|
|
|
09-07-2007, 09:44
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Jørpeland- Rogaland
Meldinger: 2,605
|
Hvor hjelpsomme er mennene...
|
|
... i hus og med barna???
Har mennene faste oppgaver hjemme eller gjør de noe husarbeid innimellom???
Er dere kvinner på jobb på dagtid, eller går hjemme med barna??
Tar mennene seg mye av barna, på ettermiddagene???
Står de opp med barna i helger og hverdager???
Hva jobber mennene med???
Bare lurer jeg... Lurer litt på sammenhengen med hvor slitsom jobb mennene har, og hvor mye de orker å gjøre hjemme... Og om dersom mor er på jobb, om de da har mer ansvar hjemme...
|
09-07-2007, 10:11
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Dec 2006
Sted: Hedmark
Meldinger: 1,208
|
Sv: Hvor hjelpsomme er mennene...
|
|
Min mann jobber som avdelingsleder for en it avdeling. Jeg jobber også med data, som utvikler i en annen bedrift. Vi sammenligner aldri hvem som har den mest slitsomme jobben. Vi vet begge at det er gode og dårlige dager på jobb.
Hjemme så har vi fordelt litt. Mannen har "hovedansvaret" for utearealet (dvs plenklipping, luking ++) Jeg har "hovedansvaret" for innearealet. Men det innebærer ikke at jeg gjør alt. Vi deler det meste mellom oss - støvsuging, oppvask, vaske bad, rydding +++ Det som jeg stort sett tar er matlaging og klesvask. Samt vask av gulvene.
Akkurat nå så er jeg hjemme i permisjon i 80% dvs 4 dager i uka, og mannen er hjemme i permisjon en dag i uka. Da gjør han akkurat det samme som jeg gjør hjemme på dagen.
Har en mann som stort sett er flink til å se hva som trenger å gjøres, så jeg maser aldri på han.
Det er ikke alltid han er like flink til å ta seg av guttungen på ettermiddagene hvis jeg er hjemme, men drar jeg ut av huset er ikke det noe problem. I helgene har vi annen hver dag/natt. Siden vi fortsatt har nattmating så tar jeg den ene natta og står opp om morningen, og så tar han den andre.
09-07-2007, 10:38
|
|
Medlem
Medlem siden: Apr 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 187
|
|
|