Se RSS-feed

geysirland

16 august 2010

Gi rating til denne meldingen
Ny dag... i dag begynte barna på nye avdelinger i barnehagen. Det gikk veldig bra. Ikke noe skriking på noen av dem. I morgen skal store snuppa på ny barnehage 1 dag i uka. Er for å bli vant til siste plassen hun skal være i barnehagen. Der er de ute hele dagen.

I morgen begynner min første skoledag og jeg er veldig spent.

I går hadde vi en super dag. Huset var fullt av nabo unger før kl var 9... og en jente på 11 år spurte om å bli med hjem dit vi bodde før for å bade så jeg ringte å spurte moren hennes og det var greit. Men det som var litt surt var at lille broren hennes på 9 år ikke fikk bli med. Fordi stemor mente han var for uvøren. De prøvde å lure meg serru disse ungene derfor dro jeg til kommando sentret demmers for å høre hva som var riktig versjon. Rare folk egentlig de svarer ikke på tlf der i huset. Fikk jeg høre av naboen så eneste måten å få kontakt med dem var å kjøre dit. Kom dit vi bodde før så stilte jo pappa'n min opp med grillet pølser og diverse og så var jenta og jenta mi ute å plukket bringebær og spiste med vanilje saus. Her vi bor nå går det i blåbær, da det er fullt av det rundt huset her.

Syns oppriktig litt synd på ungene for jeg tror ikke de har hatt det lett. Hun jenta er visst blitt misbrukt også. De har en mor som ikke får ha samvær med dem og nå er både biologiske mor og stemor i samme hus. Det har sikkert ett godt forhold dem i mellom da. Og bra er jo det for ungene. Hun er visst bare på besøk hun ordentlige moren. Stemoren er fryktelig streng syns jeg. Det er så det smeller når hun snakker til ungene. Ja ja dem om det.

Men jeg får en følelse av at noe ikke stemmer med dem. Men hva det er. Nei det vet jeg ikke. Syns bare litt synd på ungene på en eller annen grunn.

Idag er min siste fridag. Den skal nytes. Prøve å sy i hop gråtass genseren til snuppa, høre på lydbok. Har lånt Kristin Lavransdatter. Har aldri lest den boka. Den er nok for tung for meg, men å høre på lydbok er greit syns jeg. Lavrans...er en på en av avdelingene på bhg som heter Lavrans. Syns det var rart navn først, men nå syns jeg faktisk det er ganske fint.

Skal også i vei å drikke kaffe med frivillighets sentralen. Er lenge siden vi har vært der.

I helga var vi på tivoli. Ble invitert av søstra mi. Jeg og ungene og søstra mi storkoste oss i radio biler. 3 åringen er tøff på karuseller... me like.... Blir moro å få noen å kjøre karuseller med når de blir større. For det blir jeg aldri lei.

Gleder meg sånn til å få vasket huset ordentlig. Det skal bli så deilig å slippe den byrden. Sånn at jeg får mer tid til skolearbeid og ungene.

Mista legen min i sommer. Hun kom aldri tilbake etter ferien. Sa bare opp. Og hun som jeg likte så godt. Nei det var trist syns jeg. Hvem jeg skal ha oppfølging til nå vet jeg ikke. Gruer meg bare til å måtte forholde meg til en ny person igjen. Men det er vel ganske typisk egentlig.

I helga skal jeg ha avlastning. Gud bedre det skal bli deilig. Å få sove hele 2 dager...

Lørdagen har jeg tenkt å bruke til å kjøre ved hit. Sånn at jeg er sånn nogenlunde forberedt på vinteren. Så er det bilen som må ha motorvarmer til vinteren ellers får jeg vel ikke start hvis det er -25C...

Ellers er det ikke så mye nytt.

Skriver senere.

Del på Facebook

Kategorier
Ukategorisert

Kommentarer

  1. geysirland -
    geysirland sin avatar
    Skal være 17 august... henger etter.

Trackbacks

Antall Trackbacks 0
Trackback-link: