Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Desember

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-12-2008, 15:23   #1
Medlem

baronessen sin avatar

Medlem siden: Jun 2002
Sted: Rogaland
Meldinger: 174
MP Rating: 0% (0)
baronessen har en aura rundt seg.baronessen har en aura rundt seg.baronessen har en aura rundt seg.baronessen har en aura rundt seg.baronessen har en aura rundt seg.baronessen har en aura rundt seg.baronessen har en aura rundt seg.baronessen har en aura rundt seg.baronessen har en aura rundt seg.baronessen har en aura rundt seg.baronessen har en aura rundt seg.
Økedag

Jeg hadde glemt hele begrepet. Helt til idag.

Annenhver time fram til nå - og i mellom ammingene er hun lys våken - ikke griner eller hyler, bare knyr litt, som om hun bare venter på neste gang hun kan få den deilige puppen... Og JEG har bestemt at annenhver time får jammen holde - også på økedager...

Syns til og med jeg kan huske at den første med de andre også var da de var rundt 10-11 dager gammel...
Og jeg som har vekket henne hver 3.time nå, siden hun ble født, kommer jo helt ut av det - hun våkner selv og suger uten å måtte stimuleres...

Noen flere med økedag på gang???

SnartGravid 00/01 SnartMamma 01/02 NybaktMamma 02/03 SnartMamma 03/04 NybaktMamma 04/05 SnartMamma 08 NybaktMamma 08/09
baronessen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-12-2008, 20:04   #2
Medlem

Callie sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Meldinger: 195
Callie har mye å være stolt av.Callie har mye å være stolt av.Callie har mye å være stolt av.Callie har mye å være stolt av.Callie har mye å være stolt av.Callie har mye å være stolt av.Callie har mye å være stolt av.Callie har mye å være stolt av.Callie har mye å være stolt av.Callie har mye å være stolt av.Callie har mye å være stolt av.
Sv: Økedag

Sitat:
Opprinnelig postet av baronessen Vis post
Og jeg som har vekket henne hver 3.time nå, siden hun ble født, kommer jo helt ut av det - hun våkner selv og suger uten å måtte stimuleres...
Nå minnet du meg på noe jeg hadde glemt og
Husker de kom alltid like overraskende på meg

Venter fortsatt på desemberbabyen min, men lurer egentlig på en ting:
Hvorfor vekke babyen om den sover?
Babyen sier vel fra når den er sulten?
Jeg har alltid lurt litt på det der og det samme med bleieskift på bestemte klokkeslett.. Man merker vel om babyen blir urolig og trenger ny bleie og? Skjønner det om babyen er syk og ikke er istand til å si fra selv men ellers ..?

02 04 08/09 Termin 29. desember

Ikke glem å knipe, jenter!
Callie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-12-2008, 20:56   #3
Juniormedlem

Modesty sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Trøndelag
Meldinger: 45
Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.Modesty er et navn alle kjenner.

Jeg aner ikke jeg. Han er liksom sugen etter puppen heeele tiden til vanlig føler jeg.. Så om et økedøgn skal dukke opp, så spekulerer jeg veldig på hvordan det skal bli. Pupp hvert 5. minutt???
Gammel 22-12-2008, 21:27   #4
Supermedlem

Miriel sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Drammen
Meldinger: 726
Miriel har en strålende fremtid.Miriel har en strålende fremtid.Miriel har en strålende fremtid.Miriel har en strålende fremtid.Miriel har en strålende fremtid.Miriel har en strålende fremtid.Miriel har en strålende fremtid.Miriel har en strålende fremtid.Miriel har en strålende fremtid.Miriel har en strålende fremtid.Miriel har en strålende fremtid.

Tror ikke hun har hatt økedag hittil, men nå har hun uansett blitt sulten hver 2-3 time siden fødselen da - så hun spiser jo så og si hele tiden uansett.... Melkeproduksjonen min er jo fremdeles laaangt over det hun faktisk får i seg - så sånn sett er det vel ikke nødvendig med økedag enda?
Miriel er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-12-2008, 23:38   #5
Seniormedlem

Melis_NM sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 1,930
Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi har hatt en eller to tenker jeg. Jeg var nok ikke veldg obs på det siden jeg frem til nå har fullammet fra én pupp og jeg har latt ham få mat ofte for å være på sikre siden, men har merket at puppen har blitt fullere dagen etter... Hadde også helt glemt hvor låst man blir med baby til puppen hele tiden, og jeg har ammet mye oftere enn hver andre time altså!
Kristoffer Desember-08

Melis_NM er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-12-2008, 23:34   #6
Juniormedlem

Snuppa83 sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Østfold
Meldinger: 15
Snuppa83 er en ukjent størrelse akkurat nå.

Joda, økedag (er) her i huset innebærer pupp hver enda time, til tider to ganger i timen

Men de siste dagene har han villet ha mat hver annen time, spesielt på kvelden og nattan. Gleder meg til jeg får litt flere timer sammenhengende søvn

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:55.