Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-11-2007, 13:09   #1
Medlem

Huba sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Øvre Romerike
Meldinger: 65
MP Rating: 0% (0)
Huba er fantastisk mot andre.Huba er fantastisk mot andre.Huba er fantastisk mot andre.Huba er fantastisk mot andre.Huba er fantastisk mot andre.Huba er fantastisk mot andre.Huba er fantastisk mot andre.Huba er fantastisk mot andre.Huba er fantastisk mot andre.Huba er fantastisk mot andre.Huba er fantastisk mot andre.
Å være "normal" eller å være "annerledes"?

Jeg kjenner ganske mange som synes det er en fornærmelse å bli oppfattet som en typisk "A4-familie". Samtidig er det jo noen som må være som "folk flest", hvis det i det hele tatt skal finnes noen som er "folk flest"?

Så nå lurer jeg på - av dere her inne, oppfatter dere dere som helt vanlige, enn som litt annerledes?

Selv har jeg etter mange år med (nokså mislykkede, tror jeg) forsøk på å være "annerledes" kommet til at jeg ikke synes det er så galt å være helt vanlig.

Dere må selvfølgelig svare ut fra hva dere selv oppfatter som vanlig og uvanlig, men jeg kan jo gi noen eksempler på hva jeg mener med det:

Å ha ungene på fotballtrening er vanlig, mens å sende 4-åringen på russisk-kurs er spesielt.
Å la helt små unger være ute til sent på kvelden, fordi man praktiserer "fri" barneoppdragelse, da synes jeg man er "annerledes".

Osv.

Jeg prøver IKKE å mene noe om at det ene er bedre enn det andre eller at noe er galt eller riktig her, så jeg håper IKKE denne tråden vil bli brukt til å diskutere det!!!

Jeg har lagt den under "Familieliv" fordi jeg er mest interessert i hvordan dere oppfatter deres egen lille familie-enhet i forhold til omverdenen.
Gammel 05-11-2007, 13:16   #2
Supermedlem

Serafin sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 1,374
Serafin har en strålende fremtid.Serafin har en strålende fremtid.Serafin har en strålende fremtid.Serafin har en strålende fremtid.Serafin har en strålende fremtid.Serafin har en strålende fremtid.Serafin har en strålende fremtid.Serafin har en strålende fremtid.Serafin har en strålende fremtid.Serafin har en strålende fremtid.Serafin har en strålende fremtid.
Sv: Å være "normal" eller å være "annerledes"?

Vi er nok litt annereldes, men vi er veldig A4, selv om vi er annerledes.

Øh, forstå det den som kan.

Vi blir nok aldri A4, ettersom vi er to jenter med baby. Men samtidig så er resten av livet vårt veldig A4. Selv om endel reagerer på at vi bruker tøybleier, det er vel det særeste vi gjør.

Sist endret av Serafin; 05-11-2007 kl 14:28.
Serafin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-11-2007, 13:19   #3
Medlem

Huba sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Øvre Romerike
Meldinger: 65
Huba er fantastisk mot andre.Huba er fantastisk mot andre.Huba er fantastisk mot andre.Huba er fantastisk mot andre.Huba er fantastisk mot andre.Huba er fantastisk mot andre.Huba er fantastisk mot andre.Huba er fantastisk mot andre.Huba er fantastisk mot andre.Huba er fantastisk mot andre.Huba er fantastisk mot andre.

Æsj, jeg skulle jo ha med spørreundersøkelse til denne diskusjonen, men så fikk jeg ikke lov fordi det hadde gått for lang tid!
Gammel 05-11-2007, 13:20   #4
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 19,098
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

Kunne rett som det er tenke meg å ha et litt mer A4-liv, jeg...
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-11-2007, 13:26   #5
Seniormedlem

Sissel sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Nordland
Meldinger: 2,210
MP Rating: 100% (2)
Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg vet ikke helt... Tror vi er veldig a4, men med en litt annerledes måte å leve det ut på
Gammel 05-11-2007, 14:06   #6
Æresmedlem

FlyAway sin avatar

Medlem siden: Mar 2002
Sted: Farmen
Meldinger: 10,586
FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg kunne veldig ofte tenkt meg et A4-liv hvor mann jobbet 8-16, hadde fri kvelder og hver helg, samt ferie minst 5 uker i året. Det er og blir en drøm Men jeg vet ikke helt hvordam ting ville vært annerledes..

