Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 27-09-2008, 18:15   #1
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2008
Meldinger: 17
MP Rating: 0% (0)
Kattemamma er bare skikkelig grei.Kattemamma er bare skikkelig grei.Kattemamma er bare skikkelig grei.Kattemamma er bare skikkelig grei.Kattemamma er bare skikkelig grei.Kattemamma er bare skikkelig grei.Kattemamma er bare skikkelig grei.Kattemamma er bare skikkelig grei.Kattemamma er bare skikkelig grei.Kattemamma er bare skikkelig grei.Kattemamma er bare skikkelig grei.
Trillepiker - hvor gamle bør de være?

Det er selvfølgelig umulig å si noe generellt om det, eller? Men er det noen som har gode erfaringer med nabojenter som trillepiker, og hvor gamle er de? Jeg kjenner en veldig kjekk og ansvarsbevisst jente på 10 år, men jeg lurer på om hun ikke likevel er litt for ung? Evt har jeg tenkt på å si at hun kan trille fram og tilbake utenfor huset hvor det er flatt og lite trafikk. Hva syns dere?
Kattemamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-09-2008, 18:19   #2
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 19,231
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Trillepiker - hvor gamle bør de være?

Jeg synes det er vanskelig å si noe om alder i år, for det varierer så mye hvor modne de er. Og det er jo langt viktigere.
Generelt synes jeg 10 år høres i yngste laget ut, men det er jo stor forskjell på 10-åringer også.

Poden er 3 år, og gubbens kusine er 13. Nå synes jeg de er en ganske god kombinasjon (og hun er veldig moden for alderen), men da han var baby og hun var 10 var det uaktuelt.
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-09-2008, 18:36   #3
VIP-Medlem

Zemoc sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Meldinger: 5,699
MP Rating: 100% (1)
Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.

Kusinen til jentene er 11 år, hun har jeg ikke noe problem med å la se etter minsta når de er ute i byggefeltet. Det være seg en trilletur eller når frøkna går selv. Hun får nok også trille minstemann når h*n kommer, da vil hun være 12 år.

Hadde det vært "fremmede" barn(nabobarn o.l) hadde jeg nok ikke sluppet ungene ut med de før de var rundt om 15 år nei.
For verden er dere bare tre i mengden
For meg er dere alt
SA 06.06.08
Zemoc er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-09-2008, 20:02   #4
VIP-Medlem

Lykketrollet_ sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 5,549
Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.

Om det er noen vi kjenner hadde ikke jeg hatt noen problemer med å la en 10åring være ute med barna.
Jeg var selv 9 år da jeg begynte å passe unger, og det gikk kjempefint.
(7 da jeg begynte å passe nabojenta, men fikk ikke lov å ta henne ut av vognen da)

Selv har vi en jente på 16 som passer.
Gammel 27-09-2008, 20:30   #5
Supermedlem

gullli sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 1,150
gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.

Min niese var vel 11 når datteren min ble født, og jeg hadde ingen problemer med å la henne gå på trilletur.

Member of AF's jaktlag
gullli er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-09-2008, 20:35   #6
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Sted: Rogaland
Meldinger: 19,231
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg bør vel nevne at jeg var 10 da søskenbarnet mitt ble mamma, og jeg var trillepike da.
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-09-2008, 21:10   #7
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Vi bruker til trillepike vi da, så det blir kanskje litt annleis...

På torsdag som var henta Tøffeliten i bhgen. Gjekk heim etter skulen med sekken sin, for så å gå videre opp til bhgen. Der sto vogna til Tøffeliten. Ho henta Tøffeliten på avdelinga, og trilla heim. Dei kom heim igjen hit rundt halv tre, og var heime aleine til klokka fire.
Dette er ikkje første gangen henter i bhgen, og ikkje siste heller....

Rett før jul i fjor hadde eg stores: (da 10 år) og ei venninne (9 år) til barnevakt når eg og var på julebord. T & T la seg før vi for.
Kan legge til at vi var på det lokale hotellet, og at eg hadde bilen min ståande utanfor. Å kjøre heim ville tatt meg 5 minutter.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-09-2008, 21:11   #8
Seniormedlem

Maika sin avatar

Meldinger: 1,647
MP Rating: 100% (1)
Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.

Når jeg var barn var det vanlig å være trillepike når en gikk på barneskolen så sluttet de fleste når de begynte på ungdomsskolen for da var vi for gamle. Det kommer jo veldig an på hvor moden de er og ikke minst hvor godt en kjenner de. Vi har to nabojenter på 15 og 18 år og dem føler jeg meg veldig trygge på. Når hun yngste var 13 år hadde vi ikke behov for pass, men jeg kunne nok fint ha sendt dem ut med henne. Søskenbarna til guttene våre er nå 11 og 9 år og jeg har mye mer ro om 9åringen ser etter dem. Nå er det her snakk om rett utenfor huset til svigers mens vi er ute like i nærheten eller rett inne og henter noe. Han på 11 år glemmer ofte at han ser etter guttene så når han ser etter dem handler jeg stort sett som om jeg har dem selv. Eks løper rett inn to sekunder og henter noe når jeg har forvist meg om at de er trygg og det ikke er noe falig i nærheten osv.
Gammel 13-11-2008, 21:34   #9
VIP-Medlem

tinwin sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 8,570
MP Rating: 100% (2)
tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg var under 10 år når jeg begynte å passe unger, og det gikk kjempefint
Vi har akkurat kommet i kontakt med ei nabojente her på 13 som skal begynne å se etter minstemann nå. Blir jo ikke lenge av gangen, men hun er veldig voksen og ansvarsfull for alderen og jeg føler meg trygg på det. Kommer veldig an på jenta og alderen på barnet mener jeg da

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 12:49.