Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Desember

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 29-12-2008, 11:13   #1
Medlem

Modesty sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Trøndelag
Meldinger: 385
MP Rating: 0% (0)
Modesty har mye å være stolt av.Modesty har mye å være stolt av.Modesty har mye å være stolt av.Modesty har mye å være stolt av.Modesty har mye å være stolt av.Modesty har mye å være stolt av.Modesty har mye å være stolt av.Modesty har mye å være stolt av.Modesty har mye å være stolt av.Modesty har mye å være stolt av.Modesty har mye å være stolt av.
Babybabling uke 1

Starter babbeln med å si at jeg hater hikke!! Isak svelger sååå mye luft når han hikker, og jeg føler jeg prøver alt for å unngå at han gjør det. Og det er en ting å få han til å rape når han spiser. Når han svelger luft ellers (ofte) er det derimot så og si umulig å få opp den lufta! Og da...? Blir det luft i magen... og magevondt!

Det er så trist når han er våken men har vondt. Vi får liksom ikke blitt noe kjent..

Sambo begynte på jobb i dag etter sine 2 uker permisjon. De ukene har gått FORT! Kjenner det blir godt når bæresjalet kommer i posten, får jo ikke gjort husarbeid eller noe. Nybakte mødre skulle hatt 10 hender

I går var vi på middag hos mamma og pappa. Vi var 21 stk Jeg var så skeptisk, mye bråk, vanskelig å ha med nyfødt baby. Men neida, lille Isak var faktisk rolig i flere timer i strekk. Isak fikk også møtt oldemora si, og det var nok stas for oldemora, hehe. Også gikk vi rundt juletreet, Isak også

Idag har jeg planer om å prøve meg på trilletur *skeptisk* Lillegutten har fortsatt ikke hatt en gråtefri tur i vogna. Derfor er jeg litt redd for å gå ut, så fælt å trille når folk hører HYYYYLskriking fra kolikkbaby
Kan man bestille vognskilt med tittel: "Dont worry, it`s just kolikk" ?

Ha en fin mandag folkens!
Gammel 29-12-2008, 12:20   #2
Medlem

Snuppa83 sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Østfold
Meldinger: 154
Snuppa83 er fantastisk mot andre.Snuppa83 er fantastisk mot andre.Snuppa83 er fantastisk mot andre.Snuppa83 er fantastisk mot andre.Snuppa83 er fantastisk mot andre.Snuppa83 er fantastisk mot andre.Snuppa83 er fantastisk mot andre.Snuppa83 er fantastisk mot andre.Snuppa83 er fantastisk mot andre.Snuppa83 er fantastisk mot andre.Snuppa83 er fantastisk mot andre.
Sv: Babybabling uke 1

Usj, det er så ille når de små har magevondt. Marcus Andrê har slitt endel med det siden han kom til verden, men det virker som om det er på retur nå. Når vondten begynner, skjer det stort sett på kveldstid - veldig rart

Har du prøvd å holde Isak i fosterstilling når han har luftsmerter, Mody ? Barnepleier på barsel viste oss en grei måte å holde MA på når luftsmertene var som verst - du holder han godt inni armkroken din, at han på en måte "sitter" slik at du får bena hans godt oppunder magen hans. Omtrentligen slik som de "sitter"/ligger inni magen. Her i huset hjalp det veldig, og han får ut endel luft på den måten dersom det er det som plager han.

Nå skal vi avgårde og se om helsestasjonen her i Åsane er åpen, så vi får veid lillegull - deretter bærer det videre til min søster og bebisen. Storebror har overnattet der i natt, hos kusinen sin.
I ettermiddag er det kaffebesøk hos tanten og onkelen min, blir koselig.

Kos deg på trilletur om du våger deg ut,Mody - og en riktig fin mandag til alle sammen

2003 Knip Knip Knip Kniiiip
Snuppa83 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-12-2008, 17:09   #3
Medlem

Modesty sin avatar

Modesty har mye å være stolt av.Modesty har mye å være stolt av.Modesty har mye å være stolt av.Modesty har mye å være stolt av.Modesty har mye å være stolt av.Modesty har mye å være stolt av.Modesty har mye å være stolt av.Modesty har mye å være stolt av.Modesty har mye å være stolt av.Modesty har mye å være stolt av.Modesty har mye å være stolt av.

