Jeg kjenner ganske mange som synes det er en fornærmelse å bli oppfattet som en typisk "A4-familie". Samtidig er det jo noen som må være som "folk flest", hvis det i det hele tatt skal finnes noen som er "folk flest"?
Så nå lurer jeg på - av dere her inne, oppfatter dere dere som helt vanlige, enn som litt annerledes?
Selv har jeg etter mange år med (nokså mislykkede, tror jeg) forsøk på å være "annerledes" kommet til at jeg ikke synes det er så galt å være helt vanlig.
Dere må selvfølgelig svare ut fra hva dere selv oppfatter som vanlig og uvanlig, men jeg kan jo gi noen eksempler på hva jeg mener med det:
Å ha ungene på fotballtrening er vanlig, mens å sende 4-åringen på russisk-kurs er spesielt.
Å la helt små unger være ute til sent på kvelden, fordi man praktiserer "fri" barneoppdragelse, da synes jeg man er "annerledes".
Osv.
Jeg prøver IKKE å mene noe om at det ene er bedre enn det andre eller at noe er galt eller riktig her, så jeg håper IKKE denne tråden vil bli brukt til å diskutere det!!!
Jeg har lagt den under "Familieliv" fordi jeg er mest interessert i hvordan dere oppfatter deres egen lille familie-enhet i forhold til omverdenen.