Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-12-2007, 13:49   #1
Supermedlem

Gittemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Klepp....Stavanger
Meldinger: 926
MP Rating: 0% (0)
Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.
hva skal barnet kalle stepappa?

jeg har en gutt på 2,5 år...jeg har vert alene med han siden han var 1 år..nå har jeg ny samboer som virkelig bidrar og hjelper til med allt

lillegutt har minimal kontakt med den ekte pappan...har ikke normalt samvær..ser han et par timer i uken..og dette er bare en orning som vi skal se hvordan går..
pappan til lillgutt har også en stesønn som kaller han for pappa selv om han ikke er det.

poenget her er det at det er jo samboeren min som virkelig fungerer som pappa for lillegutt...han er hjemme med han hvis han er syk, tar seg av ham...de har et far og sønn forhold fra begge sider..

lillegutten min hører på samboeren min, har det gøy med han og stoler på han og føler seg trygg med han...vi er en liten familie på 3...planlegger en til foresten

her om dagen så sa samboeren til meg at han ser på lillegutt som sin egen og skulle virkelig ønske at han var det...siden han er en så stor rolle i livet hans..
og han syns det er dumt at lillegutt er nødt til å kalle han for fornavnet..

hva er normalt å gjøre her..
er han nødt til å bli kaldt for fonavnet når det føles unaturlig?
og hva annet en pappa kan han bli kallt?

skulle ønske det var en løsning her..

tar i mot alle tips og råd med stooor takk

Gittemor`s bryllupstråd!!
Gittemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-12-2007, 21:42   #2
Supermedlem

2 fine barn sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Trøndelag
Meldinger: 1,441
Blogginnlegg: 4
2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.2 fine barn har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: hva skal barnet kalle stepappa?

Jeg synes det blir feil at han skal kalle sin stefar for pappa, men dere må jo finne at hva som passer for dere og deres situasjon. Jeg tenker på den måten at jeg hadde blitt utrolig såret hvis mine barn kalte stemoren sin for mamma, og det hadde nok min x også blitt hvis det omvendt.

Men hva med pappa xxxx?

Det er vanskelig å være noe for andre, derfor er jeg noe for meg selv!!

2 fine barn er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-12-2007, 22:16   #3
Seniormedlem

Arachnida sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Østfold
Meldinger: 2,909
MP Rating: 100% (1)
Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.Arachnida har et ubeskrivelig bra rykte.

En jeg kjenner, kaller både sin stefar og den biologiske faren sin for pappa...det er ikke noe problem.
Skulle begge være i samme rom, så slår han over til å kalle begge ved navn...

Juli 2006 i Akta Graco Cosmic Comfort og Brio Zento.
Oktober 2008 i Akta Graco Duologic 2.

Gutta mine sitter kun bakovervendt!
Arachnida er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-12-2007, 22:27   #4
Medlem

Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 191
safiria er fantastisk mot andre.safiria er fantastisk mot andre.safiria er fantastisk mot andre.safiria er fantastisk mot andre.safiria er fantastisk mot andre.safiria er fantastisk mot andre.safiria er fantastisk mot andre.safiria er fantastisk mot andre.safiria er fantastisk mot andre.safiria er fantastisk mot andre.safiria er fantastisk mot andre.

Ei barndomsvenninne kalte stepappaen for pappa, og den biologiske faren for pappa xxxx (farens navn).
Gammel 13-12-2007, 22:48   #5
Veteranmedlem

Piamor sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: på landet
Meldinger: 4,024
Piamor har et ubeskrivelig bra rykte.Piamor har et ubeskrivelig bra rykte.Piamor har et ubeskrivelig bra rykte.Piamor har et ubeskrivelig bra rykte.Piamor har et ubeskrivelig bra rykte.Piamor har et ubeskrivelig bra rykte.Piamor har et ubeskrivelig bra rykte.Piamor har et ubeskrivelig bra rykte.Piamor har et ubeskrivelig bra rykte.Piamor har et ubeskrivelig bra rykte.Piamor har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg synes det blir feil å kalle stepappa for pappa når biofar er med i bildet.Da nedgraderer du biofar på en måte.

