Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-08-2007, 09:34   #1
Medlem

Linuslove sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 60
MP Rating: 0% (0)
Linuslove er et navn alle kjenner.Linuslove er et navn alle kjenner.Linuslove er et navn alle kjenner.Linuslove er et navn alle kjenner.Linuslove er et navn alle kjenner.Linuslove er et navn alle kjenner.Linuslove er et navn alle kjenner.Linuslove er et navn alle kjenner.Linuslove er et navn alle kjenner.Linuslove er et navn alle kjenner.Linuslove er et navn alle kjenner.
sur Er så irritert på mannen min for tiden

Han gjør ikke så mye egentlig, blir så irritert over mange små ting. Synes ofte at han ikke tenker, alt i forhold til gutten vår (5 mnd) må jeg fortelle ham: Gjør det, kan du gjøre det...

Når han kommer fra jobben, setter han seg ned for å lese avis, surfer litt på nettet istedenfor å leke med ungen sin. Føler ofte at han ikke kan leke med ungen sin enda, men det er jo så gøy selv om han er forholdsvis liten enda.
Jeg har vært sammen med gutten hele dagen og for det første kunne jeg godt tenkt meg litt avlasting med han da og for det andre har sikkert gutten også kjempelyst å være litt sammen med pappaen sin.

I høst skal jeg være borte en helg og istedenfor å kose seg litt med gutten sin, skal han levere han os besteforeldre. Kun en natt, men allikevel.

Uff, ikke noe bra stemmning for tiden, føler at jeg eksploderer snart.

Er jeg bare vanskelig?? Han er egentlig en kjempebra mann og far. Eller er det fortsatt hormonene??
Gammel 24-08-2007, 10:02   #2
Supermedlem

Sambamama sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Drammen
Meldinger: 638
Sambamama har en strålende fremtid.Sambamama har en strålende fremtid.Sambamama har en strålende fremtid.Sambamama har en strålende fremtid.Sambamama har en strålende fremtid.Sambamama har en strålende fremtid.Sambamama har en strålende fremtid.Sambamama har en strålende fremtid.Sambamama har en strålende fremtid.Sambamama har en strålende fremtid.Sambamama har en strålende fremtid.
Sv: Er så irritert på mannen min for tiden

Hei på deg.
Ikke noen hyggelig situasjon det der. Men jeg tror vi alle har opplevd å ha det slik i blandt. Tror ikke alltid fedrene skjønner hvor hyggelig det er for mor å se at far og sønn kan kose seg sammen "alene", at han kaster alt han har i hendene for å være sammen med den lille når han kommer hjem. Og at far også kan avlaste litt siden mor har vært hjemme med barnet hele dagen, og er sliten.
Jeg fikk ofte høre at vi "bare koset oss hjemme", og at han glatt hadde valgt å være hjemme om han bare hadde kunnet ( noe som var praktisk umulig for oss, dessverre ). Tror alle fedre har godt av litt pappaperm alene med den lille, gjerne etter bare noen få mnd, slik at de kan se hvor mye jobb det egentlig er, og for å bli kjent med barnet og rutinene.
Selvfølgelig er det koselig også, men man blir sliten av å være så bundet til noe som vi blir i denne hjemme-perioden.
Dette går seg nok til skal du se. Ta deg en tur ut på shopping eller trening på ettermiddagen og la far være alene med gutten -bare et par timer hjelper masse, og de to blir bedre kjent på egne premisser

Lykke til!

Sambamamas hus
Sambamama er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-08-2007, 10:24   #3
Supermedlem

Fru.Lillepål sin avatar

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 539
Fru.Lillepål har mye å være stolt av.Fru.Lillepål har mye å være stolt av.Fru.Lillepål har mye å være stolt av.Fru.Lillepål har mye å være stolt av.Fru.Lillepål har mye å være stolt av.Fru.Lillepål har mye å være stolt av.Fru.Lillepål har mye å være stolt av.Fru.Lillepål har mye å være stolt av.Fru.Lillepål har mye å være stolt av.Fru.Lillepål har mye å være stolt av.Fru.Lillepål har mye å være stolt av.

Jeg kjenner det så veldig godt igjen Med storesøster måtte jeg fortelle han alt han burde gjøre, og stundom prakke jenta på pappan. Det er kjempe frustrerende. Etterhvert som hun ble litt eldre, og i større grad kunne uttrykke seg ble det mye bedre av seg selv. Når hun var så liten var pappan ganske usikker, og han visste rett og slett ikke hva han kunne finne på med henne. Tror det er ganske vanlig. Har hørt mange fedre som føler at de ikke får helt dreisen på barna før de nærmer seg året. Nå er han helt super med henne, og de har det kjempe fint sammen.
Tror det vil gå seg til, men ja...jeg skjønner at du blur skuffa og irritert.

Fru.Lillepål er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-08-2007, 12:33   #4
shg
Medlem

Medlem siden: May 2007
Sted: Hole i Buskerud
Meldinger: 481
shg har en strålende fremtid.shg har en strålende fremtid.shg har en strålende fremtid.shg har en strålende fremtid.shg har en strålende fremtid.shg har en strålende fremtid.shg har en strålende fremtid.shg har en strålende fremtid.shg har en strålende fremtid.shg har en strålende fremtid.shg har en strålende fremtid.

Vet hvordan du har det.
Vår Lillemannher nå 7,5 mnd, og endelig ser jeg bedring. Pappen har hatt vanskelig for å prate med sønnen sin, og vanskelig for å kose seg sammen med han. Vi pratet om dette for en stund siden. Han sier han syns det var vanskelig å forholde seg til en liten unge som ikke ga så mye respons tilbake. Han hadde forventet at det skulle være kjempestort å bli far fra dag en, men så ble det ikke som han hadde trodd. Han har slitt følelsesmessig, for han vil så gjerne få det til.
Jeg har vært frustrert, sint og lei. Nå har Lillemann begynt å le høyt når pappa tøyser med han, de koser seg i badekaret sammen og Lillemann vise rtydelig at han kjenner igjen pappa når han kommer hjem fra jobb. Detter merker også mannen min, og jeg ser at han koser sg mer og mer sammen med ungen sin.
Mye av det han har sagt har jeg vært uenig i. Men det er fordi det er jeg som har vært sammen med LIllemann 24/7. Pappaen er litt unskyldt. Syns litt synd i han til tider.
Ble litt rotete dette, men jeg håper det kan trøste litt. Tror det er mange fedre som sliter med å få kontakt med barna i starten, og mange mødre som er fortvilte over fedrene. Det vil gå seg til. For hver uke som går blir pappa mer vant til å være pappa. I mellomtiden får vi holde ut. Prøv å passe på så pappa får leke med ungen når humøret til begge er på topp. Gi dem muligheten til å ha gode stunder sammen. Igjen.. det vil nok bare bli bedre og bedre.
Gammel 24-08-2007, 13:35   #5
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Tror på ingen måte at din situasjon er unik Det er nok ganske vanlig det første halvåret. Mannen blir satt litt på sidelinjen. Vi som er mødre får amme og vi er hjemme med barna hele dagen + nattmat er det også vi som gir.

Mannen min har alltid vært utrolig flink med jentene, men jeg merket at han kviknet skikkelig til når jentene begynte med fast føde + når reaksjonene på ham kom (som smil, latter osv osv).

Oss mødre må også være litt flinke til å overlate de små nurkene hos pappa i ny og ne slik at de får litt alene tid. Ta en tur ut i en butikk på egenhånd - trenger ikke være en hel dag, men kanskje en time eller to

Lykke til da.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:28.