Synes overgangen fra 2 til 3 var som forventet egentlig...i den grad en vet hva en går til
"alle" advarte hvor hektisk det skulle bli på forhånd...så jeg var forsåvidt innstilt på at det kom til å bli slitsomt. Dermed ble jeg faktisk positivt overrasket over hvor greit det gikk !
Det som var tøft var å få en urolig baby som gråt mye og sov lite de første 6mnd. Men det hadde jo vært tøft uansett om hun hadde vært nr.1 eller nr.3 !
Min mellomste er en usedvanlig grei og rolig gutt, hadde han vært som eldstemann hadde vi nok aldri fått nr.3 heller, det betyr mye. Guttene gikk i barnehage 4 dager i uka da vesla ble født så jeg hadde mulighet til å sove litt på dagen når hun en skjelden gang var rolig.
Søskensjalusi har vi hatt veldig lite av her i huset generelt
Jeg merker såklart at vi har en mer nå enn tidligere, og det er mer slitsomt til tider enn med to.
Tre små med omgangssyke på en gang er ikke mye morsomt. Det er mer klesvask, mer rot, mer krangel osv osv. men mye viktigere er å se hvor utrolig mye glede de har av hverande og hvor mye de beyr for oss hver og en av dem.
Lillesøster som stråler og krabber mot døra når gutta kommer inn, storebrors knusekos når han ser henne, lillestorebror og lillesøster som lager togbane sammen i laaange tider så mor kan kose seg med en bok, eldstemann som tar opp vesla i senga i om morgen for å lese for henne
.....nei, jeg har ikke angret et sekund !!!!
Har veldig lyst på en til jeg, men mannen har sakt stopp pga hus og økonomi og jeg ser jo at det vil bli en smule upraktisk med fire dessverre