Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 28-06-2007, 22:20   #1
Supermedlem

Narnia sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Ringerike
Meldinger: 759
MP Rating: 0% (0)
Narnia har mye å være stolt av.Narnia har mye å være stolt av.Narnia har mye å være stolt av.Narnia har mye å være stolt av.Narnia har mye å være stolt av.Narnia har mye å være stolt av.Narnia har mye å være stolt av.Narnia har mye å være stolt av.Narnia har mye å være stolt av.Narnia har mye å være stolt av.Narnia har mye å være stolt av.
3 eller 4 barn....??

Selv har jeg alltid hatt lyst på 4 barn(har nå 3), men mannen har ikke lyst på flere. Derfor lurer jeg på om dere kan komme med argumenter for og i mot 4 barn kontra 3...

Det eneste argumentet mannen min har for at vi ikke skal få ett barn til er at da må vi kjøpe bil med flere seter Skjønner jo at vi må det, men synes det er et dårlig argument jeg da..
Gammel 28-06-2007, 23:44   #2
Seniormedlem

sjura83 sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: tromsø
Meldinger: 2,261
sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: 3 eller 4 barn....??

Har ingen råd, ville bare ønske deg lykke til med overtalingen hihi
Gammel 28-06-2007, 23:49   #3
Seniormedlem

E-78 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 2,729
E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.

Ingen tips her heller. Vi er mett for å si d sånn. Dessuten har vi ikke råd til større bil nå som vi har bygga på huset. 3 mann kom gjennom spiralen.

Min form for husarbeid er å feie over rommet med blikket.
E-78 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-06-2007, 08:10   #4
Medlem

monbea sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: Lillehammer
Meldinger: 349
monbea er fantastisk mot andre.monbea er fantastisk mot andre.monbea er fantastisk mot andre.monbea er fantastisk mot andre.monbea er fantastisk mot andre.monbea er fantastisk mot andre.monbea er fantastisk mot andre.monbea er fantastisk mot andre.monbea er fantastisk mot andre.monbea er fantastisk mot andre.monbea er fantastisk mot andre.

Har selv lyst på 4 barn...

En ny bil koster vel ikke all verden? VW Touran, den er jo kjempe fin! Med god plass til 4 barn, hund og bagasje

Har ingen gode tips, men ønsker deg lykke til med overtalelsen!
Gammel 29-06-2007, 08:16   #5
VIP-Medlem

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 6,316
MP Rating: 100% (5)
Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.

Det med bil synes jeg ikke skal veie tyngst.
Vi har 7-seter og den kostet ikke mye.
Man MÅ ikke ha ny bil selv om den skal være stor.
Med skiboks har vi plass til all feriepakkingen til fem.
(og hadde glatt fått plass til både en og to til)
Mamma Rosa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-06-2007, 12:15   #6
Juniormedlem

Liljehvit sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 46
Liljehvit er som en lysfontene.Liljehvit er som en lysfontene.Liljehvit er som en lysfontene.Liljehvit er som en lysfontene.Liljehvit er som en lysfontene.Liljehvit er som en lysfontene.Liljehvit er som en lysfontene.Liljehvit er som en lysfontene.Liljehvit er som en lysfontene.Liljehvit er som en lysfontene.Liljehvit er som en lysfontene.

Det virker som det går en magisk grense mellom tre og fire barn. Tre er greit, mens fire plutselig er mange. Har vel ikke så mange gode argumenter å gi deg enn at "jo flere, jo bedre". Jeg har jobbet på sykehjem, og der var de lykkeligste gamle de som hadde mange barn! Lykke til.
Liljehvit er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-06-2007, 21:42   #7
Supermedlem

Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 612
lise1976 har mye å være stolt av.lise1976 har mye å være stolt av.lise1976 har mye å være stolt av.lise1976 har mye å være stolt av.lise1976 har mye å være stolt av.lise1976 har mye å være stolt av.lise1976 har mye å være stolt av.lise1976 har mye å være stolt av.lise1976 har mye å være stolt av.lise1976 har mye å være stolt av.lise1976 har mye å være stolt av.

Skjønner akkurat hvordan du har det... Så jeg håper at noen kommer med noen knall gode argument her!!!
Gammel 30-06-2007, 10:04   #8
VIP-Medlem

meowouch88 sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Tønsberg
Meldinger: 6,500
Blogginnlegg: 3
meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.

Med 4 det partall, sånn at en slipper å kanskje komme "utenfor"... Er det et argument?
Det ordner seg!
Quote Strwberri:Jeg synes du er tøffeste jeg vet om, Meomin! Ærlig talt!
meowouch88 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-06-2007, 20:53   #9
Medlem

nikita sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: telemark
Meldinger: 351
nikita er fantastisk mot andre.nikita er fantastisk mot andre.nikita er fantastisk mot andre.nikita er fantastisk mot andre.nikita er fantastisk mot andre.nikita er fantastisk mot andre.nikita er fantastisk mot andre.nikita er fantastisk mot andre.nikita er fantastisk mot andre.nikita er fantastisk mot andre.nikita er fantastisk mot andre.

jeg har alltid ønsket meg 5barn.
men nå som jeg har tre så er jeg ikke lenger like sikker.
for det første må vi ha større bil og større hus.så skal man ha tid til alle sammen.vet at jeg har tid til alle sammen og bil er heller ingen hindring.
men om noen år så kommer det nok en til hvertfall,for der det er husrom er det hjerterom.
Gammel 30-06-2007, 21:02   #10
Veteranmedlem

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Akershus
Meldinger: 4,334
Embriksmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Embriksmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Embriksmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Embriksmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Embriksmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Embriksmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Embriksmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Embriksmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Embriksmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Embriksmamma har et ubeskrivelig bra rykte.Embriksmamma har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av meowouch88
Med 4 det partall, sånn at en slipper å kanskje komme "utenfor"... Er det et argument?
Ja, det er et godt argument! Da vi hadde tre barn følte jeg det faktisk sånn - at de to eldste var så "sammensveiset" og tredjemann falt litt utenfor. Fire er helt perfekt

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:03.