Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-11-2007, 20:55   #1
Seniormedlem

benja2 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 1,615
MP Rating: 100% (2)
benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.
Noen ganger er livet grusomt.....

I Tromsø har det de siste dagene vært oppslag i avisene om et foreldrepar som har hodt sin lille sønn på 4 år innestengt i et lite rom inne i en hytte. I følge media har han ikke vært stellt, så da politiet fant han dunstet han urin og avføring, og det var tydelig at han ikke hadde hatt tilfredstillende omsorg på lang tid. I tillegg var det flere typer ulovlige hunderaser ( kamphunder) der inne,slik at rommet hans på 2.2 kvadrat var blokkert av planker. Slik at amstaffen og rottweileren ikke skulle komme seg inn på rommet hans. Da han ble funne hadde han vært innestengt på rommet siden klokken 8 kvelden før og politiet vekktefaren i 12 tiden.
Da politiet fant guttungen står det i avisen at han oppførte seg mer som en hund enn som et menneske......

Det kommer også frem at barnevernet har vært inne i bildet i forhold til denne lille gutten, han har gått i barnehage og det kommer frem at av og til luktet det så stygt av han at de andre ungene i barnehagen ikke klarte å sitte ved siden av han

Det som gjør meg så uendeli trist er at slike historier faktisk forekommer, de forekommer i nærheten av oss, i nabolaget, ja nesten hvor som helst.
Denne lille gutten var faktisk inne i barnevernets system, hvordan kunne han være der uten at noe ble gjort ?

Hvordan kunne personalet i barnehagen sende han hjem og vite at han ikke kom til å ha det bra?

Hvordan kan voksne folk se at en liten sjel lider så til de grader?

Hvordan kan vi tillate oss å lukke øynene for hvordan andre små uskyldige barn har det.

Her om dagen da jeg hadde lest denne historien tok jeg MIN lille gutt med meg og lot han leke i dusjen. Mens jeg vakset han og lot han leke med dusjkranen måtte jeg tenke på han lille som hadde avføring og tiss i håret da politiet tilfeldigvis kom over han.....

Ingen foreldre ga HAN en slik omsorg, lot vaskekluten skli over huden hans, vasket han i håret, kledde på han rene velduftende klær, koset med han, lot han få vite hvor høyt elsket han var/er......

Jeg er så uendelig glad på denne lille guttens vegne over at han ble funnet, reddet og kom seg bort fra disse grusomme foreldrene.....

Ja de har kan hende en historie de også, har kan hende ikke selv opplevd et ordentlig liv.....MEN de er voksen, og valgte å påta seg ansvarfor et menneske som ikke ble ivaretatt.......Personlig har jeg ingen medfølelse med slike mennesker.....ingen.......Jeg er bare trist over at slikt forekommer......

Sist endret av benja2; 03-11-2007 kl 20:59.
benja2 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-11-2007, 21:02   #2
Supermedlem

Zarafina sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Bryne
Meldinger: 1,243
MP Rating: 0% (0)
Zarafina har en strålende fremtid.Zarafina har en strålende fremtid.Zarafina har en strålende fremtid.Zarafina har en strålende fremtid.Zarafina har en strålende fremtid.Zarafina har en strålende fremtid.Zarafina har en strålende fremtid.Zarafina har en strålende fremtid.Zarafina har en strålende fremtid.Zarafina har en strålende fremtid.Zarafina har en strålende fremtid.
Sv: Noen ganger er livet grusomt.....

Gammel 03-11-2007, 21:02   #3
Supermedlem

Maiaa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Sted: Akershus
Meldinger: 632
Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.Maiaa har mye å være stolt av.

Det er så utrolig tragisk at noe sånt kan skje uten at noen reagerer tidligere. Jeg ble så lei meg og opprørt da jeg leste den saken i går. Forferdelig!

Matheo, 29.juli 2006

Maiaa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-11-2007, 21:13   #4
Medlem

Medlem siden: Jun 2006
Sted: rogaland
Meldinger: 360
MP Rating: 100% (1)
Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.Izzy har mye å være stolt av.

Heldigvis ble dette oppdaget. Tenker på de barna som ikke får hjelp
Gammel 03-11-2007, 21:38   #5
Medlem

Snoopy222 sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 194
Snoopy222 er som en lysfontene.Snoopy222 er som en lysfontene.Snoopy222 er som en lysfontene.Snoopy222 er som en lysfontene.Snoopy222 er som en lysfontene.Snoopy222 er som en lysfontene.Snoopy222 er som en lysfontene.Snoopy222 er som en lysfontene.Snoopy222 er som en lysfontene.Snoopy222 er som en lysfontene.Snoopy222 er som en lysfontene.

Sitat:
Opprinnelig postet av Maiaa
Det er så utrolig tragisk at noe sånt kan skje uten at noen reagerer tidligere. Jeg ble så lei meg og opprørt da jeg leste den saken i går. Forferdelig!
Helt enig, stakkars lille gutt.
Gammel 03-11-2007, 21:41   #6
Supermedlem

BeUrSelf sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 766
BeUrSelf har en strålende fremtid.BeUrSelf har en strålende fremtid.BeUrSelf har en strålende fremtid.BeUrSelf har en strålende fremtid.BeUrSelf har en strålende fremtid.BeUrSelf har en strålende fremtid.BeUrSelf har en strålende fremtid.BeUrSelf har en strålende fremtid.BeUrSelf har en strålende fremtid.BeUrSelf har en strålende fremtid.BeUrSelf har en strålende fremtid.

Forferdelig Men enda godt de fant han! Håper han får komme til noen snille fosterforeldre.
BeUrSelf er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-11-2007, 22:00   #7
Supermedlem

Banan sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Meldinger: 1,035
Banan har en strålende fremtid.Banan har en strålende fremtid.Banan har en strålende fremtid.Banan har en strålende fremtid.Banan har en strålende fremtid.Banan har en strålende fremtid.Banan har en strålende fremtid.Banan har en strålende fremtid.Banan har en strålende fremtid.Banan har en strålende fremtid.Banan har en strålende fremtid.

Trist og skremmende at sånt forekommer
Gammel 03-11-2007, 22:04   #8
Medlem

Lori sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 101
Lori er fantastisk mot andre.Lori er fantastisk mot andre.Lori er fantastisk mot andre.Lori er fantastisk mot andre.Lori er fantastisk mot andre.Lori er fantastisk mot andre.Lori er fantastisk mot andre.Lori er fantastisk mot andre.Lori er fantastisk mot andre.Lori er fantastisk mot andre.Lori er fantastisk mot andre.

Huff.. stakkars liten...
Lori er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-11-2007, 22:27   #9
Emy
Medlem

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Nord-Norge
Meldinger: 434
MP Rating: 100% (8)
Emy har mye å være stolt av.Emy har mye å være stolt av.Emy har mye å være stolt av.Emy har mye å være stolt av.Emy har mye å være stolt av.Emy har mye å være stolt av.Emy har mye å være stolt av.Emy har mye å være stolt av.Emy har mye å være stolt av.Emy har mye å være stolt av.Emy har mye å være stolt av.

huff, så trist! Stakkars lille gutten...
Gammel 03-11-2007, 22:30   #10
Medlem

saga2 sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 437
saga2 har mye å være stolt av.saga2 har mye å være stolt av.saga2 har mye å være stolt av.saga2 har mye å være stolt av.saga2 har mye å være stolt av.saga2 har mye å være stolt av.saga2 har mye å være stolt av.saga2 har mye å være stolt av.saga2 har mye å være stolt av.saga2 har mye å være stolt av.saga2 har mye å være stolt av.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 06:12.