Snuppa: TUSEN takk for sittestilling-tips! Det skal prøves! Ja, for det er tydeligvis luft altså Dakar liten Godt å høre at det er på retur med Marcus Andrê!

Melis: Det rapetrikset skal også prøves ut Har forresten veldig lyst til å prøve kiropraktor jeg og.. Hørte av venninne at sånt er gratis for babyer.. Er det det? Hører flere har god effekt av det.. så verdt å prøve også.. Nå hjelper jo det andre jeg gjør litt, men enn om en tur til kiropraktoren kan hjelpe ennå mer? Verdt det!

Sivensavne: Nyt lite grining Hehe! Prøvd å amme bittelitt når han hikker, men da super han i seg ennå mer luft, og det er ikke alltid det fungerer Huff, håper øyeverkinga gir seg fort (Og ja, ikke så mange bekymringer, hehe. Ikke passe på å holde huset i orden, ingen eksamen å lese til... Hehe!)

Eplekjekk? Næh, bæsjet rampen etter at han var fullt påkledd? Det hørtes farlig kjent ut De er ganske "lure" sånn Er mer spise-bæsje-skrike her og, hehe.

_________

Jeg fikk på han klær og kom oss ut i vogna (uten bæsj denne gangen, hehe). Gikk 2 meter så begynte han å hylskrike Men så roet han seg HELDIGVIS og jeg gikk en litt lengre tur. Så kjekt! Storkosa meg (på de stedene det var strødd) og illsint nybakt mor (på alle de MANGE stedene det ikke var strødd. Ble sint på kassadama på kiwi fordi hun var så frekk mot meg Synes det var kjekt hvordan alle bilene var så flinke til å stoppe når vi skulle over veien Og ble så frustrert da jeg oppdaget at bremsene på vogna ikke virker

Jepp, det var min aller aller første trilletur med min lille baby! (Gikk forresten forbi sykehuset på vei hjem... det var like før tårene trillet da jeg tittet opp mot føde/barsel... Snufs..)
Gammel 29-12-2008, 15:03   #4
Seniormedlem

Melis_NM sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 1,667
Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.

Huff Modesty. Nå vet jeg alt om fortvilelsen med kolkken for i hele natt har Krstoffer sovet i 15 minutter for så å hyle i 10 og sove i 15 igjen. Han hikker også en del, men virker ikke som om om han får mer luft i magen av det. Men det er nok slitsomt for en allerede anspent mage... Husker jeg hadde problemer med å få Netta til å rape og da satt jeg henne på fanget sånn at magen ble liksom litt krummet og klappet henne på ryggen. Fungerte bedre enn å legge magen på skuldra mi egentlig. Vi skal tilbake til kiropraktor i morgen. Håper det hjelper... Vi skulle nok hatt en oppfølgingstime i julen for at den forrige timen skulle ha maks effekt, men det var jo ikke så lett å få til.
Husarbeid er forresten oppskrytt med spedbarn i huset. Ihvertfall det første barnet. Netta hadde ikke kolikk, men jeg var fryktelig opptatt med henne likevel
Kristoffer Desember-08

Melis_NM er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-12-2008, 16:35   #5
Juniormedlem

sivensaven sin avatar

Meldinger: 36
sivensaven er en ukjent størrelse akkurat nå.

Hikking er ikke gøy. Fikk et tips på sykehuset; amme bitte litt så går det over. Har prøvd det og det skal ikke mange slurker til før hikkingen stopper, svært effektivt Petter har lite vondt i magen (trur jeg da det er lite grining) så vi er heldige der

I dag har jeg kjøpt saltvann på apoteket, Petter verker litt fra begge øynene så de anbefalte å vaske med saltvann, får håpe det hjelper

Ellers så går det sin vante gang her hjemme; spise, bæsje, spise, bæsje, sove, bæsje, spise osv, skulle ha vært liten igjen noen ganger..heheingen bekymringer, bare mat og søvn

Ha en fin uke folkens
Gammel 29-12-2008, 16:45   #6
Medlem

eplekjekk sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Meldinger: 76
eplekjekk er som en lysfontene.eplekjekk er som en lysfontene.eplekjekk er som en lysfontene.eplekjekk er som en lysfontene.eplekjekk er som en lysfontene.eplekjekk er som en lysfontene.eplekjekk er som en lysfontene.eplekjekk er som en lysfontene.eplekjekk er som en lysfontene.eplekjekk er som en lysfontene.eplekjekk er som en lysfontene.

