|
|
09-01-2007, 19:32
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Jørpeland- Rogaland
Meldinger: 2,605
|
Mannen kjeder seg- hva skal vi finne på???
|
|
Hva gjør dere på fritiden, sammen eller hver for dere????
Mannen kjeder seg, men vet ikke hva han skal finne på. Vet ikke jeg heller...
Vi har på en måte kommet inn i et mønster etter vi fikk barn, så vi sliter med å finne på ting å gjøre.
Tips??
|
09-01-2007, 20:27
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Mar 2005
Sted: Hommersåk
Meldinger: 4,851
|
Sv: Mannen kjeder seg- hva skal vi finne på???
|
|
på fritiden i hverdagene så leker me med yuna, besøker svigers eller mine foreldre, besøker/får besøk av venner, eg trener jazzercise og sambo trener fotball, me og sitter foran hver vår pc ....eg surfer på nettet og mannen speler spel.
i helgene ser me en del på film,,,,enten hjemme eller på kino, speler brettspel med venner, tar en fest/ut på byn av og til og er masse sammen med yuna når hun er våken
men mye av fritiden går og til husarbeid
|
|
09-01-2007, 21:57
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 1,510
|
|
|
Kan dere ikke begynne på en aktivitet sammen?
Jeg har endelig fått med meg mannen til å begynne å trene på treningsstudio. Gleder meg veldig, blir så godt å kunne gå ut vi to sammen og gjøre noe sammen uten barna.
Ellers så er vi en del borte på besøk, eller får besøk.
|
|
09-01-2007, 22:29
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 2,929
|
|
|
Hva gjorde dere før dere fikk barn da?
|
|
|
10-01-2007, 08:48
|
|
Seniormedlem
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av MTN
Hva gjorde dere før dere fikk barn da?
|
Vel... Jobbet. Mannen kjørte buss annenhver helg, snekker i ukene. Jeg jobbet litt i barnehage. Hadde mer tid sammen med venner, spilte litt kortspill (men mannen er visst ikke så glad i det). Dro på turer med MC, men den har vi solgt... Så surfer vi på internett innimellom.
Gikk noen ganger ut og spiste og på kino. Blir liksom ikke samme tid til ting lenger. Venter jo snart nr. 2 på to år. Og har en bekkenlåsning, så jeg er ikke i form til så mye for tiden.
|
10-01-2007, 09:28
|
|
Medlem
Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 496
|
|
|
Tja ... Skaff et underholdende brettspill, og bli flinke? Backgammon kan være avhengighetsdannende. Eller gå (korte) familieturer. Hvis dere ikke har trivelig terreng i nærheten kan dere jo kjøre et lite stykke først. Eller en tur på et familievennlig museum, hvis det finnes denslags i nærheten. Eller se gode filmer, kanskje? Jeg skal innrø mme at jeg er litt fremmed for problemstillinga, siden jeg er bokorm, hestejente og har symaskin, mens Mannen er en lidenskapelig syklist, løper og skiløper.
|
10-01-2007, 09:49
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2002
Meldinger: 2,226
|
|
|
Å kjede seg er deilig, skulle ønske jeg hadde tid til det.
Dere/du kan gå turer, lese, spille, snakke, pule, trene, pusse opp, synge ,danse, gå på kurs, ta nettstudium, dyrke tomater, legge puslespill, lærer dere å spille gitar, planlegge ferie, lage gourmetmmat etc etc.
Dessuten synes jeg han selv bør ta tak i kjedsomheten sin. Men jeg forstår ikke helt hvordan voksen mennesker klarer å kjede seg heler da.
|
10-01-2007, 14:43
|
|
Seniormedlem
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Verdande
Å kjede seg er deilig, skulle ønske jeg hadde tid til det.
Dere/du kan gå turer, lese, spille, snakke, pule, trene, pusse opp, synge ,danse, gå på kurs, ta nettstudium, dyrke tomater, legge puslespill, lærer dere å spille gitar, planlegge ferie, lage gourmetmmat etc etc.
Dessuten synes jeg han selv bør ta tak i kjedsomheten sin. Men jeg forstår ikke helt hvordan voksen mennesker klarer å kjede seg heler da.
|
Nei... Hvordan kan man kjede seg. Jeg har ikke tid til å kjede seg. Sa til mannen i går at dersom han kjedet seg, så kunne han tørke støv... Men neida... I dag har jeg selv tørket støv, og ryggen verker.
Mannen er så fryktelig rastløs. Må gjøre noe hele tiden, og helst kjekke ting. Hender vi går tur... og pusser opp her og der innimellom når vi har råd.
Skal få han til å støvsuge gulvet i dag.
Bekkenet mitt tåler ikke den belastningen, og jeg har gjort litt for mye i dag.
|
11-01-2007, 11:37
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Dec 2005
Sted: Trøndelag
Meldinger: 1,441
|
|
|
Synd at du sliter med bekkenet da, ellers ville jeg anbefale dere å ta et dansekurs sammen f.eks.
Kjede seg, vet jeg ikke hva er lenger forresten, trodde det var noe bare barna slet med.. Alltid et eller annet husarbeid eller noe å gjøre hvis jeg har en ledig stund
Kom på en ting forresten, noe som vi gjorde endel den tiden vi fortsatt var lykkelig gift og største barnet var baby. Vi begynte å følge med på en serie og kjøpte alle sesongene på dvd, da satt vi mange kvelder å så en eller to episoder og så satt vi å diskuterte serien etterpå
Trenger jeg å si at vi ikke kom oss mye ut på den tiden
|
|
02-02-2007, 22:54
|
|
Medlem
Medlem siden: Sep 2002
Meldinger: 323
|
|
|
Er det mulig å kjede seg i småbarnstiden som foreldre?? hørtes nesten deilig ut å ha tid til å kjede seg. Eller ? Hos oss så er vi begge i full jobb og ettermiddagene går til å være sammen med ungene, kveldene til å holde orden i huset, klesvask osv. Så kanskje har vi tid til å sitte et time foran tvn før vi kryper dødstrette i seng. I helgene så har vi hver vårs dag til å sove ut på. deilig.. Av og til har vi barnevakt en lørdag, da er vi sammen med venner o.l. Ellers nyter vi fredag og lørdagskveldene med god mat og laptopen i fanget . Har jeg ekstra god tid en kveld så trener jeg på sports club eller besøker venner. Nei, jeg er glad jeg har det sånn vi har det. Må være kjedelig å kjede seg.
|
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:21.
|