Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 18-11-2008, 22:33   #1
Juniormedlem

Medlem siden: Nov 2008
Meldinger: 17
MP Rating: 0% (0)
Prima er som en lysfontene.Prima er som en lysfontene.Prima er som en lysfontene.Prima er som en lysfontene.Prima er som en lysfontene.Prima er som en lysfontene.Prima er som en lysfontene.Prima er som en lysfontene.Prima er som en lysfontene.Prima er som en lysfontene.Prima er som en lysfontene.
Er det bare hos oss?

Leser her inne så kan det virke som "de perfekte" familier. Jeg føler at dagene sammen med familien er bare sååå utrolig korte.

Jeg slutter på jobb kl 16. Alltids blir det noen minutt over, så 16.20-16.30 er jeg i barnehagen og henter de to ynste. Så er det på SFO og hente eldstemann. Klokken er somregel minst 17.00 før vi kommer hjem. Da er det å begynne på middagen - med nokså aktige unger, med altfor lavt blodsukker, som styrer og har sitt eget tempo. Sliten mamma som lager middag. Middagen er klar ca 17.30-18.00 alt etter hva vi har. Det er langt inni barnetv før vi har spist ferdig, og de ser litt på det mens vi rydder av etter maten.

Og da er det jo ikke lenge igjen av kvelden - eller? Og da har jeg ikke nevnt de dagene det er fotballtrening...puh! Ikke noe igjen av kvelden!

Hva gjør man med kvelds liksom? For mett til å spise kvelds, og for sulten til å legge seg? En typisk kombinasjon.

Igrunn ble dette et spørsmål og et hjertesukk. Er det sånn hos dere? Hvor blir det av tiden vi skulle ha sammen? Og lørdagene og søndagene - de går så utrolig fort. Jeg føler ikke jeg henger med lenger, føler at dagene, tiden går fra meg, barna vokser til. Henger jeg med?

Siden vi ønsker å ha eget hus, kreves økonomien at begge er i arbeid også, og min arbeidsgiver ville nok ikke akseptere deltid. Og hva gjør man med kveldsmaten?
Prima er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-11-2008, 22:41   #2
Supermedlem

Amaya sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Houston/s-Troendelag
Meldinger: 1,074
Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Er det bare hos oss?

Vi har ikke kveldsmat, og ja dagene er like hektiske. Velger ofte lettvinte middager, for det er ikke alltid energien er der naar jeg kommer hjem . I helgene proever jeg ofte aa roe ned, og bare slappe av sammen med gutten min.

Alenemamma til Troy Des. 06

We worry about what a child will become tomorrow, yet we forget that he is someone today. ~Stacia Tauscher
Amaya er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-11-2008, 23:16   #3
Supermedlem

Maddedusken sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Vestlandet
Meldinger: 1,092
Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.

Vi er hjemme seinest kl 16 allesammen da er middagen klar siden jeg slutter tidligere, men føles hektisk nok og jeg skjønner ikke hvordan jeg skulle klart å ha fulltidsjobb og tre unger og enda mer aktiv blir det etter hvert de vokser til. All ære til dere som overlever sånne uker og skjønner godt at du er sliten .
Gammel 18-11-2008, 23:19   #4
Seniormedlem

benja2 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 1,615
MP Rating: 100% (2)
benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.

Nesten så jeg gruer meg til permtiden er over Ja dagene er hektisk, og enda går jeg hjemme. Heldigvis har de i barnehagen til han på 2 varme måltider opptil flere ganger i uka, så vi trenger ikke lage innvikla middager hver dag

Men når han kommer fra b hagen føler jeg at tiden springer. Liksom for sent til å dra på besøk, handling osv.....Det er vel slik det skal være å ha småbarn
Når de har lagt seg om kvelden er de i hodet mitt mange ting jeg burde gjort, men som blir overligger til dagen etter
Gammel 18-11-2008, 23:23   #5
Supermedlem

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 805
Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.Kreps-77 har et ubeskrivelig bra rykte.

Hva med å si til deg selv at dette er livet deres nå. Ja, det er hektiske dager, men vi gjør det beste ut av det. Vi har det akkurat som du beskriver, men vi sier ofte at dette er for en periode i vårt liv - og tida går så altfor fort. For oss er det ingen krise om det blir pølse med brød til middag en dag og spaghetti med kjøttdeig neste dag, vi rekker ikke alltid å støvsuge hver kveld osv, men vi gjør masse med ungene den korte ettermiddagsstunda vi har.

Kveldsmat tar vi oss god tid til, for ofte er det den tida da roen har lagt seg i huset (etter et hiva styr for å få raska sammen middag, hengt opp våte bhg-klær, hjulpet P med leksene osv osv.) Er ikke ungene spesielt sultne så kan de få en yoghurt, litt frukt e.l, så har vi ei rolig stund sammen.

