Selv har jeg alltid hatt lyst på 4 barn(har nå 3), men mannen har ikke lyst på flere. Derfor lurer jeg på om dere kan komme med argumenter for og i mot 4 barn kontra 3...
Det eneste argumentet mannen min har for at vi ikke skal få ett barn til er at da må vi kjøpe bil med flere seter Skjønner jo at vi må det, men synes det er et dårlig argument jeg da..
Det med bil synes jeg ikke skal veie tyngst.
Vi har 7-seter og den kostet ikke mye.
Man MÅ ikke ha ny bil selv om den skal være stor.
Med skiboks har vi plass til all feriepakkingen til fem.
(og hadde glatt fått plass til både en og to til)
Det virker som det går en magisk grense mellom tre og fire barn. Tre er greit, mens fire plutselig er mange. Har vel ikke så mange gode argumenter å gi deg enn at "jo flere, jo bedre". Jeg har jobbet på sykehjem, og der var de lykkeligste gamle de som hadde mange barn! Lykke til.
jeg har alltid ønsket meg 5barn.
men nå som jeg har tre så er jeg ikke lenger like sikker.
for det første må vi ha større bil og større hus.så skal man ha tid til alle sammen.vet at jeg har tid til alle sammen og bil er heller ingen hindring.
men om noen år så kommer det nok en til hvertfall,for der det er husrom er det hjerterom.
Ja, det er et godt argument! Da vi hadde tre barn følte jeg det faktisk sånn - at de to eldste var så "sammensveiset" og tredjemann falt litt utenfor. Fire er helt perfekt