Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-01-2007, 17:44   #1
Supermedlem

Hestehoven sin avatar

Medlem siden: Mar 2002
Meldinger: 1,060
MP Rating: 0% (0)
Hestehoven er fantastisk mot andre.Hestehoven er fantastisk mot andre.Hestehoven er fantastisk mot andre.Hestehoven er fantastisk mot andre.Hestehoven er fantastisk mot andre.Hestehoven er fantastisk mot andre.Hestehoven er fantastisk mot andre.Hestehoven er fantastisk mot andre.Hestehoven er fantastisk mot andre.Hestehoven er fantastisk mot andre.Hestehoven er fantastisk mot andre.
Er 4,5 år i mellom for mye?

Vi snakker litt om kanskje å få nr tre om et par år. Det er to år i mellom de to vi har nå, og vi synes det har vært ganske hektisk. Jeg ønsker også å jobbe noen år sammenhengende nå før en evt ny permisjon.

Vi har snakket om at det kanskje kunne passe når Lillebror er ca 4,5 år. Men så blir jeg litt usikker på om det kanskje er litt for stor aldersforskjell. Jeg ser jo at de to vi har nå får mer og mer utbytte og glede av hverandre for hver dag som går. Hva sier dere som har litt aldersforskjell mellom barna, leker de mye sammen, eller er aldersforskjellen for stor?

Lillesøster (06/08)
Hestehoven er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-01-2007, 17:49   #2
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,573
MP Rating: 100% (23)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Er 4,5 år i mellom for mye?

Ja, jeg synes 4,5 år er for mye mellom søsken. Jeg har selv snaue 24 mnd mellom mine, og skulle vi hatt nummer 3, ville jeg ikke hatt mer enn 3 år mellom.

Men jeg sitter jo ikke på fasiten på hva som er ideelt for andre.

Det er det kun du og din familie som må vurdere, hva som er best for dere.
Gammel 02-01-2007, 17:50   #3
Seniormedlem

glovarm sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Sande i Vestfold
Meldinger: 2,495
glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.

Hmm.. Jeg personlig synes ikke det det er 20 år mellom meg og min søster... Når det kommer til utbytte av hverandre, vil jeg tro at utbyttet bare er av en annen art

og

glovarm er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-01-2007, 17:57   #4
Veteranmedlem

Nete sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Meldinger: 4,238
Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.

Her blir det akkurat 5 år mellom.
Det er jo ikke alltid like lett å bestemme hvor stor aldersforskjell man vil ha da. Naturen må jo også være enig..Vi hadde jo ikke planlagt å bruke to år på å lage lillebror. Men når det først ble sånn, så er det jo helt perfekt.

Jeg tror ikke det er noe fasitsvar på hva som er den beste aldersforskjellen. Jeg tror man får de barna man skal ha, når man skal ha dem. Og så blir det bare perfekt, sånn helt av seg selv

Det er vel ingen som ville gjort det anderledes når ting først blir som de blir.
Nete er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-01-2007, 18:04   #5
Supermedlem

Hestehoven sin avatar

Medlem siden: Mar 2002
Meldinger: 1,060
Hestehoven er fantastisk mot andre.Hestehoven er fantastisk mot andre.Hestehoven er fantastisk mot andre.Hestehoven er fantastisk mot andre.Hestehoven er fantastisk mot andre.Hestehoven er fantastisk mot andre.Hestehoven er fantastisk mot andre.Hestehoven er fantastisk mot andre.Hestehoven er fantastisk mot andre.Hestehoven er fantastisk mot andre.Hestehoven er fantastisk mot andre.

Ja, det er klart at man ikke kan planlegge til minste detalj. Etter at Lillebror brukte nesten to år på å finne ut at det fakstik går an å sove mer enn to timer om gangen, var det helt uaktuelt for mannen å i det hele tatt å tenke på en til med to år i mellom.

Håper på flere tilbakemeldinger fra andre med litt aldersforskjell.

Lillesøster (06/08)
Hestehoven er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-01-2007, 18:06   #6
Veteranmedlem

AvaAdore sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Det store utland
Meldinger: 3,623
MP Rating: 100% (3)
AvaAdore har en strålende fremtid.AvaAdore har en strålende fremtid.AvaAdore har en strålende fremtid.AvaAdore har en strålende fremtid.AvaAdore har en strålende fremtid.AvaAdore har en strålende fremtid.AvaAdore har en strålende fremtid.AvaAdore har en strålende fremtid.AvaAdore har en strålende fremtid.AvaAdore har en strålende fremtid.AvaAdore har en strålende fremtid.

vi har 6 aar (neeeeesten) mellom vaare. jeg synes det er mye, men har ogsaa sine positive sider saaklart...
Gammel 02-01-2007, 18:14   #7
Medlem

LilleBulle sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Aurskog/Høland
Meldinger: 206
LilleBulle er fantastisk mot andre.LilleBulle er fantastisk mot andre.LilleBulle er fantastisk mot andre.LilleBulle er fantastisk mot andre.LilleBulle er fantastisk mot andre.LilleBulle er fantastisk mot andre.LilleBulle er fantastisk mot andre.LilleBulle er fantastisk mot andre.LilleBulle er fantastisk mot andre.LilleBulle er fantastisk mot andre.LilleBulle er fantastisk mot andre.

næh - ikke stress du. skulle jeg liksom få en ny baby om to - tre år, selv om jeg kanskje ikke hadde følt meg klar for det eller at situasjonen tilsier at det passer(f.eks økonomien)? my ass... det der tar jeg heeelt med ro ja...
(eks)mellom meg og største store søster er det 8 år, og selvfølgelig ville ikke hun leke med barbier sammen med meg da jeg var 6 - 7 år, men det har jeg jammen fått igjen for nå som jeg har fått baby og trenger råd og støtte hos ei snill og eldre store søster som har vært igjennom det før.

Sist endret av LilleBulle; 02-01-2007 kl 18:18.
LilleBulle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-01-2007, 18:17   #8
Veteranmedlem

Fluke sin avatar

Medlem siden: May 2002
Meldinger: 4,673
Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.

Jøss. Jeg planlegger 7 år mellom mine (om ting går som jeg ønsker altså). For oss vil det passe perfekt.
Man må gjøre som det passer best for seg.
Gammel 02-01-2007, 18:24   #9
Veteranmedlem

Bolette sin avatar

Medlem siden: Jul 2002
Sted: Utenfor Bergen
Meldinger: 3,440
Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.Bolette har et ubeskrivelig bra rykte.

Det vil alltid være fordeler og ulemper med aldersforskjeller når det gjelder søsken. Hvis du synes det passer med 4-5 år så gjør det det

Støttemedlem av AF's jaktlag
Bolette er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-01-2007, 18:29   #10
Medlem

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Meldinger: 166
HSJ73 er fantastisk mot andre.HSJ73 er fantastisk mot andre.HSJ73 er fantastisk mot andre.HSJ73 er fantastisk mot andre.HSJ73 er fantastisk mot andre.HSJ73 er fantastisk mot andre.HSJ73 er fantastisk mot andre.HSJ73 er fantastisk mot andre.HSJ73 er fantastisk mot andre.HSJ73 er fantastisk mot andre.HSJ73 er fantastisk mot andre.

Det er 6 år mellom våre to, og selv om vi ikke planla at det skulle bli så stor aldersforskjell, er det ideelt for oss. Storesøster ble skolejente et par måneder etter at lillesøster ble født, og det er et privilegium å ha muligheten til å følge henne tettere opp enn jeg ellers kunne gjort om jeg var i jobb. Permisjon første skoleåret er å anbefale!

Jeg må si at jeg skjønner ikke hvordan folk orker 1-2 år mellom barna sine, men folk er forskjellige.

Ingen fasitsvar, altså, men større aldersforskjell enn det som er mest vanlig er i alle fall å anbefale på det varmeste!

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:52.