Lørdag og søndag er det om å gjøre å finne på minst mulig, det er mye glede i en tur i nærmiljøet, en kosestund på lekeplassen, perling, maling, tegning e.l.

Husk det viktige er at ungene har det godt sammen med oss, og for dem er dagene lange. Jeg er sikker på at de ikke har samme følelese av stress som det du har.

Nyt dagene i langdrag!
Gammel 19-11-2008, 07:37   #6
lex
Veteranmedlem

lex sin avatar

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 3,973
lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg skjønner godt hva du mener!

Her er vi så heldige (?) at mannen jobber turnus. Når han har tidligvakt kommer han hjem tidlig også, og lager middag da, når han har seinvakt lager han middagen klar før han drar på jobb og setter den i kjøleskapet/varmeskapet (avhengig av hvor lang tid det tar før vi andre er hjemme).

Når jeg vet at jeg må lage middag etter jobb og er alene med dem, lager jeg enten middagen klar kvelden før, lager noe veldig lettvint eller vi spiser en skive når vi kommer hjem og tar middagen til kvelds i stedet.

Når det er kort tid mellom middag og kvelds, blir kveldsmaten ofte en yoghurt, et knekkebrød eller frukt.

Du skriver at din arbeidsgiver ikke ville akseptere deltid, hva med mannen din?
Gammel 19-11-2008, 08:19   #7
Supermedlem

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 1,212
lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.lollol77 har et ubeskrivelig bra rykte.

Samme her...

Mannen kommer sjelden hjem før barna legger seg og det vil jeg helst endre på, men mannen kommer seg ikke opp om morgenen før etter vi har stått opp og har så mye å gjøre på jobben at han ikke kommer seg hjem + lang reisevei og at han trener etter jobb 2 dager i uka.
Gammel 19-11-2008, 08:46   #8
Seniormedlem

c3po sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 2,737
c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.

Ettermiddagen vår er veldig lik din, men jeg stresser ikke med det. Hvis lillesøster har litt mat til overs fra evt. matpakke, så får hun den i bilen eller vognen. Jeg henter som oftest til fots, så da får vi pratet på hjemturen. Ellers får begge frukt eller noe så snart de kommer hjem. Middag kl. 1730-18 også hos oss. Da er det ikke naturlig å gi dem kvelds, da de ville ikke være sultne før etter leggetid. Barna er i seng ca. kl. 1930, etter en fin lesestund.

Jeg tror at barna mine har en fin ettermiddag/kveld uansett, og vi prøver å ikke stresse for mye om morgenen.
Gammel 19-11-2008, 08:49   #9
Veteranmedlem

Itherska sin avatar

Medlem siden: May 2002
Sted: Tønsberg
Meldinger: 3,670
Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.

Slik er det her også. Jeg bor alene med jenta mi. Jeg slutter 16.45 hver dag. Er hjemme like før 17. Lage middag,gjøre lekser med jenta så er det litt tv og dusj før det er natta. I tillegg er jeg støttekontakt 4 timer i uka fordelt over to dager. Har heldigvis en snill mamma som henter henne på SFO to dager i uken,men må jo alikevel lage middag og hjelpe med lekser før det er natta.
Jeg har den friheten at jeg begynner ganske sent to dager i uken,så jeg får handlet og gjort husarbeid før jobb

Prøver å stresse ned om dagen for jeg merker at det blir veldig hektisk. Morgenene våre er rolige og fine. Jeg lager matpakke kvelden før som regel og legger fram rene klær. Sparer mye tid og diskusjon på det

Sist endret av Itherska; 19-11-2008 kl 08:51.
Itherska er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-11-2008, 09:12   #10
Supermedlem

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Østlandet
Meldinger: 624
Millenia har en strålende fremtid.Millenia har en strålende fremtid.Millenia har en strålende fremtid.Millenia har en strålende fremtid.Millenia har en strålende fremtid.Millenia har en strålende fremtid.Millenia har en strålende fremtid.Millenia har en strålende fremtid.Millenia har en strålende fremtid.Millenia har en strålende fremtid.Millenia har en strålende fremtid.

Neida, er nok ikke bare hos dere, men jeg skjønner godt du blir sliten..
Nå har jeg permisjon, men vi hadde det akkurat slik før vi fikk nr 3, så når 3'ern skal i barnehage og storesøster på skole i tillegg, så blir det enda mer tidsklemme her.
Vi jobber turnus begge to, og møtes som regel bare i døra, så vi er overlykkelige over at vi har besteforeldre i nærheten som gladelig stiller når de har mulighet til å hente unger og ha dem, til vi er ferdig med overlappinga..

Har dere ikke mulighet for det da? At f.eks mormor/farmor henter ungene en dag i uka, og lager middag til hele hurven, så dere spiser der, og reiser hjem etter barne-tv f.eks?

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:31.