Familien min på pappas side har treff hver sommer, vi har møttes flere år på rad nå. Kjempemoro!!
Alle blir invitert via e-post eller vanlig post, og møtes utover dagen hjemme hos de som arrangerer (samme hvert år, de har stort hus og stor hage
).
Vi pleier være mellom 50 og 60 stk som samles, og da er vi 4-5 generasjoner, farfaren min på 91 år er den eldste som er med.
Bord og stoler er satt opp rundt omkring i hagen og på terrassen, vi har alltid vært utrolig heldige med været.
Det fyres opp flere griller, også har man med grillmat og drikke til maten selv. Noen får i "oppdrag" å ta med salat, potetsalat, brød og annet tilbehør, og noen blir spurt om å ta med kaker, boller eller noe annet til kaffen.
Vi har pleid å ha litt forskjellige aktiviteter..
*Rebusløp for barna, med diplom til alle. Det har vært både enkle spørsmål, og aktiveteter som å kaste piler på ballonger, baller på bokser osv.
*Kubbespill
*Oppgaver/rebuser - hvert bord er ett lag, og leverer svarene sammen, og de som vinner får heder og ære.
Pluss at noen alltid finner fram gitarer osv utover ettermiddagen, og spiller og synger.
Men hovedaktiviteten er bare å møtes og skravle!
Jeg fikk ikke vært med i år fordi det kræsjet med ferien, men jeg gleder meg allerede til neste år!! Synes det er så koselig å treffe slekta, selv om jeg fortsatt ikke har oversikt over hvem alle er!!