Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 20-07-2007, 16:50   #1
Supermedlem

Dionne sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 590
MP Rating: 0% (0)
Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.
slekstreff?

Har utrolig lysst å arrangere slektstreff
til neste sommer!

er det noen av dere som har arrangert eller
vært med på noen?
Kan dere ikke fortelle litt om opplevelsen,
hva som var dårlig og hva som var bra?
Opplegget osv.

Har vært så gøy å fått samlet hele slekta!
Gammel 20-07-2007, 17:21   #2
Supermedlem

Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 782
Bibbi har en strålende fremtid.Bibbi har en strålende fremtid.Bibbi har en strålende fremtid.Bibbi har en strålende fremtid.Bibbi har en strålende fremtid.Bibbi har en strålende fremtid.Bibbi har en strålende fremtid.Bibbi har en strålende fremtid.Bibbi har en strålende fremtid.Bibbi har en strålende fremtid.Bibbi har en strålende fremtid.
Sv: slekstreff?

Vi har akkurat hatt det og det var kjempemoro.
Opplegget vårt var at alle var bedt.
Vi gjorde det sånn at alle søskenbarn av mannen min fikk hver sin invitasjon med ansvar for å be alle sine. (noe de gjorde)
Alle hadde med sin egen grillmat, ettersom vi ikke visste hvor mange det ble, så spanderte vi jordbær, kaffe, kaker og brus.
Det ble en kjempehyggelig søndag som skal gjentas neste år.
Bibbi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-07-2007, 14:58   #3
Supermedlem

Dionne sin avatar

Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.Dionne har en strålende fremtid.

Tusen takk Bibbi
Vil gjerne høre flere....
Gammel 24-07-2007, 12:55   #4
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 19,098
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi har hatt et par slektstref (stor slekt, gitt), og de kjekkeste er de som varer over en helg, og ikke bare en dag. Da får man mye bedre tid til å bli kjent med folk!

Ikke stress med fancy mat, men velg noe enkelt. Det viktigste er at man får truffet hverandre, og er mest mulig samlet på samme stedet!
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-07-2007, 14:19   #5
Supermedlem

Dionne sin avatar

Tusen takk

Vil dere fortelle litt mer detaljert om hva dere gjorde?
Eller er det noen som har linker til noe på nett?
Trenger litt flere ideer.
Det blir hovedsaklig jeg og min tremenning som skal få dette
i hop.

Hva spiste dere?
Møttes dere fredagen også?
Historier?
Leker?
Navneskilt?
Hefter?
informasjon?
etc...

Gammel 24-07-2007, 16:22   #6
Moderator

frk.X. sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: Oppland
Meldinger: 3,877
MP Rating: 100% (1)
frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.

Abonerer på dette eg og søsken barnet mitt skal også prøve på dette til nesteår. Men begge er heilt grønne når det gjeld arrangering av slikt...
Gammel 25-07-2007, 13:36   #7
Æresmedlem - Moderator

isilme sin avatar

Medlem siden: Dec 2003
Meldinger: 13,098
isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.

Familien min på pappas side har treff hver sommer, vi har møttes flere år på rad nå. Kjempemoro!!

Alle blir invitert via e-post eller vanlig post, og møtes utover dagen hjemme hos de som arrangerer (samme hvert år, de har stort hus og stor hage ).
Vi pleier være mellom 50 og 60 stk som samles, og da er vi 4-5 generasjoner, farfaren min på 91 år er den eldste som er med.
Bord og stoler er satt opp rundt omkring i hagen og på terrassen, vi har alltid vært utrolig heldige med været.
Det fyres opp flere griller, også har man med grillmat og drikke til maten selv. Noen får i "oppdrag" å ta med salat, potetsalat, brød og annet tilbehør, og noen blir spurt om å ta med kaker, boller eller noe annet til kaffen.

Vi har pleid å ha litt forskjellige aktiviteter..
*Rebusløp for barna, med diplom til alle. Det har vært både enkle spørsmål, og aktiveteter som å kaste piler på ballonger, baller på bokser osv.
*Kubbespill
*Oppgaver/rebuser - hvert bord er ett lag, og leverer svarene sammen, og de som vinner får heder og ære.
Pluss at noen alltid finner fram gitarer osv utover ettermiddagen, og spiller og synger.
Men hovedaktiviteten er bare å møtes og skravle!

Jeg fikk ikke vært med i år fordi det kræsjet med ferien, men jeg gleder meg allerede til neste år!! Synes det er så koselig å treffe slekta, selv om jeg fortsatt ikke har oversikt over hvem alle er!!
Gammel 25-07-2007, 13:48   #8
Supermedlem

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Sørlandet
Meldinger: 826
Katharina har en strålende fremtid.Katharina har en strålende fremtid.Katharina har en strålende fremtid.Katharina har en strålende fremtid.Katharina har en strålende fremtid.Katharina har en strålende fremtid.Katharina har en strålende fremtid.Katharina har en strålende fremtid.Katharina har en strålende fremtid.Katharina har en strålende fremtid.Katharina har en strålende fremtid.

Her er vi i flere treff hvert år. Min manns morfars-slekt, samles i jula annenhvert år. Kun en dag. Koldtbord og kaker som alle har fått et oppdrag hver.
Mammas mors-slekt er så stor at de samles litt sporadisk i en hage eller noe for de vil gjerne samles et par ganger hver sommer. Der er det også helt uformelt med bare kaffe som alle bidrar til. Eller vi spiser på en resturant først og har fkaffe i hagen etterpå. De er ca 50 hver gang.
Mammas fars-slekt samles også litt sporadisk, gjerne når mange er i hjembyen likevel, og man har kaffe sammen.

På lørdag skal vi med bestemor til mannens familie. Svigermor og en annen fra hennes generasjon inviterer. Vi skal ut med en båt på tur først, og opp til gården der bestemor er fra å grille og kose oss etterpå. Med ca 40 deltagere fra 2-90 år så blir det uformelt, men vi har med litt spill både for barn og voksne. Eks boccia, kroket, quiz, kortstokk osv. Maten er kjøpt inn felles og kakene er fordelt på de som er glad i å bake.

Fordi vi samles så ofte er det ikke behov for navneskilt og opprop. Men av og til har hver og en reist seg å sagt navnet sitt og hvem de hører til.
Gammel 25-07-2007, 13:59   #9
kie
Seniormedlem

kie sin avatar

Medlem siden: May 2004
Meldinger: 2,134
kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.kie har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg var på slektstreff her for en stund siden. Det var kjempekoselig.
Den eldste i hver "gren" fikk ansvar for å invitere sine. De hadde leid en gymsal, noe som var veldig populært blant barna. Halve delen var for voksne mens alle ungene lekte i andre halvparten.

Det viktigste var imidlertid gjestfriheten, at folk man ikke har sett på årevis var glad for at man kom og oppriktig interessert i hvordan man hadde det osv.

For meg betyr dette mest.

Sist endret av kie; 25-07-2007 kl 14:44.
kie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:36.