Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 10-12-2006, 13:02   #1
Medlem

Medlem siden: Dec 2006
Meldinger: 122
MP Rating: 0% (0)
mamma21/2 er fantastisk mot andre.mamma21/2 er fantastisk mot andre.mamma21/2 er fantastisk mot andre.mamma21/2 er fantastisk mot andre.mamma21/2 er fantastisk mot andre.mamma21/2 er fantastisk mot andre.mamma21/2 er fantastisk mot andre.mamma21/2 er fantastisk mot andre.mamma21/2 er fantastisk mot andre.mamma21/2 er fantastisk mot andre.mamma21/2 er fantastisk mot andre.
hm Jobbe eller hjemme?!

Jeg tror ikke alle må jobbe etter barselperm.
Jeg har ei i skolealder, en i barnehage, en hjemme. Skal egentlig ut i jobb etter jul, men vurdere å være hjemme. Hvis jeg skal jobbe 100% må jeg ha en på sfo og to i barnehagen, dvs 6000 kr. sitter igjen karskje med 3000-4000 kr og er sliten. Hvis jeg er hjemme har jeg en i barnehagen fordi hun bør det pga hun ligger etter i språket, får kontantstøtte 3300kr + arbeidsledigstrygd (9000 kr, håper jeg). Samboren min går ned til skatteklasse 2. Hva bør jeg velge?
mamma21/2 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-12-2006, 15:54   #2
Medlem

mamma21/2 er fantastisk mot andre.mamma21/2 er fantastisk mot andre.mamma21/2 er fantastisk mot andre.mamma21/2 er fantastisk mot andre.mamma21/2 er fantastisk mot andre.mamma21/2 er fantastisk mot andre.mamma21/2 er fantastisk mot andre.mamma21/2 er fantastisk mot andre.mamma21/2 er fantastisk mot andre.mamma21/2 er fantastisk mot andre.mamma21/2 er fantastisk mot andre.
Sv: Jobbe eller hjemme?!

Sitat:
Opprinnelig postet av mamma21/2
Jeg har ei i skolealder, en i barnehage, en hjemme. Skal egentlig ut i jobb etter jul, men vurdere å være hjemme. Hvis jeg skal jobbe 100% må jeg ha en på sfo og to i barnehagen, dvs 6000 kr. sitter igjen karskje med 3000-4000 kr og er sliten. Hvis jeg er hjemme har jeg en i barnehagen fordi hun bør det pga hun ligger etter i språket, får kontantstøtte 3300kr + arbeidsledigstrygd (9000 kr, håper jeg). Samboren min går ned til skatteklasse 2. Hva bør jeg velge?
Poenget mitt ble litt borte. Det jeg mener at man trenger ikke død å liv å jobbe! Det koster penger med barnepass. Tror at flere bør regnet på det noen ganger.
mamma21/2 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-12-2006, 16:00   #3
Seniormedlem

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 2,846
Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:

Når man selv velger å være hjemme med barna utover permisjonstida, får man virkelig arbeidsledighetstrygd da?

Mine kjære barn 94 95
og bonusbarna 93 97
Støttemedlem AF's jaktlag
Carpe Diem er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-12-2006, 16:06   #4
Medlem

Flupsi sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 250
Flupsi er et navn alle kjenner.Flupsi er et navn alle kjenner.Flupsi er et navn alle kjenner.Flupsi er et navn alle kjenner.Flupsi er et navn alle kjenner.Flupsi er et navn alle kjenner.Flupsi er et navn alle kjenner.Flupsi er et navn alle kjenner.Flupsi er et navn alle kjenner.Flupsi er et navn alle kjenner.Flupsi er et navn alle kjenner.

Sitat:
Opprinnelig postet av Carpe Diem
Når man selv velger å være hjemme med barna utover permisjonstida, får man virkelig arbeidsledighetstrygd da?
man får bare arb.trygd om man blir sagt opp fra jobben sin (eller ufrivillig permittert). ellers ville sikkert veldig mange valgt å ikke jobbe, og da blir det ikke mange igjen som kan holde julene igang her i landet
Gammel 10-12-2006, 16:13   #5
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Sitat:
Nope.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-12-2006, 16:46   #6
Seniormedlem

Carpe Diem sin avatar

Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.

Takk dere, var det jeg trodde!!

Begynte lure på om jeg var helt på jordet.

Mamma21/2: det du får om du ikke begynner på igjen å jobbe, er barnetrygd for 3 barn og kontantstøtte for den/dem det gjelder, mannen din får IKKE skatteklasse 2.

Mine kjære barn 94 95
og bonusbarna 93 97
Carpe Diem er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-12-2006, 17:00   #7
Medlem

Jeg har sakt opp jobben min og har flyttet til en annen komune. Mine foreldre har sakt at da må jeg si i fra til nav at jeg er arbeidsledig, og skal få penger. Stemmer ikke det??
Gammel 10-12-2006, 17:02   #8
Supermedlem

cora sin avatar

Medlem siden: Apr 2002
Sted: Akershus
Meldinger: 969
cora har mye å være stolt av.cora har mye å være stolt av.cora har mye å være stolt av.cora har mye å være stolt av.cora har mye å være stolt av.cora har mye å være stolt av.cora har mye å være stolt av.cora har mye å være stolt av.cora har mye å være stolt av.cora har mye å være stolt av.cora har mye å være stolt av.

Sitat:
Takk dere, var det jeg trodde!!

Begynte lure på om jeg var helt på jordet.

Mamma21/2: det du får om du ikke begynner på igjen å jobbe, er barnetrygd for 3 barn og kontantstøtte for den/dem det gjelder, mannen din får IKKE skatteklasse 2.

Barnetrygd får man da uansett om man jobber eller ikke.
Gammel 10-12-2006, 17:07   #9
Supermedlem

cora sin avatar

Medlem siden: Apr 2002
Sted: Akershus
Meldinger: 969
cora har mye å være stolt av.cora har mye å være stolt av.cora har mye å være stolt av.cora har mye å være stolt av.cora har mye å være stolt av.cora har mye å være stolt av.cora har mye å være stolt av.cora har mye å være stolt av.cora har mye å være stolt av.cora har mye å være stolt av.cora har mye å være stolt av.

Sitat:
De som får utbetalt 15-20 000 og mer, taper faktisk ganske mye på å være hjemme. Jeg ville ha fått 3000 i kontantstøtte samt tjent 2000 på ikke å ha den yngste i barnehagen, og ville da ha sittet igjen med 10-15 000 mindre HVER ENESTE MÅNED. For meg var valget enkelt.
Gammel 10-12-2006, 17:08   #10
Seniormedlem

Carpe Diem sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av cora
Barnetrygd får man da uansett om man jobber eller ikke.
Jo selvfølgelig, bare listet opp hva som kommer inn på konto!

Mine kjære barn 94 95
og bonusbarna 93 97
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:57.