Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-02-2007, 11:10   #1
Medlem

kongle sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: østfold
Meldinger: 71
MP Rating: 0% (0)
kongle er som en uslipt juvél.kongle er som en uslipt juvél.kongle er som en uslipt juvél.kongle er som en uslipt juvél.kongle er som en uslipt juvél.kongle er som en uslipt juvél.kongle er som en uslipt juvél.kongle er som en uslipt juvél.kongle er som en uslipt juvél.kongle er som en uslipt juvél.kongle er som en uslipt juvél.
hm barn nr ??

hei hei
jeg har i dag to nydelig jenter.. ei på år og ei som blir ett i disse dager..
mannen min vil så gjerne ha en til men jeg får ikke bestemt meg..

for jeg vet ikke om jeg orker.. er jo ganske sliten innimellom med to og da blir det kanskje enda værre med tre barn..?

det er jo slitsomt med to syke barn og hva med tre?
det er ikke det at jeg ikke vil ha en til men er redd det blir en stor omveltning?

noen med erfaringer..
jeg er jo ikke akkurat noen super kvinne heller.. en helt vanlig mamma tror jeg
kongle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-02-2007, 11:25   #2
Seniormedlem

minerva sin avatar

Medlem siden: Jul 2002
Sted: Trondhjem
Meldinger: 2,021
minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: barn nr ??

Vi var enige om to, men noen år etter andremann ville jeg ha en til, og fikk overtalt mannen

Nå har vi 3 og jeg har ikke angret et sekund

Personlig synes jeg ikke det er så veldig stor forskjell på to og tre, men det kan være at det ville ha vært annerledes om de hadde vært nærmere i alder. Jeg har ei jente på 7 som er veldig flink til å hjelpe til og generelt er grei å ha med å gjøre. Mellombror på 4 er en liten surrekopp, men likevel gammel nok til at han ikke trenger hjelp til alt. Han rakk forresten å slutte med bleier lenge før lillebror kom, og dermed har jeg aldri hatt mer enn ett bleiebarn av gangen Lillebror blir 1 neste måned og nå leker han allerede med mellombror

Jeg er storfornøyd med barneflokken jeg, til tross for at jeg er gift med en sjømann og derfor er alene med dem halve året. Det er slitsomt når de (/vi) blir syke, men det skjer da heldigvis ikke så ofte.

Du glemte å skrive hvor gammel din eldste er forresten. Hvis du er redd det skal bli slitsomt så burde du kanskje vente til yngstemann blir mer selvhjulpen.

Lykke til med avgjørelsen
Gammel 03-02-2007, 12:18   #3
Supermedlem

Pope sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Akershus
Meldinger: 1,194
Pope har en strålende fremtid.Pope har en strålende fremtid.Pope har en strålende fremtid.Pope har en strålende fremtid.Pope har en strålende fremtid.Pope har en strålende fremtid.Pope har en strålende fremtid.Pope har en strålende fremtid.Pope har en strålende fremtid.Pope har en strålende fremtid.Pope har en strålende fremtid.

Vi funderte en stund på om vi skulle få barn nr 3, men innstilte oss bare på at det kom til å bli tøft, i hvertfall en 2 års periode. Vi har valgt å få barna ganske så tett. De er nå 4 år - 2 år - 4 mnd. og selv om vi akkurat nå ikke har barna i seng før i 21 tiden, så angrer vi ikke. Det blir mye BARN og liten egentid og partid for tide, men vi prøver allikvel å få dette til. Vi må bare innstille oss på å være fleksible. Akkurat nå er mannen på SATS og jeg alene med 3 barn hvorav de 2 eldste har feber og hoster (TV er en fin barnevakt ) og jeg sitter på PC'en.

Ja, det er mye å tenke på med 3 barn, men ordtaket : "3dje mann børster man bare støv av" - føler jeg meg ganske truffet av. Han må vente på sin tur, og da er det ikke alltid at jeg kan ta meg av han der og da fordi han sutrer eller gråter. Men jeg tror at dette kommer til å bedre seg når barna blir større. De eldste synes hvertfall at det er stas å ha fått en lillebror!

Både mannen min og jeg var 3 søsken og det fungerte veldig bra. Og det er kanskje derfor vi selv har valgt å få 3 barn selv.

Takk til Gamla og Smelt som vi rådførte oss med her på dette forumet . Vi rådførte oss også med andre 3 barns familier.

Lykke til med tankeprosessen!

Sist endret av Pope; 03-02-2007 kl 12:21.
Pope er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-02-2007, 12:28   #4
Ise
Æresmedlem

Ise sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Sted: På bygde!
Meldinger: 22,368
Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg gruet med egentlig til nr 3 kom.Han var ikke akkurat planlagt og jeg så for meg mye slit.Men det har gått overraskende bra.Jeg har gutter på 10 år,3 år og en nå snart på 1 år.