Det kan jo hende at sønnen din automatisk slår over til å kalle stefar for pappa når dere får fellesbarn da.

Har du spurt biofar hva han synes? Hvordan ville du likt om andre enn du ble kalt mamma for sønnen din?

For å forstå dine foreldres kjærlighet må du få barn selv

dersom du føler deg ensom er det kanskje fordi du bygger vegger istedenfor broer.
Piamor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-12-2007, 23:00   #6
Veteranmedlem

Tini 2 sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 4,207
Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg kan jo bare si hvordan det har fungert her. Jeg har vært sammen med mannen siden største var 1,5 år og bodd sammen siden da også forsåvidt
Hun har alltid kalt han ved navn selv om hun kanskje ser sin far to ganger i året og da bare i noen få timer om det blir så mye.
Så mannen har jo vært far for henne hele tiden og hun har jo nå også fått seg to søsken som selvfølgelig sier pappa. Men hun sier fortsatt kun navnet hans, men tiltaler han til småsøstrene som pappa.
Vi har sagt til henne at hun gjerne kan kalle han pappa, men det må føles naturlig for henne og hun må selv gjøre det hun mener er riktig. De gangene hun har prøvd å si pappa til han blir det så kunstig og det kjenner hun selv også, så dermed blir det nok aldri til at hun kaller han for pappa.

Jeg synes barnet ditt selv skal få avgjøre hva som er greit eller ikke. Blir feil at dere skal bestemme at han skal si pappa om barnet selv ikke føler det faller naturlig. Og så lenge barnet faktisk ser sin egen fra såpass ofte kan det jo bli forvirrende også.

-98
Tini 2 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-12-2007, 23:01   #7
Veteranmedlem

*Linda* sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Ringerike
Meldinger: 3,517
*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av safiria Vis post
Ei barndomsvenninne kalte stepappaen for pappa, og den biologiske faren for pappa xxxx (farens navn).
Sånn er det blitt for veslesnuppa mi også. hun kaller min for pappa og sin ordentlige pappa for pappa xxxxx.
Dette får hun bestemme selv....er min som er med på alle pappating. >Den bio. pappaen har ikke mulighet til å være en pappa som er med på ting.
*Linda* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-12-2007, 08:07   #8
Seniormedlem

jeanett sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Lindeberg, Oslo
Meldinger: 2,019
jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.

Snuppa mi kaller sin stepappa for pappa xxxx og pappaen sin for pappa

08.08.09 Bryllupstråden min
jeanett er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-12-2007, 08:13   #9
Supermedlem

Gittemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Klepp....Stavanger
Meldinger: 926
Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.

Tusen takk for svar..
tror nok det blir pappa xxx men hvet ikke hvem av dem som blir både pappa og navnet..tror jeg skal spørre sambo og eventuellt pappan om dette...
hvet det er mange reaksjoner på dette med hensyn til den egentlige barnefaren..
men han bør jo forstå at det fort kan bli sånn siden han også har en liten stesønn som kaller han pappa

for oss blir det unaturlig at han kaller sambo for fornavn...men vi får se

Gittemor`s bryllupstråd!!
Gittemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-12-2007, 09:00   #10
Supermedlem

Junimor sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Meldinger: 1,231
Blogginnlegg: 1
Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.Junimor har et ubeskrivelig bra rykte.

Snuppa kaller mannen min for navnet hans.
Vi har ikke "fått henne" til å si noe, hun sier fornavnet hans, men prater hun om pappan sin så er det han hun mener.
Dette forandrer seg kanskje nå når knotten sikkert vil si pappa etterhvert, men tiden vil vise.
(ingen kontakt med barnefar forresten.)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:32.