svar Hattifnatt. Du ga meg litt å tenke på der og det er akkurat det jeg er ute etter. Det med lyden og vind har jeg ikke tenkt på i det hele tatt. Den eneste bekymringen min har vært regn.
Det er ikke noe ekstra rom i festlokale og vi må nesten få satt opp bord og pyntet til middagen kvelden før, så det blir rett og slett ikke plass.
Å leie et rom på kommunesalen er kanskje et alternativ.
|
|
|
31-10-2006, 20:36
|
|
Juniormedlem
Medlem siden: Jul 2006
Meldinger: 5
|
Hei.
Jeg giftet meg utendørs og det var helt fantastisk. Vi hadde hvite stoler på rekke og rad som vi pyntet med silkebånd og roser. Plasserte stolene slik at det ble en midtgang. Vi hadde også en bue dekorert med blomster som vi stod under når vi ble viet. En solist sang songbird av Eva Cassidy akkompagnert av en som spilte klassisk gitar. Vi hadde plan B hvis været skulle bli dårlig, og det var å bruke festlokalet...
Stolene ble satt frem dagen før. Buen og blomsterdekorasjonene ble gjort på morningen samme dag.
Håper du har fått noen tips. Lykke til
|
|
|
01-11-2006, 07:53
|
|
Gjest
|
Sitat:
Opprinnelig postet av dharma
Å leie et rom på kommunesalen er kanskje et alternativ.
|
Det skal være mulig ja. Det finnes sikkert også andre lokaler som er mulig å leie til en vigsel. Kommunale lokaler bruker ikke å være så dyre i leie.
|
|
|
01-11-2006, 08:58
|
|
Medlem
Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 81
|
Hmmm...
Jeg tror du bør undersøke ang lokaler veldig snart, sånn at du ikke har uklarheter i det rett oppunder...
HEF er veldig nøye på at de kun vier på livsynsnøytral grunn, dermed mister du muligheten til å leie det lokale bedehuset ol som gjerne er svært billige å leie. Også kan det nok være at lokalene som er backupplan kanskje må betales enten de benyttes eller ikke, da utleier nok ikke vil gi dere disposisjon og miste muligheten til å leie ut til andre uten å tjene noe på det...
Vi endte med å gifte oss innendørs, og til tross for at vi fik knallblå himmel og strålende sol på dagen vår er jeg innmari glad for at det ble inne med tanke på hvordan seremonien ble gjennomført. Vi hadde også vigsler fra HEF.
|
|
|
01-11-2006, 09:03
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2006
Meldinger: 2,220
|
Vi skal ikke ha selve vielsen ute da...men vi skal ha middagen og festen ute...i sånne hvite selskapstelt...det er jo litt vær-forbehold...men i Juli er det vel liten sjanse for storm...tror vi da...!

|
|
|
01-11-2006, 11:11
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 2,353
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Bæ*
Vi endte med å gifte oss innendørs, og til tross for at vi fik knallblå himmel og strålende sol på dagen vår er jeg innmari glad for at det ble inne med tanke på hvordan seremonien ble gjennomført. Vi hadde også vigsler fra HEF.
|
Kan jeg spørre hvordan seremonien ble gjennomført? Hvilke lokale var dere i? Og hvor mange gjester hadde dere?
Er denne seremoni-greia som jeg tror jeg kommer til å slite litt med, ja... Har også lyst til å ha det utendørs, men vi skal gifte oss i slutten av september, og da kan været være ganske så ustabilt.
|
|
01-11-2006, 13:41
|
|
Medlem
Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 81
|
Vi hadde seremonien i et museumsbygg.
Jeg proseserte sammen med pappa opp midtgangen, og ble "gitt vekk" til mannen ved veis ende. Der ble jeg sittende på samme side som min forlover. Vi hadde musikk ved inngang og utgang. I tillegg til vigslers tale hadde vi diktlesning. Det ble en flott seremoni, men jeg tror ikke den hadde blitt like intim utendørs da lyd og sånt fort forsvinner i luften.
Jeg tror det møtte opp rundt 50 gjester til selve seremonien. Vi hadde festen et annet sted, med kun nærmeste familie.
Sist endret av Bæ*; 01-11-2006 kl 13:46.
|
|
|
01-11-2006, 14:21
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 2,353
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Bæ*
Vi hadde seremonien i et museumsbygg.
Jeg proseserte sammen med pappa opp midtgangen, og ble "gitt vekk" til mannen ved veis ende. Der ble jeg sittende på samme side som min forlover. Vi hadde musikk ved inngang og utgang. I tillegg til vigslers tale hadde vi diktlesning. Det ble en flott seremoni, men jeg tror ikke den hadde blitt like intim utendørs da lyd og sånt fort forsvinner i luften.
Jeg tror det møtte opp rundt 50 gjester til selve seremonien. Vi hadde festen et annet sted, med kun nærmeste familie.
|
Hmm... høres egentlig ganske likt ut sånn som jeg har tenkt meg det, bortsett fra at jeg ikke kommer til å gå opp sammen med pappa. Lurer litt på om jeg har lyst til å gå opp sammen med jentene mine, og eventuelt forloverene mine. Mye å tenke på, ja, det er nesten så at man kan bli litt
Takk for at du delte erfaringene dine med oss. Tror nok mer og mer at vi går for innendørs, vi også
|
|
 |
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 16:39.
|