En ting er sikkert, og det er at han ikke hadde vært tilfreds med noe annet, han stortrives med å drive gården her, selv om det innebærer 7-dagers arbeidsuke omtrent 48 uker i året, lite fridager, og verdens mest ugunstige arbeidstider.
Gammel 05-11-2007, 14:21   #7
Supermedlem

Nyperose sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 1,278
Nyperose har en strålende fremtid.Nyperose har en strålende fremtid.Nyperose har en strålende fremtid.Nyperose har en strålende fremtid.Nyperose har en strålende fremtid.Nyperose har en strålende fremtid.Nyperose har en strålende fremtid.Nyperose har en strålende fremtid.Nyperose har en strålende fremtid.Nyperose har en strålende fremtid.Nyperose har en strålende fremtid.

Her er vi helt vanlig A4. Ingen spesielle ting. Men om du spør 12 åringen i huset så er jeg streng og hun får ikke lov til noe. Så da er vel jeg veldig A4 ja.

-95 mai -05 9.mai -07
Nyperose er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-11-2007, 18:22   #8
Seniormedlem

MillaGTI sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,706
MillaGTI har en strålende fremtid.MillaGTI har en strålende fremtid.MillaGTI har en strålende fremtid.MillaGTI har en strålende fremtid.MillaGTI har en strålende fremtid.MillaGTI har en strålende fremtid.MillaGTI har en strålende fremtid.MillaGTI har en strålende fremtid.MillaGTI har en strålende fremtid.MillaGTI har en strålende fremtid.MillaGTI har en strålende fremtid.

Vi føler oss veldig A4 egentlig, selv om vi har turnusjobber begge to...
Men jeg trur (eller VET da.... De snakker om oss til hverandre.. ) noen vennepar av oss oppfatter oss som annerledes, fordi:
*Vi har faste leggetider til barna, og tar ikke i mot besøk av andre med barn etter 17:30 (det var DEN leggetida lissom)
*Vi har godter kun på lørdager
*Vi liker å feire julaften bare vi 4 sammen..
*Vi vil heller tilbringe frihelgene med barna enn å feste... Det er ekstremt uforståelig for enkelte har jeg skjønt...
*Vi slipper ikke inn nabounger når vi skal spise med mindre det er avtalt
*Vi lar ikke barna gå alene på lekeplassen

Kunne sikkert fortsatt i det uendelige...
Men vi er veldig A4 egentlig ja...
Gammel 06-11-2007, 18:26   #9
Seniormedlem

Nikonius sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Meldinger: 1,687
MP Rating: 100% (1)
Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi er veldig A4 og kommer begge fra A4 hjem!

15.08.08
Nikonius er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-11-2007, 18:53   #10
Seniormedlem

minerva sin avatar

Medlem siden: Jul 2002
Sted: Trondhjem
Meldinger: 2,021
minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi er vel ganske så A4, men det finnes områder jeg gjerne skulle vært mer A4 på og andre jeg vil være mindre A4 på

Det som skiller seg ut fra A4-tilværelsen er nok at vi tok med oss ungene og flyttet et år til utlandet Det er det jo mange som gjør, men kanskje ikke så mange at det kvalifiserer til A4-stempel.

Vi sender ungene til engelskspråklig internasjonal førskole/skole fordi vi vil at de skal bli tospråklige og fordi vi liker den generelle filosofien deres bedre enn den "vanlige" skolen

Mannen min jobber turnus på båt 4u/4u, og det stikker litt kjepper i hjulene for mitt ønske om å være en kjernefamilie som spiser middag sammen etc etc hver dag!

Jeg håper likevel at vi med tiden kan bli mindre A4 ved å kanskje flytte til utlandet en periode til og kanskje starte vår egen bedrift eller noe *drømme*

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:29.