Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 28-09-2007, 19:21   #1
Veteranmedlem

rigets_smølf sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 3,468
MP Rating: 0% (0)
rigets_smølf har en strålende fremtid.rigets_smølf har en strålende fremtid.rigets_smølf har en strålende fremtid.rigets_smølf har en strålende fremtid.rigets_smølf har en strålende fremtid.rigets_smølf har en strålende fremtid.rigets_smølf har en strålende fremtid.rigets_smølf har en strålende fremtid.rigets_smølf har en strålende fremtid.rigets_smølf har en strålende fremtid.rigets_smølf har en strålende fremtid.
Å ønske et kjønn fremfor et annet

Jeg prøver å formidle meg på en måte som ikke virker dømmende. Det er tross alt menneskers følelser og ønsker det er snakk om. Jeg ønsker likevel noen svar på noe jeg IKKE forstår i det hele tatt; Hvordan man kan ønske seg et kjønn fremfor et annet?

Når jeg tenker tanken, får jeg nemlig en skikkelig uggen følelse. Og siden det er så mange ønsker ute og går, lurer jeg fælt.

Jeg vet det har vært hundre lignende tråder ute før, men jeg har aldri fått svaret på det jeg lurer på. Jeg lurer og ikke dømmer. Ok?
rigets_smølf er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-09-2007, 20:57   #2
Seniormedlem

Antiga sin avatar

Sted: Bergen
Meldinger: 2,473
Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Å ønske et kjønn fremfor et annet

Vel, da jeg ble gravid med nr 2 ønsket jeg meg en jente. Av den enkle grunn at jeg hadde en gutt fra før. At jeg skulle kle henne i rosa og dille med henne var ikke i tankene mine. Var rett og slett bare det at det var kjekt å få ett av hvert kjønn. Hadde jeg hatt jente fra før, hadde jeg ønsket meg gutt.

Er lov å ønske seg et spesifikt kjønn. Heldigvis blir man jo glad i det barnet som kommer alikevel,- kjønns-uavhengig.

Jeg vil heller bli mislikt for den jeg er, enn likt for den jeg ikke er.
Antiga er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-09-2007, 21:01   #3
Supermedlem

Regnbuestjernen sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Sted: Sørlandet...
Meldinger: 1,079
MP Rating: 100% (1)
Regnbuestjernen har en strålende fremtid.Regnbuestjernen har en strålende fremtid.Regnbuestjernen har en strålende fremtid.Regnbuestjernen har en strålende fremtid.Regnbuestjernen har en strålende fremtid.Regnbuestjernen har en strålende fremtid.Regnbuestjernen har en strålende fremtid.Regnbuestjernen har en strålende fremtid.Regnbuestjernen har en strålende fremtid.Regnbuestjernen har en strålende fremtid.Regnbuestjernen har en strålende fremtid.

Jeg har aldri lagt skjul på at jeg ønsket meg gutt nå sist.
Vi hadde to gutter fra før, og jeg ville gjerne ha en gutt til.
Grunnen til det er at jeg syns jenter er så fæle med hverandre. Jeg har jobbet i barnehage, og jobber på ungdomsskole nå. Allerede i barnehagen lager de klikker og fryser hverandre ut. På ungd.skolen er det helt ille. Og bare tanken på å ha ei lita jente som kanskje må gjennomgå noe slikt, får det til å vrenge seg i magen min.

Men nå skal det sies at selv om jeg "ønsket" meg en gutt, så er jeg overlykkelig nå, over at det ble ei jente.
Det var koseligere enn jeg trodde, å kle opp i rosa kjoler.

Regnbuestjernen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-09-2007, 21:44   #4
VIP-Medlem

Zemoc sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Meldinger: 5,678
MP Rating: 100% (1)
Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi har to jenter, og jeg ønsker meg en jente om vi får en til. Men det er av praktiske årsaker, vi har jo så mye råååsa og jentete, både mtp klær, vogn og alt annet baby/barneutstyr. I tillegg så ER jeg jo jentemamma, det er liksom det trygge og det jeg kan..

Når det er sagt, så blir jeg like glad om det kommer en gutt - æresord
For verden er dere bare tre i mengden
For meg er dere alt
SA 06.06.08
Zemoc er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-09-2007, 22:04   #5
Seniormedlem

blondie06 sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Tau(nær stavanger..)
Meldinger: 2,680
blondie06 har en strålende fremtid.blondie06 har en strålende fremtid.blondie06 har en strålende fremtid.blondie06 har en strålende fremtid.blondie06 har en strålende fremtid.blondie06 har en strålende fremtid.blondie06 har en strålende fremtid.blondie06 har en strålende fremtid.blondie06 har en strålende fremtid.blondie06 har en strålende fremtid.blondie06 har en strålende fremtid.

