Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 30-12-2006, 13:24   #1
Medlem

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 323
MP Rating: 0% (0)
Sunny04 er et navn alle kjenner.Sunny04 er et navn alle kjenner.Sunny04 er et navn alle kjenner.Sunny04 er et navn alle kjenner.Sunny04 er et navn alle kjenner.Sunny04 er et navn alle kjenner.Sunny04 er et navn alle kjenner.Sunny04 er et navn alle kjenner.Sunny04 er et navn alle kjenner.Sunny04 er et navn alle kjenner.Sunny04 er et navn alle kjenner.
Når passer det å få barn nr. 3...?

Heisan!

Jeg har to gutter, en 2-åring og en på 9 mnd. Jeg og mannen min ønsker oss gjerne ett barn til og har drøftet når det evt. vil være ideelt for oss å få et barn til. Vi skal uansett vente noen måneder til før vi begynner å prøve, da vi synes de to vi har bør få bli litt større først. Vi ser imidlertid en del fordeler ved å få barna ganske tett (og vi er ikke så unge lenger heller ). Det hadde fint å vite hva dere andre har av tanker og erfaringer i forhold til dette...?

På forhånd takk for svar!

Sist endret av Sunny04; 30-12-2006 kl 13:34.
Sunny04 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-12-2006, 14:50   #2
Veteranmedlem

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Nov 2002
Sted: Vestfold
Meldinger: 4,537
Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.Elisabet har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Når passer det å få barn nr. 3...?

Jeg tenkte som så når vi vurderte nr.3 at jeg ikke ville ha for langt imellom barna. Når jeg først hadde to tette, så synes jeg nr. 3 kunne henge med. Nå har ikke jeg erfaring med noe annet. Om en har lenger mellomrom mellom barna før nr.3 kommer så blir det helt sikkert mindre slitsomt i starten, men jeg tror at ungen som er tett får veldig mye glede av hverandre. Og det håper jeg at jeg har rett i det når det gjelder mine barn. Ser jo bare på de to eldste hvor mye glede de har av hverandre, selv om det er endel krangling også. Jeg er egentlig ikke i tvil om at de får masse glede av hverandre alle tre. Allerede nå er det stor stas med to storesøstre for lillebror.
Gammel 30-12-2006, 20:01   #3
Supermedlem

Onyxia sin avatar

Medlem siden: Dec 2003
Meldinger: 615
Onyxia har et ubeskrivelig bra rykte.Onyxia har et ubeskrivelig bra rykte.Onyxia har et ubeskrivelig bra rykte.Onyxia har et ubeskrivelig bra rykte.Onyxia har et ubeskrivelig bra rykte.Onyxia har et ubeskrivelig bra rykte.Onyxia har et ubeskrivelig bra rykte.Onyxia har et ubeskrivelig bra rykte.Onyxia har et ubeskrivelig bra rykte.Onyxia har et ubeskrivelig bra rykte.Onyxia har et ubeskrivelig bra rykte.

Da vi planla nr tre, så var planen at det skulle gå minst mulig tid. Og det gjorde det. Det var 20 mnd mellom de to siste da nr tre ble født. Det har jammen vært hektisk, men jeg har aldri angret på valget.
Gammel 30-12-2006, 20:07   #4
Supermedlem

Hestehoven sin avatar

Medlem siden: Mar 2002
Meldinger: 1,060
Hestehoven er fantastisk mot andre.Hestehoven er fantastisk mot andre.Hestehoven er fantastisk mot andre.Hestehoven er fantastisk mot andre.Hestehoven er fantastisk mot andre.Hestehoven er fantastisk mot andre.Hestehoven er fantastisk mot andre.Hestehoven er fantastisk mot andre.Hestehoven er fantastisk mot andre.Hestehoven er fantastisk mot andre.Hestehoven er fantastisk mot andre.

Vi har ikke endelig bestemt oss for om vi skal ha nr tre, men vi har bestemt oss for at om det skal skje, skal det skje når Lillebror er ca 4 år. Det er to år i mellom de eldste, og det har vært fryktelig hektisk.

For min egen del er det også et poeng at jeg ønsker å jobbe litt nå. Jeg var kun i jobb i 9 mnd mellom permisjonene mine, og det syntes jeg var for lite.

Lillesøster (06/08)
Hestehoven er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-12-2006, 20:47   #5
puu
Veteranmedlem

puu sin avatar

Medlem siden: Feb 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 3,866
puu har mye å være stolt av.puu har mye å være stolt av.puu har mye å være stolt av.puu har mye å være stolt av.puu har mye å være stolt av.puu har mye å være stolt av.puu har mye å være stolt av.puu har mye å være stolt av.puu har mye å være stolt av.puu har mye å være stolt av.puu har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av Elisabet
Jeg tenkte som så når vi vurderte nr.3 at jeg ikke ville ha for langt imellom barna. Når jeg først hadde to tette, så synes jeg nr. 3 kunne henge med. Nå har ikke jeg erfaring med noe annet. Om en har lenger mellomrom mellom barna før nr.3 kommer så blir det helt sikkert mindre slitsomt i starten, men jeg tror at ungen som er tett får veldig mye glede av hverandre. Og det håper jeg at jeg har rett i det når det gjelder mine barn. Ser jo bare på de to eldste hvor mye glede de har av hverandre, selv om det er endel krangling også. Jeg er egentlig ikke i tvil om at de får masse glede av hverandre alle tre.

puu med tre små f. 02, 04 og 07.
puu er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:42.