Se RSS-feed

Lita84

Stressa..over livet!

Gi rating til denne meldingen
er det mulig.. har valgt en så snever utdannelse at selv ikke rådgiverne på skolen hans (som er et stort anerkjent universitet) vet hva han kan jobbe som!

Og nå er snart 4 av 5 år avsluttet, er alt helt bortkastet? Å gå 5 år med skole, få masse lån, og så kanskje må jobbe på et sykehjem f.eks.? Og stakkaren angrer sånn, bittert å tenke; "hvorfor valgte jeg det jeg gjorde?". Når han valgte for..ja, nå er det faktisk 7 år siden, så valgte han etter hjertet, det var det rådgiverne på skolen (da videregående) anbefalte. Nå, når samfunnet har innhentet masse kunnskap, anbefales det å sjekke jobbmuligheter også.. Hvorfor gjorde vi ikke det for 7 år siden??!
Jaja. Det er ingen sikring for at det ikke hadde endret seg, og statistikken ville kanskje tilsi i dette tilfelle at det ville bli fler jobber innen denne snevre gruppen. Men flere jobber er jo relativt, om det er snakk om 2 jobber ekstra i året liksom

Ikke misforstå, jeg stresser han ikke oppe pga. dette, eller gir han dårlig samvittighet! Bare jeg som må lufte tankene litt, jeg er så innmari stressa.. Vi er jo fortsatt unge, men å sitte som 25 åring med lån for 5 år, med en jobb som ufaglært i noe man hater, og i bunn og grunn aldri kommer til å få seg en jobb som faglært..Ja, det kan stresse en hver.

Jegf år jobb da. Uansett..Det blir vel ikke leilighetskjøp..eller bil, eller fler barn med det første, men vi får da penger. Sikkert mer enn som 100 % studenter begge to. Men synes det er fryktelig trist, for han vil så gjerne være den som tar seg av oss..Og vil starte "Livet" nå - bygge hus og bare jobbe. Ha gått 5 skole, og få seg en jobb. Og bli gammel sammen..

Jeg er så stressa..over livet, gitt

Del på Facebook

Kategorier
Ukategorisert

Kommentarer

1. Sukkerrose -
    Sukkerrose sin avatar
    Hei hvordan går det her Lita? En liten stund siden oppdatering...
    Ta en titt i bloggen min forresten - jeg har gitt deg en liten utfordring!

Klem, Linda

Trackbacks

Antall Trackbacks 0
Trackback-link: