Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 09-02-2008, 12:08   #1
Medlem

Kenzo sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 98
MP Rating: 0% (0)
Kenzo har en strålende fremtid.Kenzo har en strålende fremtid.Kenzo har en strålende fremtid.Kenzo har en strålende fremtid.Kenzo har en strålende fremtid.Kenzo har en strålende fremtid.Kenzo har en strålende fremtid.Kenzo har en strålende fremtid.Kenzo har en strålende fremtid.Kenzo har en strålende fremtid.Kenzo har en strålende fremtid.
Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

Her er vi enige om at to barn er perfekt. En på hver arm, eller en hos mor og en hos far Plass i bil, plass i heim, tid og ork til å følge dem opp. Dette har vi alltid vært, og er fremdeles, enige om.

Men, så hører og leser jeg så ofte at folk snakker om at de hadde en tanke om hvor mange barn de ønsket seg, men at dette endret seg etter hvert. Hva er det som får en til å snu? Virker på meg som at det er mødrene ofte som bare vil ha "en til".... blir liksom ikke nok med det antallet man har sett for seg.

Er det riktig at det ofte er slik som dette? Hvorfor er det sånn????

(litt "angst" for at jeg selv skal havne der....)
Kenzo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-02-2008, 12:59   #2
Æresmedlem

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Sandnes
Meldinger: 11,673
Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ønsket om antall barn forandrer seg ofte?

Jeg ville alltid ha nummer 3, men mannen ville ikke så jeg slo det ifra meg.
Etter en stund var det mannen som overtalte meg igjen.
Nå er vi definitivt ferdige!
http://www.inspirasjononline.com/for...referrerid=704
Cazandra er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-02-2008, 15:29   #3
Seniormedlem

E-78 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 2,766
E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg ville ha 2. Mannen og. Spiralen ville d anderledes og nå er siste og minste solstrålen her i huset snart 3 år. ;jupp:

Min form for husarbeid er å feie over rommet med blikket.
E-78 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-02-2008, 20:26   #4
VIP-Medlem

Idril sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Ullensaker
Meldinger: 7,195
Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.

Før jeg ble gravid skulle jeg ikke ha barn Når vi fikk første ønsket jeg meg to, han også, og nr to fikk vi. Så ønsket jeg meg nr tre, men han ikke, men nr tre kom likevel siden vi ikke brukte prevensjon. Jeg har fortsatt lyst på flere barn, om det stopper ved fire (+ bonusbarn) eller fem... Det får tiden vise. Hadde aldri trodd at JEG skulle ha ønske om så mange barn egentlig.

02 - 04 - 05 & 76 72 & 96 - 98 - 04
Idril er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-02-2008, 20:38   #5
Seniormedlem

minerva sin avatar

Medlem siden: Jul 2002
Sted: Trondhjem
Meldinger: 2,035
minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Idril Vis post
Før jeg ble gravid skulle jeg ikke ha barn Når vi fikk første ønsket jeg meg to, han også, og nr to fikk vi. Så ønsket jeg meg nr tre, men han ikke
Signerer frem til dit. I min versjon følger fruktene av mine fantastiske overtalelsesevner Det vil si at han ikke så mye ikke ville ha tre, som at han mente at vi ikke hadde plass eller økonomi til det. Jeg satte opp et lite budsjett for å bevise det motsatte og dro avtalen i land

Nå er vi helt klart ferdige
Gammel 09-02-2008, 22:01   #6
Seniormedlem

benja2 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 1,668
MP Rating: 100% (2)
benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.

Da jeg sto på terskelen til voksenlivet ville jeg ikke ha barn, men så fikk jeg jo den ene daLovde meg selv etter fødselen med henne at nok var no, men så kom jo nr to og nr tre. I fjor fikk jeg attpåklatten og nå går jeg på det siste med nr 5!! I tillegg har jeg et bonusbarn, så tilsammen vil jeg ha 6. Og alle er like ønsket og velkommen
Gammel 09-02-2008, 22:02   #7
Medlem

Kenzo sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 98
Kenzo har en strålende fremtid.Kenzo har en strålende fremtid.Kenzo har en strålende fremtid.Kenzo har en strålende fremtid.Kenzo har en strålende fremtid.Kenzo har en strålende fremtid.Kenzo har en strålende fremtid.Kenzo har en strålende fremtid.Kenzo har en strålende fremtid.Kenzo har en strålende fremtid.Kenzo har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av benja2 Vis post
Da jeg sto på terskelen til voksenlivet ville jeg ikke ha barn, men så fikk jeg jo den ene daLovde meg selv etter fødselen med henne at nok var no, men så kom jo nr to og nr tre. I fjor fikk jeg attpåklatten og nå går jeg på det siste med nr 5!! I tillegg har jeg et bonusbarn, så tilsammen vil jeg ha 6. Og alle er like ønsket og velkommen
Åherremoses!
Kenzo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-02-2008, 11:24   #8
Veteranmedlem

charlie sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,267
charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.

enig med deg - en i hver hånd!

så får vi heller få et fosterbarn når de ikke leier lenger!

Charlie & Prinsessen, født 2003 og Tingeling, født 2006

Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Alfacharlie
charlie er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-02-2008, 15:11   #9
Veteranmedlem

LatinoBaby sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 4,104
MP Rating: 100% (2)
LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har alltid ønsket meg 2, en periode syns jeg det holdt med 1, men nå tenker jeg at kanskje 3 ikke hadde vært så ille!!
Besluttsom jeg ja....

LatinoBaby er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-02-2008, 15:17   #10
VIP-Medlem

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 6,231
MP Rating: 100% (5)
Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg ville bare ha to. Følte meg helt ferdig da vi fikk to også. Fire år senere kom lysten på den tredje.
Mamma Rosa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 12:42.