|
Vis resultat: mine barn
|
elsker hverandre og krangler nesten aldri
|
|
18 |
34.62% |
krangler relativt ofte men er i grunn veldig glad i hverandre
|
|
32 |
61.54% |
krangler stortsett hele tiden
|
|
0 |
0% |
har lite felles og intereagerer lite
|
|
2 |
3.85% |
|
|
13-04-2007, 21:02
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Apr 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,180
|
hvilken forhold har dine barn sammen? Gi gjerne alder og kjønn i kommentar!
|
|
|
13-04-2007, 21:09
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Apr 2004
Meldinger: 1,482
|
Vi har et barn som er mer "kranglete" enn de andre, så det er ofte krangling i vår søskenflokk. De har veldig mye felles, og er sammen om det meste. De elsker hverandre over alt, beskytter hverandre og har stort utbytte av hverandre - men de har konflikter, ja - og de er vi heldigvis ikke redde for i vår familie
|
|
|
13-04-2007, 21:12
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,573
|
Mine barn er uvanlig god venner og har et uvanlig godt forhold.
Dette sier jeg ikke som mor, men barnehage, helsesøster, venner og familie forteller meg at mine barn er uvanlig nære og gode vfenner.
Det er nesten 24 mnd mellom dem, og de har alltid vært veldig nære.
Det har være lite/ingen søskensjalusi og de leiker sammen hele dagen så sant de er på samme sted. De leiker så og si aldri uten hverandre. Allikevel er de ikke avhengig av hverandre. Krølle kan godt leike med andre barn uten å være avhengig av Tulla og omvendt. Men uvanlig og nære gode venner, ja det er de.
Krølle er nesten alltid opptatt av Tullas ve og vel. Han er veldig omsorgsfull i forhold til henne. De få gangene de krangler er vel når hun føler han blir for pågående. Hun har tross alt blitt større, og med egne meninger
Krølle forteller også at han gjerne vil ha flere lillesøstere. Og det spiller ingenting om de skriker om natta eller om han må dele leikene sine med dem, eller passe på dem hele tiden.... Selv om det neppe skjer
13-04-2007, 23:43
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2002
Meldinger: 2,226
|
Det er 5,5 år mellom eldste og yngste i vårt trekløver og de er utrolig knyttet til hverandre. De krangler inn i mellom, men de har et tett og rørende forhold. De er utrolig omsorgsfulle, interesserte og beskyttende overfor hverandre. Og alle tre har sagt at de kunne tenke seg flere søsken...
Det er så morsomt når en av de store er med for å hente Lillesøster i barnehagen. Da springer hun rundt til alle og skal vise de frem til alle.
Har de vert borte fra hverandre en dag, er gjensynsgleden stor når de møtes igjen.
At de krangler og er uenige er bare en sunnhetstegn. Det er overfor dem man kjenner best man skal bryne seg. De er tre ulike personligheter, men har også mange felles trekk. Og den empatiske evnen har de alle tre, og den har de fått gode muligheter til å utvikle i samspill med hverandre.
|
14-04-2007, 00:28
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 2,473
|
Jeg har 4 år mellom mine. De er veldig glade i hverandre og leker mye sammen. Men blir også mye krangel, ala du tok leken min etc. Men med litt megling, pleier det gå fort over.
Ellers er storebror veldig glad i å erte lillesøsteren da, og hun går lett på.. så blir litt uroligheter i forhold til det.. Men er som regel godsinnet da, han er aldri slem med henne med vilje. Har han penger og får kjøpe seg noe godt i butikken, deler han altid likt med lillesøster. Kjøper dobbelt opp av alt, som den største naturlighet
|
|
14-04-2007, 07:23
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 6,316
|
"krangler relativt ofte men er i grunn veldig glad i hverandre"
Gutt 9 og jente 7.
|
|
|
14-04-2007, 07:40
|
|
Gjest
|
Nå er ikke mine så store enda, men de viser tydelig at de er glade i hverandre, og de leker sammen mer og mer. Min minste er så liten, at han er vel ikke i stand til å leke MED noen enda, men de leker med de samme tingene samtidig da for å si det sånn
Strorebror finner biler til lillebror osv.
Men de krangler også ja - minsten liker å erte storebror - han tar noe han vet han ikke får lov til å ta - og løper Storebror er litt mer fysisk av seg, så det hender han tar lillebror i armen og DRAR han med seg, og da går det som oftest så fort at han ramler på ratata. Og han løper fort med VILJE fordi han vet nettopp det. Men søsken må nesten få lov til å krangle såpass
|
|
|
14-04-2007, 08:44
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: May 2005
Sted: Gode gamle Moss
Meldinger: 1,691
|
Jeg svarte at de elsker hverandre og krangler sjelden. Jentene mine på 20 mndr og 8 år har et flott forhold. Storesøster trives veldig godt med lillesøster og liker å leke med henne, lese for henne, tulle med henne. Lillesøsters store idol er søsteren sin, og hun hermer etter alt hun gjør.
Det er selvfølgelig litt småkrangling, men det er da når vesla er "slem" med storesøster og kan plutselig finne på å lappe til henne uten grunn.
|
|
14-04-2007, 08:55
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 935
|
Her er det 3 år mlm eldste og mellomste, og 14 mnd mlm mellomste og yngste.
Den eldste holder seg mest for seg selv, og har problemer med å leke med de minste. Men han har alltid lekt lite, og holdt seg mest med voksne. Han er glad i søsknene sine, og passer på at de har det bra, men han krangler voldsomt med dem.
De to minste er veldig knyttet til hverandre, de krangler som oftest her hjemme, men i bh leker de visstnok utrolig godt i lag til å være søsken. De ser enormt opp til storebroren, selv om han ikke vil ha noe med de å gjøre.
|
|
|
14-04-2007, 20:03
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Oppegård
Meldinger: 6,699
|
Våre er 3 åg og 14 mnd, og er veldig gode venner allerede nå.
Her er det veldig lite sjalusi og krangling selv om de enda er ganske små.
|
|
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:38.
|