Hei jenter.
Er ikke sikker på om dette er rette plassen å legge ut dette da men.........
Det gjelder økonomi.
Familiens økonomi.
Vi har 15000,- pr mnd i faste utgifter.
( Vi må sette 15tusen inn på Budsjettkontoen den 1ste hver måned, dermed har vi penger til ALLE faste regninger HVER mnd, inkl lån, strøm, årsavgift, mobil, tel, internett, div forsikringer, elloskonto, go`boken, nrk lisens, komunale avgifter, parabolutgifter, etc)
Så de eneste regningene som kommer utenom, er regninger som feks dersom vi bestiller noe, eller må til tannlegen eller noe slikt.
Min mann har utbetalt 26000,- den 1ste hver mnd.
Jeg har utbetalt ca 4000,- (bt+kont)
Jeg er arbeidsledig nå, og vil fra januar kun ha bt og kontantstøtte.
Dette blir
30000,- og minus de
15000,- som må inn på budsettkontoen, så sitter vi igjen med
15000,- pr måned.
Disse 15000,- er dermed til mat, bensin, ukeblader, ut-å-spise-middag, klær, bildeler, nye gardiner, ja og alle sånne ting.
Vi er 2 voksene, og 1 barn.
Hva synes dere om dette?
Vi skal vel kunne greie oss bra på dette?
Nå har jeg hatt fødselspenger, så jeg har fått 11000,- utbetalt, men det tar jo slutt. ( kontrakten min med arb giver er slutt, dermed er jeg arb ledig.) Så de 11000,- forsvinner, men jeg får da kont.st. som vel er på 3300,-,
Så vi går ned 8000,- pr mnd.
Merkelig nok er vi lissom altid blakke, eller ikke blakke, men kontoen vokser ikke akkurat.
Noe som sikkert er mer vår egen feil, enn inntekt og utgifts forhold.....
Men nå skal vi prøve å ha en annen ordning.
Vi har til nå hatt 1 brukskonto der disse pengene som er igjen når budsjettkontoen har fått sitt, og den har vi begge kort på. Vi har altså veeeeldig fellse økonomi. Alt mitt og alt hans inn på samme konto. Men nå skal vi bruke en annen konto til "matpenger".........
Og prøve å handle kun 1 gang pr uke.
Hvor mange kroner bruker dere på MAT hver mnd?
Vi er som sagt 2 voksne og en ettåring, hva tror dere jeg skal sette opp som fast trekk inn på "mat-penge-kontoen" den 1ste hver mnd?5tusen, 7tusen,8tusen,4tusen?
Teit innlegg kanskje, men hvordan ligger vi ann i forhold til dere?
OG en ting har jeg funnet ut.
Vi blir IKKE rik av det vi tjener, vi blir rik av det vi sparer............og vi er IKKE flinke å spare........huff.