Da jeg skulle på ul med Annika var min første bekymmring om h*n var frisk.Da jeg fikk bekreftet at alt var vel og at det i tilleg var jente ble jeg bare overlykkelig.Grunnen er at jeg alltid innerst inne har ønsket meg en jente.De er somregel mer knyttet til kanskje spesielt moren og jeg innbiller meg at det er lettere å få ett nært/åpent og mer vennine forhold til en datter i forhold til en sønn.Sønnene blir gjerne "røvet" bort av en kone
Når det er sagt har jeg veeldig lyst på en gutt dersom jeg en gang blir gravid igjenSå min konklusjon blir ja takk begge deler
Gammel 28-09-2007, 22:18   #6
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 19,098
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi hadde ingen preferanser på kjønn før vi fikk Mathias. Vi ønsket heller ikke å vite kjønn på UL, noe vi fikk inntrykk av var veldig spesielt. Jeg har vanskelig for å forstå dem med sterk preferanse for det ene eller det andre, vi drømmer og ber om muligheten for et barn til. Uansett kjønn...
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-09-2007, 23:16   #7
Seniormedlem

buzziebie sin avatar

Meldinger: 2,440
Blogginnlegg: 1
buzziebie har en strålende fremtid.buzziebie har en strålende fremtid.buzziebie har en strålende fremtid.buzziebie har en strålende fremtid.buzziebie har en strålende fremtid.buzziebie har en strålende fremtid.buzziebie har en strålende fremtid.buzziebie har en strålende fremtid.buzziebie har en strålende fremtid.buzziebie har en strålende fremtid.buzziebie har en strålende fremtid.

Jeg tenkte at jeg ville ha jente som første barn fordi det skremte meg litt å skulle være mamma til en gutt - hva vet nå vel jeg om hva små gutter liker? Men vet du hva? Det har gått så bra og jeg trives veldig godt som guttemamma. Jeg håper jo at jeg en dag kan si at jeg ikke har et enebarn lengre og at småtten kan oppleve en søster eller bror, men sånn er det...
Gammel 28-09-2007, 23:20   #8
Seniormedlem

MissPhun sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Vestfold
Meldinger: 2,411
MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.

Det er ikke til å legge under en stol at jeg kunne tenkt meg en av hver.
Men det er fordi jeg ønsker å få oppleve å være mor for begge kjønn. Tror nok det er ganske så forskjellig jo eldre de blir.
Men jeg blir ikke mindre glad for en gutt til. Jeg trives som guttemamma og vet jeg ville blitt like glad for en gutt til som ei jente.
Gammel 29-09-2007, 08:02   #9
Veteranmedlem

Nicy sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: På en rosa sky
Meldinger: 3,103
Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.Nicy har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg må si jeg også blir litt forundret over det. Da jeg gikk gravid med minsten fikk jeg så ofte høre "håper det blir en jente da", men for meg hadde ikke det noe å si.
Hele tre andre jeg kjente som gikk gravid samtidig med meg ønsket seg jenter. To av dem var førstegangsfødende og en hadde en gutt fra før. Samtlige tre drømte virkelig om jentene sine, hvordan de skulle kle dem opp etc. Jeg fikk følelsen av at de alle var overbeviste om at de skulle få jenter. Vel, alle tre fikk gutter og samtlige tre ble skuffet da de fikk vite det. En ble virkelig lei seg. Hun hadde jo drømt om den lille jenta hun skulle få. Det skulle ikke bli en gutt. For meg er det virkelig helt uforståelig.. Hvordan kan man overbevise seg selv så totalt om en bestemt ting på noe som er 50-50 % sjanse? Hvorfor overbeviser man seg selv slik? Merkelig..

"Life is what happens to you when you're busy making other plans" ~John Lennon~

Turbo høst-03 , : Snuppa vår-06
Nicy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-09-2007, 10:16   #10
Seniormedlem

Muffe sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: På Vinterbro :)
Meldinger: 2,120
Muffe har en strålende fremtid.Muffe har en strålende fremtid.Muffe har en strålende fremtid.Muffe har en strålende fremtid.Muffe har en strålende fremtid.Muffe har en strålende fremtid.Muffe har en strålende fremtid.Muffe har en strålende fremtid.Muffe har en strålende fremtid.Muffe har en strålende fremtid.Muffe har en strålende fremtid.

Her håpet spesielt jeg på en gutt.. sambo har aldri hatt en far tilstede i livet sitt.. så jeg må innrømme at jeg ønsket oss en liten sønn, litt på det emosjonelle planet. At sambo skulle oppleve og føle en sterk kjærlighet til sønnen sin, noe han aldri selv fikk. Men dette var noe som satt i mitt hode.

Men skuffa hvis det hadde blitt jente? ALDRI Han hadde jo ikke blitt mindre glad i en datter!

Hvis man er så desperat etter et bestemt kjønn får man heller adoptere da. Men det ville jo vært på et ganske snevert grunnlag synes jeg.

Men det er klart.. har man 4 gutter fra før så skjønner jeg man håper på en jente..men det er forskjell på håpe/ønske og nærmest forvente!

Hustråden er oppdatert med bilder! (25.April! )
Muffe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 06:02.