Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-02-2008, 08:15   #1
Veteranmedlem

charlie sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,206
MP Rating: 0% (0)
charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.
Spør du heller pappa om penger enn partneren din?

ifølge en artikkel i VG i dag sies det nemlig at de fleste av "dere" har det sånn:

Gifte kvinner spør pappa om penger

I norske parforhold har kvinnene mindre penger å rutte med enn menn. Og de spør heller pappa om penger enn partneren.

De nye forskningsresultatene er en del av et internasjonalt studie. Tendensen i Norge viser at nordmenn i parforhold deler pengene mindre nå enn før. Også når man får barn.

I norske parforhold deler mannen og kvinner på utgiftene, men siden mannen oftest tjener mest, sitter han også igjen med mest penger til å bruke på seg selv, melder NRK

- At vi har tabubelagt dette emnet, er kanskje en pris vi har betalt for likestillingen. Det er et delikat emne, og langt ifra løst i vårt likestilte samfunn, mener professor i sosiologi, Kari Wærness, ved Universitetet i Bergen.

For å ikke være avhengig av samboeren sin som er kommet i jobb og tjener penger, går man heller til foreldrene og ber om penger. Det er lettere å be foreldre om penger, enn faren til barnet.

Fungerende likestillings- og diskrimineringsombud, Ingeborg Grimsmo, synes ikke dette handler om likestilling.

- Dette handler om to ting: Mangel på likelønn, og mangel på fordeling innad i et parforhold. Det er fortsatt slik at kvinner tjener 80 prosent av det menn gjør, mener Grimsmo. (©NTB)

Betyr ikke det da at man ikke engang selv anser seg som likeverdige partnere i forholdet?

ÅÅh, jeg syns det er SÅ viktig å ikke være økonomisk avhengig av noen for å være en likeverdig partner!

Charlie & Prinsessen, født 2003 og Tingeling, født 2006

Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Alfacharlie
charlie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-02-2008, 08:54   #2
Supermedlem

Cinaen sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Øvre Romerike
Meldinger: 1,424
Cinaen er fantastisk mot andre.Cinaen er fantastisk mot andre.Cinaen er fantastisk mot andre.Cinaen er fantastisk mot andre.Cinaen er fantastisk mot andre.Cinaen er fantastisk mot andre.Cinaen er fantastisk mot andre.Cinaen er fantastisk mot andre.Cinaen er fantastisk mot andre.Cinaen er fantastisk mot andre.Cinaen er fantastisk mot andre.
Sv: Spør du heller pappa om penger enn partneren din?

Nå har jeg ikke en pappa lenger og litt vanskelig å spørre ham nå han ikke lever lenger. Men unansett, så har jeg ikke spurt pappa om penger.
Hvis jeg trenger penger til noe og jeg er blakk så spørr jeg mannen. men som regel kommer han selv med kortet, når jeg skal ut å handle, kjøpe klær til ungene osv.
Det er heller han som spør meg om jeg trenger penger. Selv om jeg jobber, så er det han som drar inn mest penger og det er jeg som bruker dem flittig.
Cinaen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-02-2008, 08:59   #3
Seniormedlem

jeanett sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Lindeberg, Oslo
Meldinger: 2,019
jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg spør heller sambo om penger enn pappa !

08.08.09 Bryllupstråden min
jeanett er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-02-2008, 09:01   #4
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 19,098
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg spør ingen om penger...? Trenger jeg penger, så bruker jeg penger. Vi har felles konto, alle kort trekkes fra samme "potten". Mannen min tjener desidert mest, ja, siden jeg er student.

Vi spør forresten aldri foreldrene våre om penger, men det hender de "sponser" oss på forskjellig vis likevel. Vi er heldige sånn.
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-02-2008, 09:03   #5
Supermedlem

Cinaen sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Øvre Romerike
Meldinger: 1,424
Cinaen er fantastisk mot andre.Cinaen er fantastisk mot andre.Cinaen er fantastisk mot andre.Cinaen er fantastisk mot andre.Cinaen er fantastisk mot andre.Cinaen er fantastisk mot andre.Cinaen er fantastisk mot andre.Cinaen er fantastisk mot andre.Cinaen er fantastisk mot andre.Cinaen er fantastisk mot andre.Cinaen er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av charlie Vis post
Betyr ikke det da at man ikke engang selv anser seg som likeverdige partnere i forholdet? Mulig, men synes det er tåpelig å spørre pappan før partneren.
Sitat:
Opprinnelig postet av charlie Vis post
ÅÅh, jeg syns det er SÅ viktig å ikke være økonomisk avhengig av noen for å være en likeverdig partner!
Det kan man være uansett om man deler penger med partneren. Når man er parforhold skal man ikke tenke på sånt, men er ett team som hjelper hverandre.
Cinaen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-02-2008, 09:09   #6
VIP-Medlem

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 6,316
MP Rating: 100% (5)
Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.

Pappa faktisk. Har ikke fått penger av mine foreldre siden jeg begynte å jobbe som sekstenåring.

Spør ikke partneren om penger, vi har felles økonomi. Det har vi alltid hatt.
Mamma Rosa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-02-2008, 09:11   #7
VIP-Medlem

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 6,316
MP Rating: 100% (5)
Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg er økonomisk avhengig av min partner sånn vi lever nå.
Jeg er hjemme med våre tre barn. Noe han også ønsker.
Mamma Rosa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-02-2008, 09:12   #8
VIP-Medlem

Lykketrollet_ sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 5,509
Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Niobe Vis post
Jeg spør ingen om penger...? Trenger jeg penger, så bruker jeg penger. Vi har felles konto, alle kort trekkes fra samme "potten". Mannen min tjener desidert mest, ja, siden jeg er student.

Vi spør forresten aldri foreldrene våre om penger, men det hender de "sponser" oss på forskjellig vis likevel. Vi er heldige sånn.
Sånn er det her også. Har ikke felles kort, men vi tar det kortet det er penger på dersom vi skal noe.
Har fri tilgang til hverandres nettbanker også.

Spør heller aldri foreldre om penger, det er leeenge siden sist heldigvis!
De pleier ikke spandere så mye på oss heller, men det gjør ingenting. De kjøper en del til ungene da.
Gammel 21-02-2008, 09:17   #9
VIP-Medlem

Mondeo sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Rogaland
Meldinger: 5,802
Blogginnlegg: 11
MP Rating: 100% (1)
Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.

Har ikke en pappa lenger jeg heller, så jeg sliter med å spørre han om penger. Jeg liker ikke å spør mannen min om penger, men det hender jeg må. Vi har mine og dine penger uten tilgang til hverandres konto, så da blir det bare sånn. Han tjener ganske mye mer enn meg, og jeg har ikke som mål å tjene like mye da jeg helst ikke vil ha mer enn max 60% stilling.

Mondeo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-02-2008, 09:22   #10
Medlem

Medlem siden: Sep 2007
Sted: innendørs
Meldinger: 260
cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.cuda har en strålende fremtid.

bruker hverandres nettbank og kort/penger...trenger ikke spørre, barre si hva vi har brukt....pappa er så gavmild at jeg ikke vil spørre/trenger å spørre..
cuda er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:31.