|
 |
|
18-02-2008, 14:29
|
|
Medlem
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Stjørdal
Meldinger: 261
|
Ikke skiftet bleie i barnehagen!
|
|
Her om dagen kom vår datter hjem med den samme bleien hun hadde hatt på seg om morgenen!!!!!!
Vi bruker up&go hjemme og T-bleier i b.hagen, derfor oppdaget vi det.
Hun hadde bæsjet, og det var tydeligvis en stund siden, for hun var veldig sår da hun kom hjem!
Ble skikkelig skuffet over barnehagen, for ellers har vi vært veldig fornøyd.
Vi ringte og sa ifra til styreren dagen etter, så dette skulle bli tatt opp.
|
|
|
18-02-2008, 23:36
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Apr 2006
Sted: Tønsberg
Meldinger: 4,854
|
Sv: Ikke skiftet bleie i barnehagen!
|
|
 Sånt er ille....
|
18-02-2008, 23:47
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2004
Sted: Østlandet
Meldinger: 2,246
|
|
|
Uff, dette er skuffende.
Lurer på hvordan "unnskyldning" barnehagen har for dette. Greit at alle kan gjøre feil, men....
|
|
|
19-02-2008, 00:07
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 853
|
|
|
Det høres jo ikke bra ut, men kan det være at bleien har vært tørr når de skulle skifte i bhg, og at det derfor ikke ble byttet og hun beholdt den "gamle" på? Det kan jo tenkes at hun har bæsjet en liten stund før henting, men at det ikke ble oppdaget.. Bare nevner det fordi min datter har noen ganger kommet hjem med samme bleie som hun fikk på om morgenen, men da har det vært fordi hun har vært tørr ved bleieskift og så tisset på do og fått samme bleie på
Men hvis det er sånn at de ikke har sjekket bleien hennes hele dagen er det jo ille...
|
19-02-2008, 00:13
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,783
|
|
|
Ta det opp med barnehagen. Vi har opplevd dette to ganger (i ulike barnehage og med to av barna). Første gangen, med storebror var det en glipp i rutinene og barnehagen la seg langflate og beklaget (og det skjedde aldri igjen). Andre gangen var det fordi bleia var tørr da de skiftet (og det hadde den vært i flere dager).
Begge gangen har jeg spurt på en høflig og grei måte om det var noen spesiell grunn for at bleien ikke var skiftet. Og personalet tok meg alvorlig begge gangene.
Når det gjelder avføring har det ikke vært det i bleiene til guttene mine, men jeg har opplevd innimellom at bæsjen faktisk ikke lukter noe særlig og at jeg derfor ikke har oppdaget den med en gang.
Men nok en gang: Hør med barnehagen om hvorfor rutinene sviktet i går.
19-02-2008, 09:44
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Trondheim
Meldinger: 502
|
|
|
Skjønner godt at dere ble skuffet ja, det skal jo egenlig ikke skje at et barn ikke blir skiftet på i løpet av dagen. Når man tenker på hvor lenge et barn er i barnehagen,,som regel mellom 7-9 timer.. Dumt at de ødelegger tilliten for en sånn ting.. Men blir spennende å høre hvilken unnskyldning de har..
Jeg har jobbet en del i barnehage, og forskjellige barnehager.. Der har vi bestandig hadd som rutine å skifte på barna etter mat, uansett.. Og når de trenger det ellers da selfølgelig.. Tok oss bestandig en runde innimellom å "lukta" på barna..
|
|
21-02-2008, 11:23
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,267
|
|
|
ja, best å spørre før man klikker..
|
|
|
21-02-2008, 14:32
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 1,156
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av charlie
ja, best å spørre før man klikker.. 
|
21-02-2008, 14:35
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 6,244
|
|
|
Uff, synes det er så mange slike innlegg. Er barnehagepersonell generellt sløve med å skifte bleier?
|
|
|
21-02-2008, 15:09
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Buskerud
Meldinger: 4,165
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Pusa
Uff, synes det er så mange slike innlegg. Er barnehagepersonell generellt sløve med å skifte bleier?
|
Ikke i Snuppas barenhave. Der skriver de strek på et skjema for hvert bytte og et strek for avføring. Ryddig og greit å kontrollere.
Jeg hadde reagert skikkelig på noe slikt.
|
|
|
 |
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Hybridmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 12:42.
|