Har ikke angret et sekund
Gammel 03-02-2007, 19:57   #5
Medlem

Elin77 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Østfold
Meldinger: 354
Elin77 er fantastisk mot andre.Elin77 er fantastisk mot andre.Elin77 er fantastisk mot andre.Elin77 er fantastisk mot andre.Elin77 er fantastisk mot andre.Elin77 er fantastisk mot andre.Elin77 er fantastisk mot andre.Elin77 er fantastisk mot andre.Elin77 er fantastisk mot andre.Elin77 er fantastisk mot andre.Elin77 er fantastisk mot andre.

Nr 3 kaller vi bara overaskelse pakka vår . Den var ikke planlagt, å kom ganske fort etter nr 2. Skal si at jeg gruet meg veldig til han skulle komme. Nå er han her, å selv om det er slitsomt til tider, så veier det opp mot de tider som er gode.

Et lite råd på veien: det er ikke noe skam å spørre om hjelp.
Elin77 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-02-2007, 20:02   #6
Tik
Veteranmedlem

Tik sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 3,543
Tik har et ubeskrivelig bra rykte.Tik har et ubeskrivelig bra rykte.Tik har et ubeskrivelig bra rykte.Tik har et ubeskrivelig bra rykte.Tik har et ubeskrivelig bra rykte.Tik har et ubeskrivelig bra rykte.Tik har et ubeskrivelig bra rykte.Tik har et ubeskrivelig bra rykte.Tik har et ubeskrivelig bra rykte.Tik har et ubeskrivelig bra rykte.Tik har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi fikk ei lita bonusjente i 2005.
Hadde bestemt oss for at 2 barn var nok,men så skjedde det allikevel.
Visst kan det være slitsomt,men 3 barn er faktisk helt topp
Våre er nå 8 1/2 år,4 år og snart 2 år.
Vår familie ble komplett med lille overraskelsen vår.

Guttaboys 98 02 & feb.05
Tik er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-02-2007, 20:11   #7
Veteranmedlem

Hildepilde sin avatar

Medlem siden: Dec 2003
Meldinger: 3,970
Hildepilde er fantastisk mot andre.Hildepilde er fantastisk mot andre.Hildepilde er fantastisk mot andre.Hildepilde er fantastisk mot andre.Hildepilde er fantastisk mot andre.Hildepilde er fantastisk mot andre.Hildepilde er fantastisk mot andre.Hildepilde er fantastisk mot andre.Hildepilde er fantastisk mot andre.Hildepilde er fantastisk mot andre.Hildepilde er fantastisk mot andre.

Hvorfor haster det med å få barn akkurat nå da?Du er bare 24 år,og du har vel masser av tid enda?
Er egentlig du som sitter på det endelige svaret her.Samme hvor lykkelige alle mødre var for nr 3,og samme hvor lyst mannen din har på en til-så er ikke de DEG.
Kos deg med de to du har,så kan du tenke på om det passer med flere barn senere.Lykke til.
Hildepilde er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-02-2007, 20:20   #8
Seniormedlem

minerva sin avatar

Medlem siden: Jul 2002
Sted: Trondhjem
Meldinger: 2,021
minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Hildepilde
Samme hvor lykkelige alle mødre var for nr 3,og samme hvor lyst mannen din har på en til-så er ikke de DEG.

Hun ba jo bare om å få høre andres erfaringer, og det fikk hun jo Regner med at det ikke kommer så mange innlegg fra folk som angrer seg bittert på nummer tre da

PS: Glemte å nevne at jeg heller absolutt ikke er noen super-mamma
Gammel 07-02-2007, 10:05   #9
Medlem

kongle sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: østfold
Meldinger: 71
kongle er som en uslipt juvél.kongle er som en uslipt juvél.kongle er som en uslipt juvél.kongle er som en uslipt juvél.kongle er som en uslipt juvél.kongle er som en uslipt juvél.kongle er som en uslipt juvél.kongle er som en uslipt juvél.kongle er som en uslipt juvél.kongle er som en uslipt juvél.kongle er som en uslipt juvél.

tusen takk for svar alle sammen..
grunnen til at jeg vil ta ett standpunkt er at jeg ikke vil ha noen attpåklatt.. men vil at de skal ha glede av hverandre..
vi har vel egentlig bestemt oss for å prøve på nr 3.. så etter sommeren slutter jeg med pilla så får vi se om det er meningen at det skal skje..

jeg har nemlig hare en eggleder så jeg har bare 50% sjans i forhold til andre.. mistet den andre da jeg hadde ett svangerskap utenfor livmor..
kongle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-03-2007, 23:45   #10
Medlem

Lano-Ungen sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Meldinger: 265
Lano-Ungen er fantastisk mot andre.Lano-Ungen er fantastisk mot andre.Lano-Ungen er fantastisk mot andre.Lano-Ungen er fantastisk mot andre.Lano-Ungen er fantastisk mot andre.Lano-Ungen er fantastisk mot andre.Lano-Ungen er fantastisk mot andre.Lano-Ungen er fantastisk mot andre.Lano-Ungen er fantastisk mot andre.Lano-Ungen er fantastisk mot andre.Lano-Ungen er fantastisk mot andre.

Lykke til!

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:37.