Hmm, sivensaven - her er det mer spise, bæsje, skrike det går i Skiftet bæsjebleie nr. 4 kl. to i dag. Da var vi akkurat klar til å gå ut, lille krapyl var påkledd etter alle kunsten regler og "bang" alt måtte av igjen Men kom oss da ut til slutt. Skjønner ikke at jeg skal få gjort noe her hjemme framover, for er opptatt med han hele tiden...
Gammel 29-12-2008, 18:53   #7
Juniormedlem

sivensaven sin avatar

Meldinger: 36
sivensaven er en ukjent størrelse akkurat nå.

Sitat:
Opprinnelig postet av eplekjekk Vis post
Hmm, sivensaven - her er det mer spise, bæsje, skrike det går i Skiftet bæsjebleie nr. 4 kl. to i dag. Da var vi akkurat klar til å gå ut, lille krapyl var påkledd etter alle kunsten regler og "bang" alt måtte av igjen Men kom oss da ut til slutt. Skjønner ikke at jeg skal få gjort noe her hjemme framover, for er opptatt med han hele tiden...
He, he Ikke vondt ment å le, men det høres veldig kjent ut Har skjedd noen ganger ja, at alle klær må av igjen og bleien må skiftes, mens svetten renner på mamma
Gammel 29-12-2008, 20:20   #8
Medlem

Modesty sin avatar

Svetten RENNER ja!!

Er det sånn at man svetter mer etter fødsel?
Gammel 29-12-2008, 21:50   #9
Medlem

Myria sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sted: Skedsmo
Meldinger: 194
Myria er fantastisk mot andre.Myria er fantastisk mot andre.Myria er fantastisk mot andre.Myria er fantastisk mot andre.Myria er fantastisk mot andre.Myria er fantastisk mot andre.Myria er fantastisk mot andre.Myria er fantastisk mot andre.Myria er fantastisk mot andre.Myria er fantastisk mot andre.Myria er fantastisk mot andre.

Huff da, Modesty, ikke bare lett i heimen deres skjønner jeg. Her virker faktisk bilkjøring og vogntrilling veldig søvndyssende, og han sover lenger enn han pleier mellom måltidene hvis vi er ute på bil- eller trilletur. Mye hikking her også, det kommer vel av at flaskebarn svelger en del luft. Heldigvis har han ikke vondt i magen og bryr seg ikke om hikkingen sin. Vi passer på å ta en eller to rapepauser i måltidene, i tillegg til en på slutten, og det har hjulpet på både gulping og hikking, men nå har jo ikke gutten vår kolikk da så det blir jo ikke helt det samme.

I dag var vi forresten en tur på helsestasjonen og han veier nå 5,2 kg. Synes han legger på seg i vanvittig fart.

Myria er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-12-2008, 22:04   #10
Supermedlem

Emma Johanne sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Telemark
Meldinger: 787
Emma Johanne har en strålende fremtid.Emma Johanne har en strålende fremtid.Emma Johanne har en strålende fremtid.Emma Johanne har en strålende fremtid.Emma Johanne har en strålende fremtid.Emma Johanne har en strålende fremtid.Emma Johanne har en strålende fremtid.Emma Johanne har en strålende fremtid.Emma Johanne har en strålende fremtid.Emma Johanne har en strålende fremtid.Emma Johanne har en strålende fremtid.

Svetter ja.. herleminhatt.. Svetter så sinnsykt jeg også. Har ALDRI svettet en dråpe før, men nå.. Er vel mye hormoner tenker jeg.

Modesty: Mia sover best i bråk hun. Jo mer bråk/folk, jo mer sover hun. Helt merkelig. Er det stille hjemme så er hun urolig.

Ser mange sliter med magevondter. Trur Mia også sliter litt med det. Eneste som funker her er å legge henne på magen på brystet (helst mammas) og gni henne på rumpa. Da sovner hun godt.

Veide snuppa mi dag og hun veide nesten 3800 gram. Lagt på seg 200 gram fra sist. Var visst bra, men skal sjekke vekta før og etter amming til fredag for å se hvor mye melk jeg har.

Mia er født på storesøsters bursdag 13.12.08
Emma Johanne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:21.